2024-11-24, 05:28
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag vill att du visar var du hittar dina siffror.
Vem som helst kan skriva vad som helst, det gör det inte sant. Länka dina källor som visar att 60-70% av alla kontaktförbud beviljas.

Jag länkande mina källor, de är åklagarmyndighetens egna siffror och går fram till 2022 och kommer från deras årsrapport 2023, vilket alltså är den senaste årsrapporten som finns.
Snittet av beviljade kontaktförbud ligger enligt åklagarmyndighetens siffror på runt 30%. Det är de senaste siffrorna.
Du påstår att det ligger på runt 60%(tidigare skrev du 60-70%).

Åklagarmyndighetens senaste årsrapport säger 30%. Här har du källan igen.
ÅKLAGARMYNDIGHETENS ÅRSREDOVISNING 2023

EDIT, mina siffror är alltså inte uppskattningar, det är de faktiska siffrorna, statistik, inte uppskattning.
https://www.mynewsdesk.com/se/stifte...kfoerbud-85450
Citera
2024-11-24, 05:30
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
som sagt du är inte direkt svår snacka bort efersom du har fel i varenda fråga du yttrat dig i, jag kommer inte diskutera med dig någt mera nu eftersom du befinner dig på en nivå inte jag vill vara på.
Citera
2024-11-24, 12:47
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
som sagt du är inte direkt svår snacka bort efersom du har fel i varenda fråga du yttrat dig i, jag kommer inte diskutera med dig någt mera nu eftersom du befinner dig på en nivå inte jag vill vara på.

Fast nu hade han rätt, Aramir2.
Om du bemödat dig med att läsa länken. sid 41.
Och du har inte redovisat dina siffror var dem kommer ifrån. Gör det
så får vi se om det ändrat sig på ett år.
Citera
2024-11-24, 15:46
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Bara så du vet så förstår alla vi som följer diskussionen att Aramir2 har rätt i de uppgifter han har givit med föredömlig källhänvisning och du har haft fel i ditt otrevliga svammel.
Citera
2024-11-24, 21:28
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Bara så du vet så förstår alla vi som följer diskussionen att Aramir2 har rätt i de uppgifter han har givit med föredömlig källhänvisning och du har haft fel i ditt otrevliga svammel.
ok hade han rätt i TS aldrig skulle få kontaktförbud? Hade han rätt i besöksförbud och kontakförbud är identiska? sist men inte misnt det är lättare få kontakförbud idag än på 80 talet vilket är ganska logiskt med tanke på kontakförbudet omfattar mera.
Citera
2024-11-24, 21:34
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
fast det är ju jättebra att du är här som kan föra en grupptalan för alla i gruppen vem har gett dig det nobella uppdraget?
Citera
2024-11-24, 22:47
Citat:
ok hade han rätt i TS aldrig skulle få kontaktförbud? Hade han rätt i besöksförbud och kontakförbud är identiska? sist men inte misnt det är lättare få kontakförbud idag än på 80 talet vilket är ganska logiskt med tanke på kontakförbudet omfattar mera.
Jo men beslutet om kontaktförbud är taget innan jag fick uttala mig om ”Ofredandet” som jag va misstänkt i. Kan tycka att det förhöret borde ha hållits före dem ringde åklagaren.

Har överklagat och får antagligen ett svar i veckan nu.

Jag hoppas givetvis att slippa 10år i belastningsregistret pga att mitt ex har ljugit inför polis angående tidsramen.
Citera
2024-11-24, 23:36
Medlem
Citat:
ahahahahahah, det roliga är inte du har haft fel hela tiden det roliga är du gverkar fastnat i någon psykos, detta är nya siffror , de nyaste som går och få tag på det är inte ifrån början av 2000 talet som dina siffror är.

Citat:

Har du ens läst siffrorna du länkar till? De säger precis vad jag säger inte ens i närheten av de 60-70% beviljade som du påstår om och om igen.

Siffrorna jag länkade till var från 2019-2022, inte början av 2000-talet.

Nu börjar du bli pinsam.
Citera
2024-11-25, 00:18
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Har du ens läst siffrorna du länkar till? De säger precis vad jag säger inte ens i närheten av de 60-70% beviljade som du påstår om och om igen.

Nu börjar du bli pinsam.
https://www.regeringen.se/contentass...sou-202413.pdf
Men du hävdar gång på gång det var lika lätt få ett besöksförbud på 80-talet som det är få ett kontakförbud 2024, ellerhur, det är ganska pinsamt resonemang.
Citera
2024-11-25, 00:19
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerkeLL34
Jo men beslutet om kontaktförbud är taget innan jag fick uttala mig om ”Ofredandet” som jag va misstänkt i. Kan tycka att det förhöret borde ha hållits före dem ringde åklagaren.

Har överklagat och får antagligen ett svar i veckan nu.

Jag hoppas givetvis att slippa 10år i belastningsregistret pga att mitt ex har ljugit inför polis angående tidsramen.
Exakt jag förstår läget allting var klart innan, du kom dit ellerhur? Fick du skriva under ett papper med?
Citera
2024-11-25, 00:22
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:

Nu börjar du bli pinsam.
https://www.regeringen.se/globalasse...ruari-2024.pdf
du kanske även borde läsa den här för förstå det nya kontakförbudet är utformat för kunna delas ut oftare.
Citera
2024-11-25, 00:29
Medlem
Citat:
https://www.regeringen.se/contentass...sou-202413.pdf
Men du hävdar gång på gång det var lika lätt få ett besöksförbud på 80-talet som det är få ett kontakförbud 2024, ellerhur, det är ganska pinsamt resonemang.

Det har jag inte hävdat en enda gång, du saknar tydligen totalt läsförmåga.
Jag har frågat om du har belägg för att påstå att det var svårare "förr".
Det har du inte get några som helst belägg för.
Jag har ingen aning om hur ofta det beviljades på 80-talet. Jag har inte hittat någon sådan statistisk.
Jag har däremot hävdat att det inte är någon skillnad sedan början av 2010-talet, vilket jag också bevisat med statistik.

Din länk är en rapport som syftar till förslag till framtida ändringar i lagen. Har inget med diskussionen att göra alls.
Uppenbart att du bara slänger upp länkar till saker du inte vet vad det är och hoppas att folks inte orkar kolla vad det är utan tror att det styrker dina påståenden.
Pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in