2024-11-09, 18:57
Avstängd
Tanachs avatar
Hur svårt kan det vara?

Föräldrar borde bötfällas av kommunen för att deras skunkar förpestar skolan.
Citera
2024-11-09, 19:12
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
OM inte lille Kalle vill visa petter-niklas i omklädningsrummet ska han minsann inte behöva byta om eller duscha på gymnastiken, eller i badhuset.

Vi hade en arab i klassen som duschade i Kallingar. Minns att han reagerade väldigt kraftigt på när en i klassen sa att han sov naken. Va faaan du är sjuk i huvet!!

On topic så måste jag säga att det är en total nyhet för mig normalt funtade ungdomar är ofräscha och luktar illa. Känner inte igen det ifrån när jag gick i plugget, fanns en väldigt missanpassad individ som stank fan och som alla mobbade, bland annat för han stank.

Angåend araber i skolan så vill jag inte minnas att ens dom luktade illa. Vuxna araber och somalier luktar ju verkligen fan, man luktar dom ibland innan man ens ser dom. Man känner en stank och vet att det står en arab bakom en, man svänger runt och mycket riktigt där står där en.. Dock alltid en vuxen sådan.
Citera
2024-11-09, 19:21
Medlem
Låter smutsigt. Samtidigt, ingen vill våldta en skitig tjej. Kanske är det en säkerhetsgrej för tjeje som är fångade inom multikultiindustrin som skolorna idag är.
Citera
2024-11-09, 19:37
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Den totala kränkningen är det eleverna som står för och lärarna som utsätts för.
Citera
2024-11-09, 20:24
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det här är intressant. Att det förekommer i andra högstadie eller gymnasieskolor också visar bara på vilken gradvis infantilisering som skett bland ungdomar de senaste 20-25 åren.

Det fanns inte på kartan att lukta skit och vara smutsig när jag gick i högstadiet eller gymnasiet. Imagen som kille inför tjejerna skulle ha ruinerats och det var otänkbart. De få som, av olika anledningar, luktade svett eller hade smutsiga kläder mobbades skoningslöst. Själv känner jag bara till 3-5 sådana personer under hela den aktuella 6-årsperioden (högstadiet med ca 600 elever, gymnasiet med ca 1400 elever).
Mobbades vetefan men alla undvek dem, det var ju jävligt säkert.
När alla andra luktade gott så märktes det väldigt tydligt vilka som inte skötte sin hygien...fast det är klart, på det här viset så kommer ju de få som sköter sin hygien att få ligga mycket vilket ju trots allt kommer stärka genpoolen!

Och precis som du säger, det kan ha handlat om ett par stycken som alla visste luktade ingrodd svett och som undveks som pesten. Visst, det gick åt helvete för långt åt andra hållet många gånger när tjejerna formligen dränkte sig i parfym, men hellre det än svettlukt.
Citera
2024-11-09, 20:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Turkdusch och raggardusch är samma sak.
Raggardusch är enbart under armarna.

Förresten så håller jag med om att ungdomar stinker idag. Var i affären och det stod en massa ungdomar och skulle köpa sitt lördagsgodis i påse. Vanliga, svenska ungdomar i kanske högstadiet, och de stank! Rutten prutt talar vi alltså. Vad är det för fel på deras maghälsa?
Citera
2024-11-09, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.nwt.se/2024/11/07/skola-planerar-dofttavling-mots-av-hard-kritik-jag-blir-verkligen-jatteledsen-6562b/

Det stinker på en gymnasieskola i Värmland. Elver uppges ha mycket bristande hygien, struntar i att duscha och bär illaluktande och smutsiga kläder.
Detta fick den biträdande rektorn att anordna en "dofttävling", där man vill öka medvetenheten om att hålla en god personlig hygien och inte stinka.

Vissa av föräldrarna rasar mot rektorns initiativ. "En total kränkning" säger en förälder.

- Är det en "ren kränkning" att begära att elever inte stinker?
- Vem har rätt, rektorn eller de lättkränkta föräldrarna?
- Hur ska man komma till rätta med problemet med stinkande ungdomarna? Flensost, mens, svett....

