Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-29, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Äger du dessa fonder via svensk bank?
Yes! Jag äger dem via Avanza.
Citera
2024-11-30, 15:38
Avstängd
EgoistNs avatar
Är det någon som har tips på en sida där det går att se aktuell blankning i MSTR?
Jag brukar kolla på MarketBeat https://www.marketbeat.com/stocks/NA...hort-interest/ men de uppdaterar endast två gånger per månad och det duger ju inte..
Citera
2024-12-01, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Den hade en korrektion i torsdags, gick bra i fredags och förhandeln ser ut som vanligt så snart är det en fomo-bubbla igen. Passa på nu skulle nog, alla säga, oavsett om du är rädd.

Jag själv har lagt allt mitt innehav i x2 bull.
Fan, skulle varit intressant att veta hur man hade legat om man bara hade kört bull cert i för/efterhandeln 🤔

Jag gjorde det inte och hittills ser det ut att ha varit rätt beslut, framtiden lär nog visa motsatsen.
Blir det en större krasch kanske jag köper in mig, för kanske 10k istället.
Citera
2024-12-01, 16:38
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Saylor hintar starkt om ytterligare ett köp av Bitcoin https://x.com/saylor/status/1863206708366995675?s=19

Nästkommande vecka kommer bli väldigt intressant. Om MSTR ska upp ordentligt måste Bitcoin över 100k$. Nästa vecka är veckan efter Thanksgiving och Black Friday som generellt brukar ha lägre priser för Bitcoin + att det inte var en full börsvecka. Nu är den veckan över och MicroStrategy lär gå ut kanske redan imorgon med att man köpt mer Bitcoins. Kommer vi få se Bitcoin över 120k$ nästa vecka och MSTR över 500$? Vi får se. Jag utesluter inte ytterligare en vecka sidledes men det kan smälla ordentligt här snart (åt båda håll)

Lägg därtill MSTR till QQQ veckan därpå.
Citera
2024-12-01, 22:15
Medlem
https://x.com/saylor/status/18633237...X1olYtN86tDjkA

Saylors presentation till Microsoft.
Citera
2024-12-04, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Enormt luftslott denna, varför skulle man köpa aktier

You don't.

Det svåra är att pricka in bear rätt & härda ut om skiten fortsätter upp. But when it comes down, it comes down big.
Citera
2024-12-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnStonks
You don't.

Det svåra är att pricka in bear rätt & härda ut om skiten fortsätter upp. But when it comes down, it comes down big.

Just nu är mitt innehav på annat håll men kommer i portioner återinvestera här över en månad för greeden/fomon som 'borde' ske i januari när Trump tar över.

Därefter kommer jag vara mer försiktig.
Senast redigerad av Kockumskranen 2024-12-04 kl. 19:37.
Citera
2024-12-05, 15:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så ett bolag som bygger sin strategi på att köpa bitcoin är inte ett korthus? Holländska tulpaner i ny tappning, ren spekulation.
Hollänska tulpaner är en av världens största marknader utanför aktiemarknaden senast jag kollade.

Vidare jämför du med en 3 månaders period under en vinter på medeltiden med 16 år av Bitcoin dominans. Tulpanerna ruttnade, Bitcoin frodas då den inte lider av detta problem.

Skall du snacka ner något så kan det vara bra att vara bättre påläst än du ger sken av att vara.
Citera
2024-12-05, 16:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Hollänska tulpaner är en av världens största marknader utanför aktiemarknaden senast jag kollade.

Vidare jämför du med en 3 månaders period under en vinter på medeltiden med 16 år av Bitcoin dominans. Tulpanerna ruttnade, Bitcoin frodas då den inte lider av detta problem.

Skall du snacka ner något så kan det vara bra att vara bättre påläst än du ger sken av att vara.
Och vad är det inneboende värdet av bitcoin? Att du kan försöka tvätta knarkpengar med bitcoin eller vad kan du mer göra?
Citera
2024-12-05, 16:12
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Och vad är det inneboende värdet av bitcoin? Att du kan försöka tvätta knarkpengar med bitcoin eller vad kan du mer göra?
Byt ut Bitcoin mot vilken annan valuta som helst.
"Vad är det inneboende värdet av SEK"?

Folk har tvättat knarkpengar med fiat i årtionden och det är betydligt mer dolt än Bitcoin som du kan följa. Varför tror du man börjat säga nej till kontanter på många ställen exempelvis?
Citera
2024-12-05, 16:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Den är store of value, precis som guld, silver, fastigheter, aktiemarknaden och all världens olika pappersderivat.

Vad är det inneboende värdet hos en 500 lapp?
Citera
2024-12-05, 17:09
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Den är store of value, precis som guld, silver, fastigheter, aktiemarknaden och all världens olika pappersderivat.

Vad är det inneboende värdet hos en 500 lapp?

Tja Leaston, har läst dina kommentarer. Bitcoin kommer vara värt runt 1 miljon dollar år 2037.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in