2024-11-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Ja det gör jag, vilken slutledningsförmåga du har. Du måste vara hedersmedlem i Mensa va med en sådan skarp, analytisk förmåga?
Haha nej, men jag vet hur en dusch fungerar.
Citera
2024-11-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Egentligen ganska kul ide, att testa gränserna för skolplikten genom att sluta tvätta sig eller sina kläder.... skolan är skyldig att tillhandahålla undervisning! Och att lukta illa är inte brottsligt! Och skolan har inget lagstöd för att tvätta elever mot deras vilja (vaktmästaren med en vattenslang!) :-D

Blir lagom kul när skolan gör en orosanmälan till socialtjänsten så får du se om de förstår seder roliga i ditt experiment.
Citera
2024-11-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Blir lagom kul när skolan gör en orosanmälan till socialtjänsten så får du se om de förstår seder roliga i ditt experiment.

Och vad exakt menar du att socialtjänsten ska göra? Får de tvångstvätta ungdomar?

Vad kan ens föräldrar tvinga sina nästan vuxna tonåringar att göra? Det funkar inte längre att med fysisk styrka tvinga sin stinkande tonåring med våld....
Citera
2024-11-11, 19:12
Medlem
Citat:
Och vad exakt menar du att socialtjänsten ska göra? Får de tvångstvätta ungdomar?

Vad kan ens föräldrar tvinga sina nästan vuxna tonåringar att göra? Det funkar inte längre att med fysisk styrka tvinga sin stinkande tonåring med våld....

De kommer utreda barnets hemförhållanden och föräldrarnas lämplighet. Det låter ju inte så lämpligt med föräldrar som använder sina barn till sociala experiment?
Citera
2024-11-15, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Om föräldrarna inte har lärt sina barn att sköta sin hygien så är de väl likadana och bryr sig inte. Och om någon då klagar så blir de "kränkta". Och sedan anmäler de detta hos DO, Diskrimineringsombudsmannen, och får skadestånd.

Det här är ett problem som tidigare inte existerade. Under mina 13 år i skolan, på den gamla goda tiden, så var det aldrig någon som luktade illa. Jag har mina funderingar, men det kan jag inte säga högt.

Elever från mellanöstern. Förmodligen pojkarna.
Citera
2024-11-22, 20:01
Avslutad
Det är kränkande att omoget att ordna en tävling. Det ska inte vara en tävling. Låt skolsköterskan samla alla i aulan och skicka brev till föräldrarna istället.
Citera
2024-11-22, 20:03
Avslutad
Citat:

Tonåringar som bor hemma kan man visst få duscha. Behöver inte ”tvinga”, har ni inte byggt upp en relation där det du säger betyder något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in