Citat:
Ursprungligen postat av
blobben!!!
Det sistnämnda går verkligen att diskutera. Jag sätter mig hellre brevid någon på bussen som just sprungit en löprunda än en person som badat i parfym. Jag sätter mig nästan hellre brevid en a-lagare som inte duschat på ett år, än att stå ut med den mördande stanken av överdriven parfymering. Båda dofterna ger kväljningar, men parfymen kan ge en huvudvärk som består i flera timmar efteråt.
Jo, sant iofs men jag tror alla är olika känsliga just för parfym.
Eller kanske vissa sorter parfym, för ibland när jag mött kvinnor - ofta från mellanöstern av någon anledning - som har på sig riktigt tung myskdoftande parfym som slår ut allt annat inom fem meter och vissa fall har det varit nära att jag börjat klökas, vilket inte direkt skulle gjort deras dag.
Men riktigt ingrodd svett är värre.
Och att en hel generation incels skapas bara för att de inte orkar duscha och börjar hata kvinnor därför att de inte förstår varför dessa skräckslaget drar sig undan från stanken gör ju knappast landet framtid ljusare.
Å andra sidan så lär väl ändå dessa vara en minoritet. När alla har möjlighet att duscha dagligen - jag säger alla och menar då iaf 99.8% av alla svenskar - men inte gör det av anledning, då lär som sagt de intelligentare som håller sig fräscha och klär sig helt och rent få brudarna och vips så finns det hopp om framtiden igen.