2024-12-04, 20:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Du tog upp Eguren som var 15 år sen, då kan det ju vara relevant att fråga hur du kände när Igboananike spelade hos er som QuantumQuill nämnde ovan.
Det där var naturligtvis ytterligare en äcklig övergång. Kanske viss mitigering av att det rör sig om en afrikan som man knappast förväntar sig klubblojalitet från, men ja, tveklöst en klubbhora.
Citera
2024-12-04, 20:13
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det där var naturligtvis ytterligare en äcklig övergång. Kanske viss mitigering av att det rör sig om en afrikan som man knappast förväntar sig klubblojalitet från, men ja, tveklöst en klubbhora.
Okej, men inga protester när han startade? Eller ansåg du att dom sportsliga chanserna att vinna var större med han på planen så du gärna såg att han startade?

Allt säger sig ju själv egentligen, ingen med ett riktigt hjärta för klubben byter mellan rivaler. Däremot har vi lättare att acceptera spelarna om dom presterar i sin egna klubb.
Citera
2024-12-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
När skrikandet inte fungerar längre kommer han åka ut med huvudet före. Ger det 12-15 månader Vad hände med er strategi? Framåtlutad fotboll?

Skeptisk till Abraham givet hans två skador. Känns sisådär. Bra spelare i Blåvitt men att vara bäst i Paralympics liksom….

Nja vi får se jag tror Mikkjal behövde komma in och skruva upp tonen men om vi går in i nästa säsong och bygger vidare med bra resultat tror jag han kommer lugna ner det och börja jobba med individerna på ett annat sätt. Tycker han visat lite karisma och öga för humor till skillnad från surpitten Berg som var helt jävla oempatisk.
Däremot måste jag säga att jag gärna vill få in mer kompetens på ekonomiavdelningen. Vi tvingas sälja Kusi och Fanne allt för tidigt och sitter kvar med den där jävla Guidetti. Fyfan vad trött jag är på sopan och hans jävla nivå. Han vinner inte mitt förtroende bara för att han gjort några mål i derbyn. Att många Gnagare är så naiva och håller han högt fortfarande är bara sorgligt. Han har satt oss i en jävla skitsits ekonomiskt. För dem pengarna hade vi kunnat värvat 3-4 klasspelare i bra ålder som vi hade kunnat sälja nu för stora pengar. Hoppas vi aldrig går i dem här fällorna igen med ”stornamn” som talar gott om AIK och vi slänger upp hela pengasäcken i käften på dem. Nej usch.

Om jag vore Bajen skulle jag inte va så förivrad av Paulos. Han är absolut en duktig spelare säkert men det är ingen spelare som kommer lämna för rekordsummor. Han har också många brister i det kollektiva arbetet. Han är en lightversion av Taha Ali som inte är lika snabb eller lika teknisk men har samma intentioner att försöka göra sin gubbe och that’s it. Vore jag Hammarby skulle jag först titta i HTFF och/eller Afrika där man gjort succé. Erat Afrikaspår är nog det jag är mest avundsjukan på och nått jag önska vi själv hade kunnat jobba på. Det är en marknad av spelare som kan slå ut otroligt bra. Därför ni har en god ekonomi. Ni plockar in nån okänd talang från Elfenbenskusten varje säsong som gör toksuccé och säljs för enorma pengar. Därav är ni ekonomiskt stabila. Och skulle det mot all förmodan inte falla ut väll blir det inte lika dyrt som att satsa på inhemska relativt beprövade produkter med sina giriga agent-as.

Nej inför 2025 vill jag se tydligare mål från vår sportsliga ledning. Vart ska vi leta, vad är intentionen med dem vi plockar in osv.
Citera
2024-12-04, 21:31
Bannlyst
Det finns väl absolut ingen som tar TEU på allvar? Han Skämmer ju ut inte bara sig själv utan hela AIK. Tragiskt att historielösa småungar tagit över forumet som verkar tro att fotbollen och fotbollskulturen uppfanns samma år just dom började följa sitt lag för 10 år sedan
Citera
2024-12-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Eller Igboananike.
Du snackar med mr "It´s ok when we do it" så förvänta dig inte annat än olika ursäkter.

Haha Igbo har man glömt. Han var ju lite efterbliven stackaren men jag gillade honom. Alltså gällande Paulos har jag inte så starka känslor och känner att om ni vill ha han får ni gärna ta han. Hade Saletros, Milo, Bahoui eller nån med stark AIK-koppling gått till er hade jag blivit besviken men Paulos är ingen jag bryr mig speciellt vidare över. Att andra AIK:are gör det får jag respektera men jag tänker på
Paulos i samma kategori som typ Joe Mendes och Jardell Kanga. Efterblivna ghettoblattar som inte har nån lojalitet till nått svenskt lag dem har typ hållt på Real Madrid och Chelsea som unga och nu håller dem på Man City och Leverkusen. Dem här killarna är sånna som följer strömmen bara och kommer gå till the highest bidder. Det som jag stör mig på är att ni verkar tro att alla Gnagare gråter floder över han och att vi håller han som en AIK-profil. Han har spelat hos oss 1 säsong och gjorde typ 2 mål för oss det året. Ingen jag kommer minnas om 10 år. Men kul om ni hittar rätt med Paulos och tycker om honom så är det kul för er. Jag själv vill inte ha honom och ser hellre att vi kritar på Valakari för dem pengarna.
Citera
2024-12-04, 21:59
Medlem
cokehyenas avatar
Solna har inte råd med Abraham.

Där tar diskussionen slut.
Citera
2024-12-04, 22:04
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Plus en säsong i Htff.
HTFF och Bajen är väl som natt och dag om jag har förstått det rätt
Citera
2024-12-04, 22:10
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Verkar som det, vi får åka till Finland och plundra istället.
Citera
2024-12-04, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
HTFF och Bajen är väl som natt och dag om jag har förstått det rätt

Hmm detta får du förklara , vad menar du med natt och dag?
Citera
2024-12-04, 22:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Neeeeeej vi slänger inte pengarna i sjön vad ledsen jag är
Citera
2024-12-04, 22:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Neeeeeej vi slänger inte pengarna i sjön vad ledsen jag är
Ni har inga pengar att kasta i sjön.
Citera
2024-12-04, 22:34
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilas
Hmm detta får du förklara , vad menar du med natt och dag?
Att bajen o httf är vitt skilda, något det är i ena stunden men t.ex. här så är en säsong i HTTF som en säsong i bajen. Om det framgår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in