2025-02-13, 20:08
Medlem
Gontars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Haha, en knppgk och konspirationsteoretiker som r skeptisk mot vaccin, ja vad kan g fel??
Tron p att en knppgk har nt att tillfra vrlden r nnu en extrem dysfunktionalitet hos maga-sekten.
Jag sger det igen, Idiocrazy r hr.

Om det kommer en ny pandemi kanske vrre n Covid-19 under Trumos regim
( gud frbjude) riskerar 10-tals miljoner amerikaner d om denne pajas fr styra.
Tnkte samma om scenariot med en ny pandemi under Trumpadministrationen. Men om det krvs en decimering av USAs befolkning fr att folk ska frst att vaccin r av godo s kanske det vara vrt det.
Citera
2025-02-13, 20:28
Medlem
scraftys avatar
Idiotversionen av Legion of Doom fr nnu ett ansikte. Han ser ut som att ngon krt Mel Gibson i en mikrovgsugn.
Citera
2025-02-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
" WASHINGTON, D.C.Today, Congresswoman Anna Paulina Luna (REP) introduced a legislative package that aims to make Americans diets healthier by banning certain color additives and high-fructose corn syrup. The Do or Dye Act and the Stop Spoonfuls of Fake Sugar Act ( 11. juni 2024) "

En republikan som ville frbjuda det.

Du sa ju att demokraterna var s duktiga p detta och velat gra det i 40 r?

Faktum kvarstr, det behver inte g genom kongressen fr att man skall frbjuda HFCS i mat, utan det kan FDA skta sjlva, om de inte styrs av demokratiska kpa byrkrater.
Citera
2025-02-13, 20:36
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Handlar inte om presidenten, utan om skolmaten, matkupongerna, regleringarna, vrden med mera. Den strre strukturen, inte den enskilda individen.

Och det r just de kommersiella kopplingarna RFK vill angripa, samt det omfattande statliga stdet till majsbnder och sojaodlare. Det lkemedelsindustriella komplexet.

Trump, Buffet med flera fr kka vidare p Donken, men det uppvxande slktet ska ha riktig mat av varierande slag med rikligt animaliskt inslag, utan rapsolja och kemikalier. Det r vad det handlar om.

Jo, men precis. Fast om man vill ndra p livsmedelsindustrin och stoppa storproducenterna frn att lgga kemikalier och skit i maten s krvs det lagar och regleringar. Fretagen minskar sllan sin profit av ren godhet...

Detta blir dock svrt att genomfra nr presidenten och hans frste pojkvn r galna libertarianer som inte vill ha ngra lagar eller regler alls fr fretag, utan tycker det blir bst om fretagen och entreprenrerna fr gra precis som de vill...
Citera
2025-02-13, 20:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jo, men precis. Fast om man vill ndra p livsmedelsindustrin och stoppa storproducenterna frn att lgga kemikalier och skit i maten s krvs det lagar och regleringar. Fretagen minskar sllan sin profit av ren godhet...

Detta blir dock svrt att genomfra nr presidenten och hans frste pojkvn r galna libertarianer som inte vill ha ngra lagar eller regler alls fr fretag, utan tycker det blir bst om fretagen och entreprenrerna fr gra precis som de vill...
Kennedy r frmodligen bttre n sitt rykte, men er r ju upplagt fr konflikt om han frsker frbjuda diverse livsmedelstillsatser -.
Citera
2025-02-13, 21:04
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
En republikan som ville frbjuda det.

Du sa ju att demokraterna var s duktiga p detta och velat gra det i 40 r?

Faktum kvarstr, det behver inte g genom kongressen fr att man skall frbjuda HFCS i mat, utan det kan FDA skta sjlva, om de inte styrs av demokratiska kpa byrkrater.

Sger du det ?

