Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Till skillnad från Hammarby-talibanen är jag alltid öppen för att jag kan ha fel. När jag skrev djupgräv menade jag konkret att jag, utöver wikipedia artiklen jag fick upptryckt i ansiktet gick in på Transfermarkt och tittade på hur många matcher han spelat för Bögbajen och hur speltiden var distribuerad. Hur som helst tycker jag ni kan bjuda på 18 minuters speltid. Det krävs en alldeles särskild typ av retard för att likställa detta med en säsong som ordinarie i AIK tröjan.
Poängen jag försöker göra, för övrigt, är att övergångar mellan klubbarna håller på att normaliseras, och detta tycker iaf. inte jag är en positiv utveckling. Även om det kittlade i kuken när vi lånade in Eguren och fick se hur arga ni blev så är det så klart vidrigt av spelaren att välja AIK när han tidigare reppat Bajen. Mendes i Bajen är väl att likställas med your average junior som byter klubb, dvs. att ingen egentligen bryr sig mer än att dom kanske tycker det är synd att spelaren skeppades iväg och slog igenom någon annanstans.
Joe Mendes var väl dessutom uttalad Aikare innan? Personligen ser jag inte det på samma sett såklart som när Eguren gick till er.
Sedan beror det först och främst på hur spelaren presterar. Jag tror ni hade älskat Eguren om han var lika bra som hos oss. Tex Alexander Östlund som började sin Bajen-karriär med att tackla in Krister Nordin i sargen under Nackas minne, då fick han en annan respekt hos oss Bajare än att endast vara en sunkig ex-gnagare.
Däremot kan man väl ställa sig frågan om Abraham förknippas mer med BP än med er? Jag vill hävda att han var ordinarie hos er i samband med corona och tomma läktare ”hjälper till” att tänka att han inte kommit er supportrar lika nära.
För att ta ett exempel så har jag alltid älskat Ludwigson som slog igenom hos oss under pandemin, men det var inte förens man själv kunde vara på läktaren som den stora kärleken för honom slog in.