2024-12-01, 00:14
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag kollade upp det. Han kom in i 92:a minute och spelade en (1) minut i er conference match mot Maribor. Kanske att ta i att hävda att han representerat er på seniornivå.

Även spelat i cupen för oss. Så han har inte spelat för vårat A-lag menar du?
Citera
2024-12-01, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
En skitklubb som varit mer framgångsrik än AJK senaste åren och kommer förbli så med tanke på alla pengar! Men visst leva på gamla meriter går väl bra....

Lever nästan hellre på gamla meriter ändå än framtida spådomar… snacka hit och dit går bra men fan lös en titel nån gång då…
Citera
2024-12-01, 02:16
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Även spelat i cupen för oss. Så han har inte spelat för vårat A-lag menar du?
Det vill jag ha bevis på. Jag har djupgrävt och hittar som sagt 1 minut i conference league, that's alles.
Citera
2024-12-01, 09:08
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Det vill jag ha bevis på. Jag har djupgrävt och hittar som sagt 1 minut i conference league, that's alles.

ett inhopp mot Hudiksvall borta i svenska cupen och ett inhopp mot Maribor hemma i Europa Conference League.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/mendes-fick-tva-matcher-i-bajen-kan-nu-fa-derbydebut-med-aik-de-far-gora-vad/

Ytterligare en deepsearch in i internets djupaste skrynmor ger att han byttes in i 73e minuten mot glada Hudik.

https://fotbolldirekt.se/svenska-cupen/just-nu-hudiksvall-hammarby-live/

Jag vill inte in och veva, men bidrar med en minuts "djupgräv"
Senast redigerad av eternussermo 2024-12-01 kl. 09:21.
Citera
2024-12-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Var ju inga problem alls för denna aiklegend att spela för IFK Göteborg. Men ja, det här med logik...
Du är dum i huvudet om du antyder att det är på samma nivå.

AIK och IFK ogillar varandra starkt men det är inte alls samma sak.

Sen så sa jag aldrig att Paulos var en AIK legend din mupp.
Citera
2024-12-01, 10:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

ett inhopp mot Hudiksvall borta i svenska cupen och ett inhopp mot Maribor hemma i Europa Conference League.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/mendes-fick-tva-matcher-i-bajen-kan-nu-fa-derbydebut-med-aik-de-far-gora-vad/

Ytterligare en deepsearch in i internets djupaste skrynmor ger att han byttes in i 73e minuten mot glada Hudik.

https://fotbolldirekt.se/svenska-cupen/just-nu-hudiksvall-hammarby-live/

Jag vill inte in och veva, men bidrar med en minuts "djupgräv"
Till skillnad från Hammarby-talibanen är jag alltid öppen för att jag kan ha fel. När jag skrev djupgräv menade jag konkret att jag, utöver wikipedia artiklen jag fick upptryckt i ansiktet gick in på Transfermarkt och tittade på hur många matcher han spelat för Bögbajen och hur speltiden var distribuerad. Hur som helst tycker jag ni kan bjuda på 18 minuters speltid. Det krävs en alldeles särskild typ av retard för att likställa detta med en säsong som ordinarie i AIK tröjan.

Poängen jag försöker göra, för övrigt, är att övergångar mellan klubbarna håller på att normaliseras, och detta tycker iaf. inte jag är en positiv utveckling. Även om det kittlade i kuken när vi lånade in Eguren och fick se hur arga ni blev så är det så klart vidrigt av spelaren att välja AIK när han tidigare reppat Bajen. Mendes i Bajen är väl att likställas med your average junior som byter klubb, dvs. att ingen egentligen bryr sig mer än att dom kanske tycker det är synd att spelaren skeppades iväg och slog igenom någon annanstans.
Citera
2024-12-01, 10:34
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Till skillnad från Hammarby-talibanen är jag alltid öppen för att jag kan ha fel. När jag skrev djupgräv menade jag konkret att jag, utöver wikipedia artiklen jag fick upptryckt i ansiktet gick in på Transfermarkt och tittade på hur många matcher han spelat för Bögbajen och hur speltiden var distribuerad. Hur som helst tycker jag ni kan bjuda på 18 minuters speltid. Det krävs en alldeles särskild typ av retard för att likställa detta med en säsong som ordinarie i AIK tröjan.