Inte en kränkning. De är i en ålder då de ska förstå det. Lika bra att de lär sig. Andra är ju i klassen och måste utstå att andra inte sköter sin hygien. Vad händer när de kommer till jobbet?
Citera
2024-11-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du är pinsamt obildad.
det finns absolut kulturella skillnader mellan folk - det vet alla som inte spendera hela dagar på sitt pojkrum med kuken i högernäven...
Exempelvis äter man apa, svalbo och sköldpadda i kina.
vissa kulturer måste kvinnor med mens leva i särskilda hyddor utanför byn för att de anses orena under den perioden.
I vissa kulturer så inseminerar vuxna män unga pojkar analt med sperma för att driva ut det mensblod som finns i barnen från födsel. Utan den ritualen kan de inte bli män...

Inom många kulturer finns det regler för hur, när och inför vem en kvinna får visa sig naken.
Det naturliga i nakenhet, är något vi i väst jobbat hårt för att uppnå. Vilket också gjort att vi kunnat ha badhus, gemensamma omklädningsrum osv. Det har aldrig varit en naturlig del av stoa delar av världens kulturer.

Ditt totala mongohuvud jag säger det är inte kultur i mena att lukta eller inte duscha snarare tvärtom din jävla tvärmongolid shit vilken pissluffare du trodde du gjorde något nu va? Pinsamt gubben
Citera
2024-11-09, 21:36
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Raggardusch är enbart under armarna.

Förresten så håller jag med om att ungdomar stinker idag. Var i affären och det stod en massa ungdomar och skulle köpa sitt lördagsgodis i påse. Vanliga, svenska ungdomar i kanske högstadiet, och de stank! Rutten prutt talar vi alltså. Vad är det för fel på deras maghälsa?

Raggardusch var förr i tiden iaf enbart att försöka dölja olukt med rakvatten/axe eller liknande och att bara tvätta under armarna var en kattvask.
Citera
2024-11-09, 22:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Raggardusch var förr i tiden iaf enbart att försöka dölja olukt med rakvatten/axe eller liknande och att bara tvätta under armarna var en kattvask.
JAA! KATTVASK! Det hade jag glömt bort. Det heter/hette snarlikt på engelska, "cat's lick".
Citera
2024-11-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Hur vet man att det är studenter som stinker? Kan det inte vara något annat?

Ungdomar bor väl ändå hemma, föräldrar borde väl haft synpunkter även de ifall deras ungar stinker? Om föräldrarna inte märker någon lukt bör det väl vara något annat?

Men visst, en enda smutsig person som inte tvättat fötter och skrev kan stinka ner ett helt klassrum. Vi får sådana på bussar ibland i kollektivtrafiken här i Sthlm....

Kanske ville de inte peka ut en enda individ, och sa istället att alla ungarna stinker för att förhoppningsvis få den skyldige att tänka till?

En del människor har även dåligt luktsinne, precis som vissa har väldigt bra luktsinne, och faktiskt kanske inte märker sin dåliga lukt?

Egentligen ganska kul ide, att testa gränserna för skolplikten genom att sluta tvätta sig eller sina kläder.... skolan är skyldig att tillhandahålla undervisning! Och att lukta illa är inte brottsligt! Och skolan har inget lagstöd för att tvätta elever mot deras vilja (vaktmästaren med en vattenslang!) :-D
De har så fula kläder med ser ut som slashasar allihop tacka vet jag på min skola Lundsberg där har vi allihopa dyra kläder allihopa och luktar smultron allihopa från top till tå men det beror ju på att mammas och pappas betalar rubbet cashing hoyee!!!!
Jag tänker sitta och dricka rose i jul !!!
Dag o natt tänker jag vara knackade som en elefant ! !!!
Citera
2024-11-10, 00:28
Medlem
Pungsvings avatar
Svårt problem att komma tillrätta med. Barnen som stinker kommer från dysfunktionella hem. De vågar inte säga till att de måste dusch oftare och få rena kläder oftare. De får stryk eller bli hånade och hotade isåfall. Om eleverna tvingas visa upp en lapp hemma om hygienproblemet på skolan så blir det förfalskade föräldrasignaturer från de stinkande eleverna. Väldigt sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in