2024-11-09, 20:18
Medlem
Enok1Halvars avatar
r ju alltid lite intressant vad man skulle kunna f i pension, fr oss ldre kanske iallafall,
Ingen skryttrd Tack, och alla vet att detta r Flashback s det kommer naturligtvis in kommentarer som 200000 i mnaden i pension, men d fr ni nog backa upp det med en screenshot,annars frstr nog dom flesta att det r Trollande,
Jag kan brja +50 och fr nog inte mycket att livnra mig p,men tror nog det kanske rcker till leverne
https://ibb.co/RDWYpMz
Fr jag ngot att jmfra med, vore jag tacksam
Citera
2024-11-09, 20:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Tnkte bara flika in med att man mste tjna min 45k/mn fr att det ska vara ngon mrkbar skillnad frn den som inte arbetat alls...
Citera
2024-11-09, 20:23
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Tnkte bara flika in med att man mste tjna min 45k/mn fr att det ska vara ngon mrkbar skillnad frn den som inte arbetat alls...
Helt ok, sjlv +50000/mnad
Citera
2024-11-09, 20:32
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
r ju alltid lite intressant vad man skulle kunna f i pension, fr oss ldre kanske iallafall,
Ingen skryttrd Tack, och alla vet att detta r Flashback s det kommer naturligtvis in kommentarer som 200000 i mnaden i pension, men d fr ni nog backa upp det med en screenshot,annars frstr nog dom flesta att det r Trollande,
Jag kan brja +50 och fr nog inte mycket att livnra mig p,men tror nog det kanske rcker till leverne

Du ligger nrmare 40k i mnaden de frsta fem ren! Mnga tjnar inte ens 40k nr de jobbar! Jag kommer, beroende p nr jag slutar jobba, f lite drygt 30k, anser att jag kommer att klara mig gott och vl p det!
Citera
2024-11-09, 20:34
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Du ligger nrmare 40k i mnaden de frsta fem ren! Mnga tjnar inte ens 40k nr de jobbar! Jag kommer, beroende p nr jag slutar jobba, f lite drygt 30k, anser att jag kommer att klara mig gott och vl p det!
Beror nog mer p lder, du har mnga mer r kvar att jobba gissar jag?
Citera
2024-11-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Precis, s varfr gra nt s dumt som att ta ut mer n absolut ndvndigt i ln?

Se till att f degen p annat stt!
Citera
2024-11-09, 20:36
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Beror nog mer p lder, du har mnga mer r kvar att jobba gissar jag?
Typ 5-7 r!
Citera
2024-11-09, 20:36
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Precis, s varfr gra nt s dumt som att ta ut mer n absolut ndvndigt i ln?

Se till att f degen p annat stt!
Vad menar du?
Citera
2024-11-09, 20:48
Medlem
Citat:
Vad menar du?

Att ingen byr sig om Varifrn pengarna kommer slnge de kommer.

Jag tar likagrna lgskattad aktieutdelning som ihoptjnad pension
Citera
2024-11-09, 20:50
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Prognosen borde vara fr alla att f in eller ha tillrckligt med pengar fr att klarar sig utan pensionsutbetalningar.

Pensionen fr bli grdde p moset annars sitter man dligt till i framtiden.
Pensionen hjs inte eller vldigt lite framver, dom hjer pensionstillgget, bostadstillgg och frsrjningsstden istllet.

Vad spelar det fr roll om man berknat fr ut 30000 i mnaden nr en normalhyra om 25 r ligger runt 20 tusen och matkostnaden fr en ensamstende runt 15 tusen per mnad.

Idag fr 7 av 10 pensionrer bidrag av ngot slag, det r dom grupper av pensionrer som fick ut bra pension frn brjan. Nstfljande rtionden kommer bli n vrre.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2024-11-09 kl. 20:53.
Citera
2024-11-09, 20:56
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:

Nu vet jag inte din lder, men du fr ju rkna med att skatt ska dras med. Sen fr vi dessutom tnka att inflation existerar,
Ja jag rknar med att bli en pensionr som r fattig nr jag gr i pension. Om n jag r yngre n dig just nu s str det p ca 20 k. Jag tror att d jag gr s r det inte nog att leva p.
Citera
2024-11-09, 20:58
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Nu vet jag inte din lder, men du fr ju rkna med att skatt ska dras med. Sen fr vi dessutom tnka att inflation existerar,
Ja jag rknar med att bli en pensionr som r fattig nr jag gr i pension. Om n jag r yngre n dig just nu s str det p ca 20 k. Jag tror att d jag gr s r det inte nog att leva p.
Ok, har dlig koll vad som baseras p "min " prognos skatter naturligtvis, ,ville bara f en frstelse om vad som r ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in