Poängen jag försöker göra, för övrigt, är att övergångar mellan klubbarna håller på att normaliseras, och detta tycker iaf. inte jag är en positiv utveckling. Även om det kittlade i kuken när vi lånade in Eguren och fick se hur arga ni blev så är det så klart vidrigt av spelaren att välja AIK när han tidigare reppat Bajen. Mendes i Bajen är väl att likställas med your average junior som byter klubb, dvs. att ingen egentligen bryr sig mer än att dom kanske tycker det är synd att spelaren skeppades iväg och slog igenom någon annanstans.
Joe Mendes var väl dessutom uttalad Aikare innan? Personligen ser jag inte det på samma sett såklart som när Eguren gick till er.

Sedan beror det först och främst på hur spelaren presterar. Jag tror ni hade älskat Eguren om han var lika bra som hos oss. Tex Alexander Östlund som började sin Bajen-karriär med att tackla in Krister Nordin i sargen under Nackas minne, då fick han en annan respekt hos oss Bajare än att endast vara en sunkig ex-gnagare.

Däremot kan man väl ställa sig frågan om Abraham förknippas mer med BP än med er? Jag vill hävda att han var ordinarie hos er i samband med corona och tomma läktare ”hjälper till” att tänka att han inte kommit er supportrar lika nära.

För att ta ett exempel så har jag alltid älskat Ludwigson som slog igenom hos oss under pandemin, men det var inte förens man själv kunde vara på läktaren som den stora kärleken för honom slog in.
Senast redigerad av Petterror 2024-12-01 kl. 10:39.
Citera
2024-12-01, 21:00
Medlem
Valvantos avatar
Fyfan vad tråkigt att Davor lämnar. En av mina absoluta favoriter! Verkligen välförtjänt att han får chansen i annan klubb dock, kunde lämnat för flera år sen men valde att acceptera läget hos oss. Hoppas på succé för honom i BP!
Citera
2024-12-01, 21:14
Medlem
Sirius har sparkat sin tränare, vad tycker ni om det?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/jQgBEn/mattiasson-far-sparken-fran-sirius
Citera
2024-12-01, 21:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/jQgBEn/mattiasson-far-sparken-fran-sirius
Ytterligare en sjuk sparkning nu den senaste tiden.
Citera
2024-12-01, 21:30
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ytterligare en sjuk sparkning nu den senaste tiden.

Citat:
Han förtydligare också att beslutet inte grundas på sportsliga resultat

Väldigt märkligt. Vad händer?
Citera
2024-12-01, 21:31
Medlem
Citat:

Ja du, sjukt överraskande bara då det kom från ingenstans? Kitten var inte ens kritiserad när vi började fjolåret med att gå nästan hela våren innan vi vann första matchen. Sen helgonförklarad förra hösten. Och i år liksom mitten av packet hela vägen vilket nånstans är där supporterförväntningen ligger, särskilt när han spelar dom unga spelarna.

Men nu verkar han ju inte bli kickad på sportsliga resultat utan något annat som legat och jäst i bakgrunden ett tag. Antingen har det skurit sig mellan honom och Ederström eller honom och spelarna. Jag gissar nog ändå på det första då jag tror Ederström jobbar väldigt mycket efter data och Kitten känns mer personkemi och old school i hur han tacklar tränaryrket.

Jag blir förvånad om vi tagit beslutet utan att redan har ersättaren klar(av allt att döma Engelmark). Vi har redan tagit in Malmös P19-tränare i staben också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in