Jag som trodde att kongressen var den lagstiftande makten. Den ENDA lagstiftande makten i US
Ls p igen. Kongressen bestr av bda partier. ALLA r dessvrre kpta av ngon. Fr Kennedy -missfostret klartecken s - Fine-
Han ska bara brja mucka med sina miljadrskompisar i jordbrukssektorn som har betalat hans kampanj och mta verkligheten.
Det blir inget Ban p HFCS eftersom Kennedy suger av kuken p dom han ska angripa. Det r en charad allting. Att ni inte fattat det n ? Ls en bok fr fan. Detta r ABC hur att sl bl dunster i vljare som aldrig ens brytt sig om att lsa p hur politik fungerar, i synnerhet i U.S,
De flesta har rknat ut det. 200 miljoner U.S. medborgare med rstrtt brydde sig inte ens om att palla sig ivg och rsta. De bryr sig inte . Och jag frstr dom
Senast redigerad av Upplyften 2025-02-13 kl. 21:07.
Citera
2025-02-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Hoppas han frbjuder rapsolja omgende. Detta gift ska du ha i bilen inte i kroppen.
Det r inte ett problem. De har massor av tillsatser som r farliga, det r inte rapsolja. Deras sockertillsatser, frn sockerrr, kan de brja med. Och deras frgmnen. Osv.
Citera
2025-02-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Sger du det ?

Jag som trodde att kongressen var den lagstiftande makten. Den ENDA lagstiftande makten i US
Ls p igen. Kongressen bestr av bda partier. ALLA r dessvrre kpta av ngon. Fr Kennedy -missfostret klartecken s - Fine-
Han ska bara brja mucka med sina miljadrskompisar i jordbrukssektorn som har betalat hans kampanj och mta verkligheten.
Det blir inget Ban p HFCS eftersom Kennedy suger av kuken p dom han ska angripa. Det r en charad allting. Att ni inte fattat det n ? Ls en bok fr fan. Detta r ABC hur att sl bl dunster i vljare som aldrig ens brytt sig om att lsa p hur politik fungerar, i synnerhet i U.S,
De flesta har rknat ut det. 200 miljoner U.S. medborgare med rstrtt brydde sig inte ens om att palla sig ivg och rsta. De bryr sig inte . Och jag frstr dom

Det behvs inte lagstiftning gllande om man fr ha HFCS i mat eller inte, utan det handlar om att FDA anser att det r "GRAS" eller "generally regarded as safe".

Vljer de att mrka det som ngot annat s kan de enkelt gra det frbjudet att anvnda sig av HFCS i livsmedel.

Att du tror att kongressen skall behva rsta kring detta r ett enormt tecken p din oerhrda okunskap i sakfrgan.

Timothy Mellon, Gavin de Becker och VPn stod fr >90% av fundingen.

Du r som sagt oerhrt dligt plst, och sitter hr och hallucinerar. Det r inga "miljadrskompisar [sic] i jordbrukssektorn" som har betalat fr hans kampanj, snarare tvrtom. Ls vilken bok?

Du r en idiot, hll dig till att diskutera tjning av din analppning och inte saker du uppenbarligen inte kan eller vet ngonting om.
Citera
2025-02-13, 23:50
Medlem
RudyardKiplings avatar
Det hr var bsta nyheten p lnge. Frhoppningsvis hinner de utrtta s mycket kommande fyra ren att vansinnet inte terhmtar sig.
Citera
2025-02-14, 06:21
Medlem
BubbaZenettis avatar
Sg ni hans segertal? Gshud!!
I 20 r har jag varje morgon knbjt och bett till Gud att stta mig i en position dr jag kan f slut p den epidemiska kroniska sjukdomen hos barn i detta land. Den 23 augusti frra ret snde Gud mig president Trump. Han har hllit varje lfte han gav mig och har gtt lngt utver vad som frvntades. Jag r s tacksam fr dig, Mr. President. Mnga varnade mig fr att jag inte kunde lita p president Trump och att jag borde f allt skriftligt. Men vi skakade hand, och allt han lovade har han hllit.

Jag har sagt det frut och sger det igen: jag tror verkligen att du r en historisk nyckelfigur. Du kommer att frndra detta land vid en tidpunkt nr demokratin r under attack. Vi ser militrindustrins framvxt, totalitarismens uppgng och angrepp p vr konstitution. Vi ser ocks en chockerande epidemi som frsvagar vrt folk.

