2024-11-15, 09:03
Han må vara lite extrem men det behövs extremism för att knäcka opiatkrisen och bigfarma-skiten.
Citera
2024-11-15, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Vi är nog på samma sida men det lät förskräckligt med "75+ vaccin som barn", så jag vill försöka räta ut det.

I Sverige är det frivilligt, men vi pratar 15 rekommenderade injektioner upp till 16 års ålder typ.

I USA är det frivilligt med, men vill man gå i allmän skola får man ta 14-17 stickningar, beroende på stat.
Ca 40-50% nöjer sig med dessa.

Resten tar även av egen vilja 15-25 ytterligare doser av rekommenderade vaccin, och kommer således upp mot runt 30-40 stickningar.

Lägger man sedan till årlig influensa, som en 16åring skulle tagit 15 gånger, är vi uppe i max 55 låt säga.
Bara ca hälften tar denna dock.

Så det är inte så att alla små barn får 75 vaccineringar så fort de ploppar ut, nej.

Mina källor är CDC, vaccines.procon.org och folkhälsomyndigheten.

Med det sagt hoppas jag att RFK tar mer tag i mathälsan i USA och deras vidriga stora matjättar som förgiftar folket i landet och även runtom i världen. De jävlarna har ju tillochmed korrumperat den bästa chokladen i världen, Marabou.

Du har rätt det är antalet doser. Så skiljer sig Sverige nämnvärt från USA i hur många vaccin man tar innan man fyller 18/ hur många doser det handlar om? Då det är antalet doser som är 73. Sverige använder förvisso kombinationsvaccin som är problematiskt i sig.

Finns inga utförda RCT mot placebo för kombinationsvaccinet vi (och många andra länder använder) heller. Så om det finns samband med sjukdomar senare i livet går ej att veta Nåja är off-topic ändå=)
Citera
2024-11-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
USA's tillträdande hälsominister har bland annat kallat covid-19-vaccinet för ”det dödligaste som någonsin gjorts”.

Källa: https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-...nedEntry=49999

Intressant utveckling.....

det vet vi väl inget om än din åsna eller ? bieffekter kommer vi veta om först 20 år kanske. men visst, SVD ooooooooo
Citera
2024-11-15, 09:19
Medlem
Worldwatchers avatar
Ett intressant och lovande val om än inte helt oväntat. RFK representerar en förnuftig och hederlig syn på hälsa och sjukvård. Ett område som blivit totalt förstört av girighet. Vilket inte minst hysterin kring covid och de riskabla covidvaccinerna visade.
Citera
2024-11-15, 09:22
Medlem
ariberts avatar
Stort fall för läkemedelsbolagets aktier.
Utnämningen av Kennedy tog skruv.
Citera
2024-11-15, 09:32
Medlem
MyJustices avatar
Så jävla rätt
Han är det bästa utav det bästa för den position
USA har ett enormt problem med en matindustri som har haft rätt att sälja dålig mat .
Mycket bra att Trump adressera det här
Och att Kennedy som har varit i fighter och eldsjäl
För ta itu med problemet
Way to go Trump och Kennedy
Citera
2024-11-15, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Rekommenderade vacciner till amerikanska barn vid 7 års ålder:

Diphtheria, Tetanus, Pertussis (DTaP)
Polio (IPV)
Measles, Mumps, Rubella (MMR)
Hepatitis B (HepB)
Haemophilus influenzae type b (Hib)
Pneumococcal (PCV13)
Varicella (chickenpox)

Rekommenderade vacciner till svenska barn vid 7 års ålder:
Diphtheria, Tetanus, Pertussis (DTaP)
Polio (IPV)
Measles, Mumps, Rubella (MMR)
Haemophilus influenzae type b (Hib)
Pneumococcal (PCV)
Meningococcal B (MenB)

Båda länder rekommenderar även influensavaccin vid behov samt förstås påfyllnadsdoser av vaccinerna.
Men skillnaderna är som synes marginell.

Var kommer denna information ifrån? USA "rekommenderar inte vid behov" Utan säger att samtliga barn rekommenderas både influensa-vaccin och covid19 vaccin. Dessutom ett mot RSV.

Utöver detta så ser jag inte hepatit b på den svenska listan?
Citera
2024-11-15, 09:33
Medlem
Grontarskonts avatar
Shit showen fortsätter!

USA som vi känner till kommer inte finnas kvar om 5 år!

Dags att bryta och sluta handla med USA, lika bra att det går åt helvete fort än ett utdraget helvete!
Citera
2024-11-15, 09:35
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
I am thrilled to announce Robert F. Kennedy Jr. as The United States Secretary of Health and Human Services (HHS). For too long, Americans have been crushed by the industrial food complex and drug companies who have engaged in deception, misinformation, and disinformation when it comes to Public Health. The Safety and Health of all Americans is the most important role of any Administration, and HHS will play a big role in helping ensure that everybody will be protected from harmful chemicals, pollutants, pesticides, pharmaceutical products, and food additives that have contributed to the overwhelming Health Crisis in this Country. Mr. Kennedy will restore these Agencies to the traditions of Gold Standard Scientific Research, and beacons of Transparency, to end the Chronic Disease epidemic, and to Make America Great and Healthy Again!
- Donald Trump
https://x.com/realDonaldTrump/status...70020427595797

Så vad tror ni? Kommer Kennedy fixa upp alla kroniska sjukdomar, gå till bottnen med covid och göra sig av med seed oils?

.

Berömvärt uppgift. Jag håller tummarna för honom.
Citera
2024-11-15, 09:35
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Han må vara lite extrem men det behövs extremism för att knäcka opiatkrisen och bigfarma-skiten.

Fast Kennedy verkar gilla knark och droger!

Blir galet det här!
Citera
2024-11-15, 09:38
Medlem
Jag ser fram emot en bra dag på börsen för mig 😁

Både Trump och RFK Jr förespråkar för ett FDA godkännande av MDMA och andra psykedeliska substanser.

Så förhoppningsvis kan BigPharma äntligen få en spark i röven!
Citera
2024-11-15, 09:40
Han är ute efter sanningen om sin fars och farbrors bägge mord. En slug variant av att ta sig in i fiendens näste må jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in