Citat:
Ursprungligen postat av
anxypants
Bravo men vad tillförde du diskussionen? det står inget där om att man måste ha ett förhör innan det kan utfärdas vilket jag hävdat hela tiden till motsats till dig.
När förhör kanske inte behövs
I vissa fall kan kontaktförbud utfärdas utan att du blir formellt förhörd, exempelvis om:
Bevisningen är tillräcklig från andra källor, t.ex. dokumentation av hotfulla meddelanden, vittnesmål eller tidigare polisanmälningar.
Polisen redan har gjort en riskbedömning baserat på tidigare incidenter eller uppgifter från andra.
Om din ansökan är skriftlig och väl underbyggd kan det i enklare fall räcka för att åklagaren ska fatta beslut.
Sluta tramsa dig nu och sprid felaktigheter, det står dock besäksförbud ändrades till kontakkförbud som jag berättat om tidigare och det ändrades för att lättare kunna specifiera det och utdela det som jag med skrivit om tidigare vilket du ville ha källa på, jag tror inte ett dugg på du är någon jurist eftersom jag som inte är det, jag har iof en släkting som är en känd advokat, jag vet ju betydligt mera om det här än dig.