2024-11-10, 00:38
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Där ser man.
Förekommer nog.
Några som luktar riktigt illa är lärare. Särskilt högstadie och gymnasie.
Kommer aldrig glömma min gamla engelskalärares andedräkt. Den otrevliga kråkans mun luktade som ett gammalt bårhus där frysen gick sönder för en månad sedan.
"Så nu skall jag hjälpa dig med ekvationen".
"Nej för helvete vik hädan!!!"

Kan eleverna kräva att lärarna inte luktar piss?
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2024-11-10 kl. 00:41.
Citera
2024-11-10, 01:49
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
De byter inte ens om på gymnastiken.

Problemet är att det är för många mobilkameror som filmar i omklädningsrummen och lägger ut på nätet. Så ingen vågar byta om.
Citera
2024-11-10, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Låter som att ungar idag är hyperkänsliga av nån outgrundlig anledning.

Har aldrig haft några problem med att duscha efter gympan och känner ingen som hade det heller. Vi hade dessutom en ''privat'' dusch inne på toan i omklädningsrummet på låg-mellanstadiet i slutet av 90-talet men inte en enda person i min klass använde den under 6 år.

Ungar idag är troligen inte mer känsliga än vad ungarna var förr. Den enda skillnaden är att förr så sket vuxna i hur barn egentligen mådde och idag så lyssnar man lite mer.

Din uppfattningsförmåga som barn kan man nog ifrågasätta. Att du inte såg någon med problem då kan bortförklaras ganska enkelt med din brist på uppmärksamhet.
Citera
2024-11-10, 07:30
Medlem
Eleverna mår väl inte bra helt enkelt. Ett tecken på psykisk ohälsa är att man försummar hygienen.
Citera
2024-11-10, 08:27
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Mobbades vetefan men alla undvek dem, det var ju jävligt säkert.
När alla andra luktade gott så märktes det väldigt tydligt vilka som inte skötte sin hygien...fast det är klart, på det här viset så kommer ju de få som sköter sin hygien att få ligga mycket vilket ju trots allt kommer stärka genpoolen!

Och precis som du säger, det kan ha handlat om ett par stycken som alla visste luktade ingrodd svett och som undveks som pesten. Visst, det gick åt helvete för långt åt andra hållet många gånger när tjejerna formligen dränkte sig i parfym, men hellre det än svettlukt.
Det sistnämnda går verkligen att diskutera. Jag sätter mig hellre brevid någon på bussen som just sprungit en löprunda än en person som badat i parfym. Jag sätter mig nästan hellre brevid en a-lagare som inte duschat på ett år, än att stå ut med den mördande stanken av överdriven parfymering. Båda dofterna ger kväljningar, men parfymen kan ge en huvudvärk som består i flera timmar efteråt.
Citera
2024-11-10, 09:17
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Det sistnämnda går verkligen att diskutera. Jag sätter mig hellre brevid någon på bussen som just sprungit en löprunda än en person som badat i parfym. Jag sätter mig nästan hellre brevid en a-lagare som inte duschat på ett år, än att stå ut med den mördande stanken av överdriven parfymering. Båda dofterna ger kväljningar, men parfymen kan ge en huvudvärk som består i flera timmar efteråt.
Jo, sant iofs men jag tror alla är olika känsliga just för parfym.
Eller kanske vissa sorter parfym, för ibland när jag mött kvinnor - ofta från mellanöstern av någon anledning - som har på sig riktigt tung myskdoftande parfym som slår ut allt annat inom fem meter och vissa fall har det varit nära att jag börjat klökas, vilket inte direkt skulle gjort deras dag.

Men riktigt ingrodd svett är värre.
Och att en hel generation incels skapas bara för att de inte orkar duscha och börjar hata kvinnor därför att de inte förstår varför dessa skräckslaget drar sig undan från stanken gör ju knappast landet framtid ljusare.

Å andra sidan så lär väl ändå dessa vara en minoritet. När alla har möjlighet att duscha dagligen - jag säger alla och menar då iaf 99.8% av alla svenskar - men inte gör det av anledning, då lär som sagt de intelligentare som håller sig fräscha och klär sig helt och rent få brudarna och vips så finns det hopp om framtiden igen.
Citera
2024-11-10, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Men visst, en enda smutsig person som inte tvättat fötter och skrev kan stinka ner ett helt klassrum. Vi får sådana på bussar ibland i kollektivtrafiken här i Sthlm....

Kanske ville de inte peka ut en enda individ, och sa istället att alla ungarna stinker för att förhoppningsvis få den skyldige att tänka till?
Det kan mycket väl vara så som du skriver dvs att det är en elev som stinker. Frågan är varför personen i så fall stinker. Det kan vara så illa att eleven har en sjukdom.

Om det är flera personer så kanske det är ett gäng som har samma livsstil eller så är det folk från fattiga områden som inte har råd att tvätta kläder?! Låter dock osannolikt.
Citera
2024-11-10, 09:31
Medlem
zombie-nations avatar
Varför har man inte enskilda ombyten och duschar? Vem vill vallas som boskap? På vår till kom man inte undan duschen, ingen gjorde det, så där fanns lite rättvisa. Alla gick på dem som försökte smita.
Citera
2024-11-10, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Vi hade en arab i klassen som duschade i Kallingar. Minns att han reagerade väldigt kraftigt på när en i klassen sa att han sov naken. Va faaan du är sjuk i huvet!!
.

Hade två överviktiga i min klass som duscha med T-shirt eller sist av alla. Ingen sa något men alla fatta varför. Är väl mycket skam och ångest i den åldern. Förstår varför de inte duschar med alla mobilkameror och mobbning finns i omlopp. Nolltolerans mot mobiler i skolan borde lagstiftas.
Senast redigerad av sweetcrypto 2024-11-10 kl. 09:34.
Citera
2024-11-10, 10:03
Medlem
NTI-gymnasiet alltså....där är det många överviktiga gamers som går. Ett problem idag är att det är tråkigare att duscha än att exempelvis spela eller kolla på TikTok.
Citera
2024-11-10, 12:40
Medlem
Rektorn kopplar det till att "på vår skola har vi många unga som spelar och kan sitta på LAN kanske en hel dag" i alla fall.

Datanördar alltså som sitter och luktar

https://www.idagnyheter.se/rektorn-tycker-eleverna-luktar-illa-ville-ha-dofttavling/
Citera
2024-11-10, 12:54
Medlem
När jag gick i skolan var det inbakad i läroplanen från lågstadiet att sköta hygienen.
Speciellt efter gympan var läraren ofta med i omklädningsrummet och kollade att eleverna verkligen duschade och tvättade sig med tvål.

Annars blev det ett jävla liv.

Så är det alltså inte idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in