Citat:
Ursprungligen postat av
Jahbrah
Vi är nog på samma sida men det lät förskräckligt med "75+ vaccin som barn", så jag vill försöka räta ut det.
I Sverige är det frivilligt, men vi pratar 15 rekommenderade injektioner upp till 16 års ålder typ.
I USA är det frivilligt med, men vill man gå i allmän skola får man ta 14-17 stickningar, beroende på stat.
Ca 40-50% nöjer sig med dessa.
Resten tar även av egen vilja 15-25 ytterligare doser av rekommenderade vaccin, och kommer således upp mot runt 30-40 stickningar.
Lägger man sedan till årlig influensa, som en 16åring skulle tagit 15 gånger, är vi uppe i max 55 låt säga.
Bara ca hälften tar denna dock.
Så det är inte så att alla små barn får 75 vaccineringar så fort de ploppar ut, nej.
Mina källor är CDC, vaccines.procon.org och folkhälsomyndigheten.
Med det sagt hoppas jag att RFK tar mer tag i mathälsan i USA och deras vidriga stora matjättar som förgiftar folket i landet och även runtom i världen. De jävlarna har ju tillochmed korrumperat den bästa chokladen i världen, Marabou.
Du har rätt det är antalet doser. Så skiljer sig Sverige nämnvärt från USA i hur många vaccin man tar innan man fyller 18/ hur många doser det handlar om? Då det är antalet doser som är 73. Sverige använder förvisso kombinationsvaccin som är problematiskt i sig.
Finns inga utförda RCT mot placebo för kombinationsvaccinet vi (och många andra länder använder) heller. Så om det finns samband med sjukdomar senare i livet går ej att veta

Nåja är off-topic ändå=)