2025-01-18, 12:44
Citat:
Ursprungligen postat av Bacteria
Jag menar inte att jag "kommit på" någonting öht, jag menar att bolagets nuvarande strategi med att ansamla lån och hoppas på att bitcoin går upp i all evighet är ett gigantiskt korthus som kommer implodera, och jag är inte direkt ensam om den väldigt elementära analysen. Varför tänker du att ett kapital på x bakom en viss idé per automatik förbättrar den idén, är det din enda anledning till att tro på bolaget? Du tänker alltså att eftersom andra har lagt in stora summor pengar i något så är det bra och då ska du också göra det? Wow, vad smart du måste vara, inte alls naivt eller så.

Jag tror alla här har fattat att du gillar bitcoin och MSTR och tror inte att det finns någon risk öht, och jag tror inte någon än du själv här är särskilt imponerad av den ställningen.

MSTR är inte ett korthus som blåser omkull pga dippar, inte ens björnmarknader. Du tänker instinktivt, inte logiskt.

Ingen tror att MSTR är en helt riskfri investering, det handlar om sannolikheter. Är man inte beredd att betta på sannolikheter är man heller inte kapabel att bygga förmögenhet.
Citera
2025-01-18, 14:23
Medlem
Bacterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
MSTR är inte ett korthus som blåser omkull pga dippar, inte ens björnmarknader. Du tänker instinktivt, inte logiskt.

Tvärt om, jag tänker logiskt, ni tänker emotionellt. Ni _vill_ inte att den ska gå ner, det är uppfattat. Men vad baserar du din tes på här, att MSTR skulle vara immun mot björnmarknader? Så om tillräckligt många tar ut sina pengar från BTC och kursen går ner, samt att Saylors köp av BTC då tyvärr inte lyckas vända eller få stopp på denna teoretiska nedgång, hur skulle då MSTRs kurs stå emot detta menar du, när lån dessutom skall betalas tillbaka?
Citera
2025-01-18, 14:41
Citat:
Tvärt om, jag tänker logiskt, ni tänker emotionellt. Ni _vill_ inte att den ska gå ner, det är uppfattat. Men vad baserar du din tes på här, att MSTR skulle vara immun mot björnmarknader? Så om tillräckligt många tar ut sina pengar från BTC och kursen går ner, samt att Saylors köp av BTC då tyvärr inte lyckas vända eller få stopp på denna teoretiska nedgång, hur skulle då MSTRs kurs stå emot detta menar du, när lån dessutom skall betalas tillbaka?

MSTR har redan klarat en brutal björnmarknad.

Har inte skrivit något om att priset isf inte går ner, MSTR går tvärtom ner mer än Bitcoin i dipp. Realiserar man inte förlust i nedgång har man dock kvar sitt värde när priset går upp igen.
Citera
2025-01-18, 15:51
Medlem
Bacterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
MSTR har redan klarat en brutal björnmarknad.

Har inte skrivit något om att priset isf inte går ner, MSTR går tvärtom ner mer än Bitcoin i dipp. Realiserar man inte förlust i nedgång har man dock kvar sitt värde när priset går upp igen.

Okej 👍 Då förstår jag exakt hur du tänker, det var lite det jag var rädd för. Tack!
Citera
2025-01-18, 16:07
Citat:
Okej 👍 Då förstår jag exakt hur du tänker, det var lite det jag var rädd för. Tack!

Varsågod, synd att du inte förstod bara, för då hade du ju inte frågat.

Frågor på det?
Citera
2025-01-18, 17:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför tänker du att ett kapital på x bakom en viss idé per automatik förbättrar den idén, är det din enda anledning till att tro på bolaget? .
Du missförstår. Jag försöker väga dina åsikter "Bacteria" på flashback, mot faktumet som allt kapital bakom MSTR ändå står för, och då väger dina åsikter ganska lätt.
Speciellt när du framstår som väldigt ointressant i både MSTR och Bitcoin när du levererar din kritik.

Nu tittar jag ju på mer än allt kapital bakom MSTR när jag bildar mig en uppfattning, men jag tänkte ändå att jag börjar där när jag utmanar dina kommentarer.

Hoppas du kan se hur dina kommentarer kan se ut utifrån...
Citera
2025-01-19, 03:08
Medlem
Bacterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du missförstår. Jag försöker väga dina åsikter "Bacteria" på flashback, mot faktumet som allt kapital bakom MSTR ändå står för, och då väger dina åsikter ganska lätt.
Speciellt när du framstår som väldigt ointressant i både MSTR och Bitcoin när du levererar din kritik.

Nu tittar jag ju på mer än allt kapital bakom MSTR när jag bildar mig en uppfattning, men jag tänkte ändå att jag börjar där när jag utmanar dina kommentarer.

Hoppas du kan se hur dina kommentarer kan se ut utifrån...

Vad exakt är det du försöker säga? Kan du försöka samla dina tankar och "leverera" något lite mer sammanhängande argument för varför MSTR inte löper en gigantiskt risk i deras strategi så är jag mer än öppen för den tanken. Men det känns mest som att du är... förlåt, men dum i hela huvudet kanske?
Citera
2025-01-19, 08:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad exakt är det du försöker säga? Kan du försöka samla dina tankar och "leverera" något lite mer sammanhängande argument för varför MSTR inte löper en gigantiskt risk i deras strategi så är jag mer än öppen för den tanken. Men det känns mest som att du är... förlåt, men dum i hela huvudet kanske?
Det enda jag försökte säga att DU inte levererade något vidare argument EMOT MSTR när du kom in med ditt infantila "Är det bara jag eller står det inte en gigantisk rosa elefant i rummet? Känns det inte lite... ponzi?"

Skall du snacka ner MSTR så behöver du försöka betydligt bättre.

Vad JAG tycker om MSTR var inte vad du och jag diskuterade.

Att dom på 4 år gått från att vara ett litet skitföretag till att ha tillgångar för runt 40 miljarder dollar (!!) är ett faktum du kommer få svårt att snacka bort.
Citera
2025-01-21, 18:40
Avstängd
Glossuss avatar
Jag tror hårt på MSTR och har motsvarande värde av 1 BTC investerat.

Borde kunna bli bra. Särskilt som USA går från ett kryptofientligt styre till ett kryptovänligt.
Citera
2025-01-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Jag tror hårt på MSTR och har motsvarande värde av 1 BTC investerat.

Borde kunna bli bra. Särskilt som USA går från ett kryptofientligt styre till ett kryptovänligt.

Så NU är ett bra läge att köpa?

Hade du sålt om BTC nått 150.000 i år?

Funderar på att köpa in mig nu.
Citera
2025-01-24, 21:00
Citat:
Ursprungligen postat av gulastegen
Så NU är ett bra läge att köpa?

Hade du sålt om BTC nått 150.000 i år?

Funderar på att köpa in mig nu.
Det enda microstrategy gör är att köpa bitcoin. Det kan vem som helst göra. Det finns mindre företag som gör samma sak men med större uppsida. Det är antagligen därför microstrategy har presterat så dåligt på sistone trots att bitcoin gått upp. Smarta pengar har gått vidare.
Citera
2025-01-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MekaniskaUrban
Det enda microstrategy gör är att köpa bitcoin. Det kan vem som helst göra. Det finns mindre företag som gör samma sak men med större uppsida. Det är antagligen därför microstrategy har presterat så dåligt på sistone trots att bitcoin gått upp. Smarta pengar har gått vidare.

Vilka mindre företag har större uppsida?

Vad menar du med att Smarta Pengar har gått vidare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in