2024-11-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patteSatan
Demokratin dr nu.
Ni som jublar, ni kommer stta jublet i halsen i Januari.

Vad skall hnda d menar du?
Annars r det vl frst om fyra r han kommer utropa sig till diktator? De frsta fyra ren fr han ju nd.
Citera
2024-11-07, 18:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Jaha lter ju konstigt d det inte visat ngot exempel p ngot konkret. Man mste ju registrera sig p valmyndigheten med giltig id, och sedan finnas med i rullarna nr man kommer och rstar, s det verkar ju ganska omjligt att lyckas med det.
Det r bara att ta ett registrerat namn. D det t.ex. i Kalifornien var frbjudet att visa id nr man rstade i r. Sen hur mycket fusk det r vet jag inte, Men det inbjuder frsts till det. Oavsett har det frekommit dda som rstat tidigare, s det gr uppenbart att bde registrera och rsta fr dem.
Citera
2024-11-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Han har haft och kommer ha ett helt team med rtt kompetens. Jfk representerar den politiska viljan att frndra och folkhlsa r hans hjrtefrga pga personliga erfarenheter. Han r mer plst om big pharma n vilken vanlig doktor som helst. Och livsmedelsbrancshen med.

Har du lyssnat p honom nn gng?

Big Pharma r de som utvecklar och har utvecklat merparten av de lkemedel vi har idag. De r naturligtvis inga Jesus utan vill tjna pengar, precis som Elon Musk, och man mste ge dem tydliga regler s det inte ser ut dliga lkemedel. Men att rent generellt tro att big pharama r ngot dligt r lika korkat som attbtro att big car industry eller big skogsindustri enbart r onda.

Nr det gller just lkemedel s r det dessutom helt frivilligt att ta dem s den som inte vill slipper. Har till skillnad frn t.ex. Bilindustri eller skogsindustri ingen inverkan p dem som vill slippa lkemedel och vaccin.
Citera
2024-11-07, 18:15
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trump vill inte ha ordsallad?!
Hahaha, han r knd fr just detta.

Ja, hoppet hos Maga r ofta orubbligt.
Gurun med grav narcissism i centrum r plitlig med god objektiv urskiljningsfrmga.

Jag ska avrunda mig men tack fr input och
bra du la till ord som " tror" och "vi fr se" kring JFKjr.
RFK Jr har en lng karrir som miljjurist och har drivit mnga framgngsrika rttsfall mot fretag som frorenade Hudsonfloden. ver 500 fall faktiskt, vilket tvingat fretag som frorenade floden att betala ver 5 miljarder dollar p sanering. Hans arbete med Hudson Riverkeeper har lett till att ver 160 Waterkeeper-organisationer bildats runt om i vrlden.

Inte fr att jag bryr mig men han har utsetts till en av Time Magazines "Heroes for the Planet".

S ja... jag HOPPAS och TROR att hans engagemang fr miljfrgor och hans frmga att pverka frndring genom juridiska insatser kommer visa sig vara utmrkta egenskaper i hans nya roll i den kommande administrationen.
Jag kan inte tnka mig ngon som r bttre lmpad faktiskt. : -)
Citera
2024-11-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Alla som sger "galning" om Trump och Putin r hjrntvttade frskallar som inte fattar ngonting.
Tur d att du fattar att Putler och Trump inte r galna.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benice2eachother
Jag "konkretiserade, lyfte in vad det gllde" som du bad mig om. Varfr svarade du d p allt frutom min frga?
Jag svarade angende autism relaterat till vaccin.
Detta r vad RFKjr pstr.
Nope. Det har inte vetenskapliga belgg.

Sen fortsatte den du hnvisar till om en kombination vaccin/gifter i maten.

Varfr i helvete ska jag svarar p nt taget rtt ur rven?

Jag har ht ingen anledning att diskutera konspirationer och jag pminner igen:

Jag diskuterar Trumps strukturella frndringar. Hans politik, vilka personer han tillsatt. Att kapa i CDC.
Hur det kan pverka negativt nda bort i Sverige.

Vill du dremot grotta ner dig i "gifter i maten" ihop med "oerhrda vaccinationsmngder" d freslr jag annan person eller forum.
Eller pma med den som sprider skiten.
Varsgod. 2024. Detta har Japhy alldeles nyss frskt sig p:
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Jaha lter ju konstigt d det inte visat ngot exempel p ngot konkret. Man mste ju registrera sig p valmyndigheten med giltig id, och sedan finnas med i rullarna nr man kommer och rstar, s det verkar ju ganska omjligt att lyckas med det.

Nej det gr att registrera sig utan ID-koll. Det r ju demokraternas argument att ven personer utan ID ska kunna rsta.
Citera
Medlem
https://.se/uppgifter-trump-staller-...vakta-ukraina/

Snart vrldskrig.
Citera
Medlem
FuckSwedens avatar
Lika kul nu som 2016 nr Trump vann frsta gngen, och att reta gallfeber p den hatiska extremvnstern och annat lst HBTQI+- och klimataktivistpack.
Citera
2024-11-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det r bara att ta ett registrerat namn. D det t.ex. i Kalifornien var frbjudet att visa id nr man rstade i r. Sen hur mycket fusk det r vet jag inte, Men det inbjuder frsts till det. Oavsett har det frekommit dda som rstat tidigare, s det gr uppenbart att bde registrera och rsta fr dem.
bara och bara vet jag inte. Du mste ju finnas med med ditt personnummer nr du registrerar dig s det gr ju inte bara att hitta p ngot. Nej det dr lter ju som ngon har fantiserat ihop.
Citera
2024-11-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
De som jublar bryr sig inte direkt om demokrati, samma personer som hyllar Orban och liknande.

Till skillnad frn Orban har Trump haft massiv motvind frn sitt lands etablissemang. Orban har definitivt suttit fr lnge och brjar lukta illa ven om han fortfarande har sunda sikter i mnga viktiga frgor.
Citera
2024-11-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Nej det gr att registrera sig utan ID-koll. Det r ju demokraternas argument att ven personer utan ID ska kunna rsta.
Nej det gr inte att registrera sig utan personnummer, men dremot kan du g och rsta sen utan id med bild, men du mste finnas med i rullarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in