2024-11-14, 14:48
Medlem
Får ni samma känsla när ni cyklar att ni blir dömda för ni cyklar istället för att åka bil?

" Titta på den där idioten som cyklar, han har inte råd med en bil"

Började nyligen cykla eftersom jag blev trött att ta bilen varenda 500 m. Har en relativ ny cykel men känns som att folk stirrar när man cyklar

Sen att man måste väja för människor som går på cykelbanan är en annan historia ! 🤬
Citera
2024-11-14, 14:53
Medlem
supremanics avatar
Lite så är det nog faktiskt tyvärr. Jag tänker nog snarare att personen har ett begåvningshandikapp som gör att han inte kan ta körkort och därmed måste cykla snarare än fattigdom dock.
Citera
2024-11-14, 14:54
Medlem
Eponumoss avatar
Nej, de flesta är inte så narcissistiskt lagda att de tror att de som åker eller går förbi tänker på en och speciellt inte med så avancerade tankar som du målar upp för ditt inre.

Du borde arbeta med ditt behov av andras domar och utvärderingar av dig. Gör du det kommer ditt liv bli bättre på många plan.
Citera
2024-11-14, 14:56
Medlem
dwgs avatar
Ser jag en cyklist så ser jag en cyklist inget mer snurrar i mitt huvud

Är bara dom som är osäkra som tänker i dessa banor, normalt folk skiter i vad andra gör
Citera
2024-11-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Får ni samma känsla när ni cyklar att ni blir dömda för ni cyklar istället för att åka bil?

Började nyligen cykla eftersom jag blev trött att ta bilen varenda 500 m. Har en relativ ny cykel men känns som att folk stirrar när man cyklar

Sen att man måste väja för människor som går på cykelbanan är en annan historia ! 🤬

Där jag bor är det nog mest medelklass som cyklar. Dvs de so har möjlighet att bo i områden med bra infrastruktur och ganska nära jobbet. Stackarna som bor långt ut i förorten och jobbar andra sidan stan åker pendel och buss, eller måste ha bil
Citera
2024-11-14, 14:57
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:

Folk som tror det är efterblivna i HELA huvudet.

Har man 500m till jobbet och tar bilen om man inte skall åka och handla efteråt då ska
man ha stryk med . Ta cykeln de där 2 minuterna till jobbet och inse att du sparar rätt bra med pengar på kallstarter som du kan köpa en säck öl för på fredagen eller heroin om du föredrar det .
Citera
2024-11-14, 14:58
Medlem
TheBusters avatar
Du måste jobba med självkänslan hjärtat. Tänker du lika dant när du är på krogen och tar en öl? Att folk dömer dig för att du inte dricker skumpa? När du äter en burgare? När du inte åker business class? När du bor på något under 5 stjärnigt hotell?
Citera
2024-11-14, 15:00
Medlem
Nix, snarare rik.

Bilen är ett ekonomiskt slukhål, utan dess like -och med dagens skenande bilpriser har det knappast minskat i omfattning.

Cyklisten kan lätt ta några lyx-weekends extra, skaffa sig en bättre bostad, ett lantställe eller en båt för skojs skull... innan man ens är i närheten av vad slukhålet till bil förorsakar. Att cyklisten får bättre kondition/hälsa är en förutsättning för att man skall orka bränna pengarna på annat.
Citera
2024-11-14, 15:02
Citat:

Nä, finns många skäl varför vissa tar cykeln. Mitt är att jag inte har tagit körkortet för jag är säker på att jag inte kommer fixa teorin.

Och om någon skulle titta snett så är det förmodligen för att dom tycker jag är en fartdåre.

Sen får man ju motion av att cykla oxå om jag nu inte väljer att vara bekväm och tar el kickbiken istället 🤭
Citera
2024-11-14, 15:08
Citat:

Tror du att folk tar bilen 500 m? Cykel är smidigt om man inte ska någon längre sträcka. Sluta bry dig om vad andra tycker.
Citera
2024-11-14, 15:11
Medlem
Kom igen t o m bidrags folk har råd köpa bilar ?

Jag tänker de vill få lite träning på väg till jobbet eller bryr sig om miljön och cyklar i stället 😔
Citera
2024-11-14, 15:22
Medlem
Citat:

Jag skulle kunna tänka följande när jag ser någon som cyklar:
- wow, cyklar under vinter, WOW, eloge
- miljömedvetna, bra!
- träning, härligt!

Vet inte var du bor, men i min medelstora stad cyklar både bidragsfolk, medelklass, chefer, mäklare, läkare, IT-nördar, politiker och alla andra emellan, bortsett från pendlare och glesbygdsfolk med bussar 3g/dag (helt förståerligt iofs). Cykel vs bil det är inte längre någon statusfråga. Vissa cyklar kostar ju mer än äldre bil tom

Galna cyklister, bilister och promenerande är, håller med dig, helt annan historia!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in