2024-11-09, 20:18
Medlem
Enok1Halvars avatar
Är ju alltid lite intressant vad man skulle kunna få i pension, för oss äldre kanske iallafall,
Ingen skryttråd Tack, och alla vet att detta Är Flashback så det kommer naturligtvis in kommentarer som 200000 i månaden i pension, men då får ni nog backa upp det med en screenshot,annars förstår nog dom flesta att det är Trollande,
Jag kan börja +50 och får nog inte mycket att livnära mig på,men tror nog det kanske räcker till leverne
https://ibb.co/RDWYpMz
Får jag något att jämföra med, vore jag tacksam
Citera
2024-11-09, 20:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Tänkte bara flika in med att man måste tjäna min 45k/mån för att det ska vara någon märkbar skillnad från den som inte arbetat alls...
Citera
2024-11-09, 20:23
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Tänkte bara flika in med att man måste tjäna min 45k/mån för att det ska vara någon märkbar skillnad från den som inte arbetat alls...
Helt ok, själv +50000/månad
Citera
2024-11-09, 20:32
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Är ju alltid lite intressant vad man skulle kunna få i pension, för oss äldre kanske iallafall,
Ingen skryttråd Tack, och alla vet att detta Är Flashback så det kommer naturligtvis in kommentarer som 200000 i månaden i pension, men då får ni nog backa upp det med en screenshot,annars förstår nog dom flesta att det är Trollande,
Jag kan börja +50 och får nog inte mycket att livnära mig på,men tror nog det kanske räcker till leverne

Du ligger närmare 40k i månaden de första fem åren! Många tjänar inte ens 40k när de jobbar! Jag kommer, beroende på när jag slutar jobba, få lite drygt 30k, anser att jag kommer att klara mig gott och väl på det!
Citera
2024-11-09, 20:34
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Du ligger närmare 40k i månaden de första fem åren! Många tjänar inte ens 40k när de jobbar! Jag kommer, beroende på när jag slutar jobba, få lite drygt 30k, anser att jag kommer att klara mig gott och väl på det!
Beror nog mer på ålder, du har många mer år kvar att jobba gissar jag?
Citera
2024-11-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Precis, så varför göra nåt så dumt som att ta ut mer än absolut nödvändigt i lön?

Se till att få degen på annat sätt!
Citera
2024-11-09, 20:36
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Beror nog mer på ålder, du har många mer år kvar att jobba gissar jag?
Typ 5-7 år!
Citera
2024-11-09, 20:36
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Precis, så varför göra nåt så dumt som att ta ut mer än absolut nödvändigt i lön?

Se till att få degen på annat sätt!
Vad menar du?
Citera
2024-11-09, 20:48
Medlem
Citat:
Vad menar du?

Att ingen byr sig om Varifrån pengarna kommer sålänge de kommer.

Jag tar likagärna lågskattad aktieutdelning som ihoptjänad pension
Citera
2024-11-09, 20:50
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Prognosen borde vara för alla att få in eller ha tillräckligt med pengar för att klarar sig utan pensionsutbetalningar.

Pensionen får bli grädde på moset annars sitter man dåligt till i framtiden.
Pensionen höjs inte eller väldigt lite framöver, dom höjer pensionstillägget, bostadstillägg och försörjningsstöden istället.

Vad spelar det för roll om man beräknat får ut 30000 i månaden när en normalhyra om 25 år ligger runt 20 tusen och matkostnaden för en ensamstående runt 15 tusen per månad.

Idag får 7 av 10 pensionärer bidrag av något slag, det är dom grupper av pensionärer som fick ut bra pension från början. Nästföljande årtionden kommer bli än värre.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2024-11-09 kl. 20:53.
Citera
2024-11-09, 20:56
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:

Nu vet jag inte din ålder, men du får ju räkna med att skatt ska dras med. Sen får vi dessutom tänka att inflation existerar,
Ja jag räknar med att bli en pensionär som är fattig när jag går i pension. Om än jag är yngre än dig just nu så står det på ca 20 k. Jag tror att då jag går så är det inte nog att leva på.
Citera
2024-11-09, 20:58
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Nu vet jag inte din ålder, men du får ju räkna med att skatt ska dras med. Sen får vi dessutom tänka att inflation existerar,
Ja jag räknar med att bli en pensionär som är fattig när jag går i pension. Om än jag är yngre än dig just nu så står det på ca 20 k. Jag tror att då jag går så är det inte nog att leva på.
Ok, har dålig koll vad som baseras på "min " prognos skatter naturligtvis, ,ville bara få en förståelse om vad som är ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in