2024-11-06, 09:57
Medlem
Jag är en snart 36-årig morsa till två barn (10 och 9 år), lite småfet, håret klippt i en bobfrisyr, använder ”tinted fucking moisturiser” istället för smink, sätter upp håret i en trött halvtoffs, använder nästan enbart dåligt sittande jeans från typ Gina Tricot och nån trött jävla stickad tröja. Känner mig så sjukt trött och ”morsig” men vill fan inte se ut som en småfet medelålders morsa längre! Hjälp!! Hur gör man för att undvika det här typiska medelålders morsa utseendet?!?
Citera
2024-11-06, 10:02
Avstängd
67arigGubbes avatar
Använd lite smink, spara ut längre hår och färga det till en het sexig intensiv färg.

Köp tighta jeans som framhäver dina kurvor och kör på uringat med push-up bh.

Jag som gubbe hade älskat det mums!

Och ja som nedan skriver är bobcut riktigt fult, idiotiskt att som kvinna förstöra sitt hår genom att efterlikna en man.
Senast redigerad av 67arigGubbe 2024-11-06 kl. 10:08.
Citera
2024-11-06, 10:05
Börja med smink och väl åtsittande kläder?

För egen del tycker jag bobcut är fult som fan, ser pojkaktigt ut. Feminint ska det vara: flätor, tofsar, håret uppsatt är oftast fint också.

Sen kläder som visar formen av rumpan och tuttarna, så är jag nöjd! Det osexigaste som kvinnor kan bära är könlöst "polarn och pyret"-mode (typ randiga mjukiskläder gjorda för barn) som många akademiker-morsor väljer. Och funktionskläder med nån ful mössa från Stadium så man ser ut som en längdskidåkare - också riktigt osexigt.
Citera
2024-11-06, 10:07
Det låter ju som att du har identifierat varför du ser ut som en medelålders morsa helt på egen hand, så då är det väl bara att sluta göra de sakerna?
Citera
2024-11-06, 10:08
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det låter ju som att du har identifierat varför du ser ut som en medelålders morsa helt på egen hand, så då är det väl bara att sluta göra de sakerna?
Typ vadå - döda sina barn och resa i tiden?
edit: oops, läste nog fel - my bad
Citera
2024-11-06, 10:09
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Typ vadå - döda sina barn och resa i tiden?
edit: oops, läste nog fel - my bad
Ursäkta? Nej...
Citera
2024-11-06, 10:12
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittrabritta
Jag är en snart 36-årig morsa till två barn (10 och 9 år), lite småfet, håret klippt i en bobfrisyr, använder ”tinted fucking moisturiser” istället för smink, sätter upp håret i en trött halvtoffs, använder nästan enbart dåligt sittande jeans från typ Gina Tricot och nån trött jävla stickad tröja. Känner mig så sjukt trött och ”morsig” men vill fan inte se ut som en småfet medelålders morsa längre! Hjälp!! Hur gör man för att undvika det här typiska medelålders morsa utseendet?!?

Är man en medelålders morsa så är det väl helt ok att se ut som det också? Det är värre att se medelålders morsor som klär sig och beter sig som tonåringar. Men du kan ju ändå se snygg ut. Lägg lite pengar på frisör och snygga kläder som passar en medelålders kvinna. Du måste inte se trött ut för att du blir gammal.
Citera
2024-11-06, 10:14
Medlem
knark-kungens avatar
Du måste träna och ta hand om dig, bästa sättet att motverka ålderdom.

Sen är det väl bara att köpa en ny garderob, ta hjälp av någon expedit om du behöver det.
Citera
2024-11-06, 10:25
Medlem
Köp inte alla kläder på gina tricot/cubus/hm etc utan satsa på något dyrare plagg. Gör en moodboard på typ Pinterest och härma! Skaffa en stilikon och gör som den personen. Nån som du tycker är cool, snygg, bra eller nåt. Förslag: Ung Dolly parton, Taylor Swift, Carrie i sex and the city, nån influencer du gillar, nån skådis typ Angelina Jolie kanske
Citera
2024-11-06, 10:25
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Ett par-tre månader på semaglutid och du är i heaven, baby! Pigg, slank och fräsch!
Citera
2024-11-06, 10:31
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Ät hälsosamt, drick eller rök inte, andvänd naturliga krämer som är bra för huden, träna och håll i rutinerna.

Låter det svårt eller jobbigt?
Citera
2024-11-06, 10:39
Vad är en bob frisyr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här