Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
När skrikandet inte fungerar längre kommer han åka ut med huvudet före. Ger det 12-15 månader

Vad hände med er strategi? Framåtlutad fotboll?
Skeptisk till Abraham givet hans två skador. Känns sisådär. Bra spelare i Blåvitt men att vara bäst i Paralympics liksom….
Nja vi får se jag tror Mikkjal behövde komma in och skruva upp tonen men om vi går in i nästa säsong och bygger vidare med bra resultat tror jag han kommer lugna ner det och börja jobba med individerna på ett annat sätt. Tycker han visat lite karisma och öga för humor till skillnad från surpitten Berg som var helt jävla oempatisk.
Däremot måste jag säga att jag gärna vill få in mer kompetens på ekonomiavdelningen. Vi tvingas sälja Kusi och Fanne allt för tidigt och sitter kvar med den där jävla Guidetti. Fyfan vad trött jag är på sopan och hans jävla nivå. Han vinner inte mitt förtroende bara för att han gjort några mål i derbyn. Att många Gnagare är så naiva och håller han högt fortfarande är bara sorgligt. Han har satt oss i en jävla skitsits ekonomiskt. För dem pengarna hade vi kunnat värvat 3-4 klasspelare i bra ålder som vi hade kunnat sälja nu för stora pengar. Hoppas vi aldrig går i dem här fällorna igen med ”stornamn” som talar gott om AIK och vi slänger upp hela pengasäcken i käften på dem. Nej usch.
Om jag vore Bajen skulle jag inte va så förivrad av Paulos. Han är absolut en duktig spelare säkert men det är ingen spelare som kommer lämna för rekordsummor. Han har också många brister i det kollektiva arbetet. Han är en lightversion av Taha Ali som inte är lika snabb eller lika teknisk men har samma intentioner att försöka göra sin gubbe och that’s it. Vore jag Hammarby skulle jag först titta i HTFF och/eller Afrika där man gjort succé. Erat Afrikaspår är nog det jag är mest avundsjukan på och nått jag önska vi själv hade kunnat jobba på. Det är en marknad av spelare som kan slå ut otroligt bra. Därför ni har en god ekonomi. Ni plockar in nån okänd talang från Elfenbenskusten varje säsong som gör toksuccé och säljs för enorma pengar. Därav är ni ekonomiskt stabila. Och skulle det mot all förmodan inte falla ut väll blir det inte lika dyrt som att satsa på inhemska relativt beprövade produkter med sina giriga agent-as.
Nej inför 2025 vill jag se tydligare mål från vår sportsliga ledning. Vart ska vi leta, vad är intentionen med dem vi plockar in osv.