President Trump har lovat att terstlla den amerikanska drmmen. En frisk person har tusen drmmar, men en sjuk person har bara enatt bli frisk. Sextio procent av vr befolkning har bara en drm: att terf sin hlsa. President Trump har lovat att terstlla Amerikas styrka. Men vi kan inte vara en stark nation om vi har en svag befolkning. Idag r 60% av befolkningen sjuk, och 77% av vra barn r olmpliga fr militrtjnst.

Vi behver en ledare med styrkan och modet att utmana ortodoxier, att st upp mot mktiga intressen och bryta institutioner som har vnt sig mot vr demokrati. President Trump har bevisat gng p gng att han r den ledaren. Jag uppskattar srskilt hans beslut att avsluta USAID. Min farbror startade USAID 1961 fr humanitra ndaml, fr att stlla vrt land p de fattigas sida. Men det har sedan dess kapats av militrindustrin och har blivit en ondskefull propagandamaskin fr krig och totalitarism. Vldigt f frstr hur farlig denna myndighet har blivit, men president Trump sg det och agerade.

Vi mste gra samma sak med de institutioner som skadar vra barns hlsa. Vi behver en revolutionr ledare, och president Trump r den ledaren. Jag r mycket tacksam till dig, Mr. President, fr att du har gett mig denna mjlighet.
Hela talet finns hr... https://www.youtube.com/watch?v=tcI2ho0LxfI

Han hade ven en kort frgestund. Hr r tv av frgorna:
Reporter: Herr sekreterare, kommer du att sparka ngon omedelbart? Vad r dina planer p Dag Ett?

RFK Jr.: Vra planer inkluderar radikal transparens och att terstlla vetenskaplig standard vid NIH, FDA och CDC. Vi kommer att stta stopp fr korruptionen och fretagsinflytandet ver dessa myndigheter och avlgsna de som har intressekonflikter. Vrt ml r att bedriva obehindrad, opartisk forskning istllet fr den undermliga vetenskap som fr nrvarande dominerar dessa institutioner.

Reporter: Hur svarar du p oro ver din instllning till vaccin?

RFK Jr.: Nr folk faktiskt hr vad jag tycker om vaccin inser de att det r sunt frnuft: vacciner ska testas, de ska vara skra och alla ska ha informerat samtycke. Mnga reagerar negativt eftersom de hr falska beskrivningar av min stndpunkt. Men nr de hr vad jag faktiskt sger, stder de det.
Citera
2025-02-14, 07:17
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
Tnkte samma om scenariot med en ny pandemi under Trumpadministrationen. Men om det krvs en decimering av USAs befolkning fr att folk ska frst att vaccin r av godo s kanske det vara vrt det.

Du r duktigt oinformerad du.

1. Covid togs fram av mnniskor
2. Vaccinet har sannolikt ddat lika mnga som Covid, skadat lngt fler
3. Snabbspr fr otestade vaccin r livsfarligt fr mnniskan
Citera
2025-02-14, 13:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du r duktigt oinformerad du.

1. Covid togs fram av mnniskor
2. Vaccinet har sannolikt ddat lika mnga som Covid, skadat lngt fler
3. Snabbspr fr otestade vaccin r livsfarligt fr mnniskan
Tnkt att alltid nr du skriver ngot, s r det exakt tvrtom.
1 Zoonos r den mest sannolika, och den enda som inte r helt tvrtom och pga att labbet r en mjlighet, dock inte en s sannolik en.
2 Helt fel, och vart du ftt det ifrn r en gta, fr tex i den initiala fasen av vaccinationerna s var de som dog och vaccinerade endast 0,8% av de dda, resten 99,2% var ovaccinerade.
3 Man arbetat p metoden i 22r vid tillfllet, tv det tog Pfizer 1h att konstruera vaccinet och pga de arbetat s hrt med metoden flera decennier.
Snabbspr som du sger, det r vl korrekt, men du glmmer av en lite tiny bit och att man satte all personal p att g igenom studierna och prioritera vaccinets gng att bli godknt.
Och stter man s stor arbetskraft p detta som de gjorde, ja, d kan man beta av studien mycket snabbare.(Det borde vl ven du fatta, eller r det fr avancerat?)
Och vaccinet blev testat som alla andra lkemedel gr och att man gr det enligt gllande regler och antalet i studien.
S dr ljg du en gng till, du vet som frankfurtservern vi undrar vart den r, kanske kommer snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in