Citat:
Ursprungligen postat av
Petterror
Helt ärligt så är han den avgörande anledningen till att ryckte upp oss. Hans första från start var Peking borta i omgång 8. Då hade vi 9 poäng på 7 matcher och en hemmatorsk mot Värnamo som senast spelade match.
Citat:
Ursprungligen postat av
Valvanto
Du kan lägga till Häcken på rak arm där med. De låg med 1,5 gubbe på honom vilket talar sitt tydliga språk. Utan Touré hade vi inte varit i närheten av den uppryckningen offensivt. Han får tung bevakning på sig, vilket öppnat upp ytor för bl.a. Besara i många matcher istället. Samtidigt som motståndarna vet att de inte kan ge honom minsta lilla yta mellan mittback och ytterback.
Sammanfattningsvis har vi nog väldigt olik syn på ”grovt överskattade” spelare.
Nu har jag visserligen bildat mig min uppfattning om RoddBull efter bara ett fåtal matcher man inte kunnat undvika att se med er klubb och vad ett ärkevrak vars fotbollskunskap jag faktiskt respekterar haft att säga, men min uppfattning är att det i huvudsak var ert försvar som var katastrofalt uruselt i inledningen (Inte helt olikt Storebror, även om vår misär pågick betydligt längre..) och förstörde all harmoni i spelet faktiskt började dyka upp på matcherna igen. Hävdar ni att det istället är Toure som är anledningen har jag spontant jävligt svårt att svälja ert narrativ. Han kan säkert ha bidragit på ett hörn, men katalysatorn? Tveksamt va?
Jag tycker även att statistiken backar upp mig här. När slutade ni en säsong med 25 insläppta sist, och hur många av dom 25 kom dessutom i dom första matcherna? Hade inte Dovin varit en hygglig målvakt hade jag nog hellre pekat på Hahn som enskild insats isf. men jag tror nog att det snarare var Vagic och grabbarna som var extremt trögstartade och höll typ division 2 nivå en bra bit in i säsongen. 3-1 hemma på Hoppborgen mot ett uruselt Göteborg måste väl ha känts ungefär lika skönt som våra våldtäkter borta mot Elfsborg och Kalifatet, och trots er katastrofala start släpper ni alltså in lite drygt hälften av bollarna ni släppte in förra säsongen. Detta ska ställas i kontrast med de 7 fler gjorda målen. Känns inte som hyllningarna ska läggas på en offensiv spelare här. Är det inte spelarna i försvaret som ni vill ösa superlativ över är det snarare Hellberg som ni borde bjuda på några rundor.
Hur som helst vill jag göra det tydligt att jag inte tycker att det är en dålig fotbollsspelare. Det är helt klart en av dom bättre spelarna i ligan. Finns väl dessutom potential att växa ytterligare givet åldern. Jag ville bara göra det tydligt att jag tror att GAIS:aren kommer få rätt här och att ni kommer ångra att ni inte tog pengarna som låg på bordet. Ni måste ju iaf. vara öppna för att det kan vara en dagslända ni ser och hålla med om att pengarna det ryktats om på bordet är groteska summor som kan göra en enorm skillnad för er här och nu. Att sitta och peka på Nanasi känns dessutom ganska löjligt. Nanasi var ligans bästa offensiva spelare med viss marginal fram tills han lämnade och har ett helt annat djup som spelare än vad Touré visat hittills.