Jaha lter ju konstigt d det inte visat ngot exempel p ngot konkret. Man mste ju registrera sig p valmyndigheten med giltig id, och sedan finnas med i rullarna nr man kommer och rstar, s det verkar ju ganska omjligt att lyckas med det.
Det r bara att ta ett registrerat namn. D det t.ex. i Kalifornien var frbjudet att visa id nr man rstade i r. Sen hur mycket fusk det r vet jag inte, Men det inbjuder frsts till det. Oavsett har det frekommit dda som rstat tidigare, s det gr uppenbart att bde registrera och rsta fr dem.
Han har haft och kommer ha ett helt team med rtt kompetens. Jfk representerar den politiska viljan att frndra och folkhlsa r hans hjrtefrga pga personliga erfarenheter. Han r mer plst om big pharma n vilken vanlig doktor som helst. Och livsmedelsbrancshen med.
Har du lyssnat p honom nn gng?
Big Pharma r de som utvecklar och har utvecklat merparten av de lkemedel vi har idag. De r naturligtvis inga Jesus utan vill tjna pengar, precis som Elon Musk, och man mste ge dem tydliga regler s det inte ser ut dliga lkemedel. Men att rent generellt tro att big pharama r ngot dligt r lika korkat som attbtro att big car industry eller big skogsindustri enbart r onda.
Nr det gller just lkemedel s r det dessutom helt frivilligt att ta dem s den som inte vill slipper. Har till skillnad frn t.ex. Bilindustri eller skogsindustri ingen inverkan p dem som vill slippa lkemedel och vaccin.
Trump vill inte ha ordsallad?!
Hahaha, han r knd fr just detta.
Ja, hoppet hos Maga r ofta orubbligt.
Gurun med grav narcissism i centrum r plitlig med god objektiv urskiljningsfrmga.
Jag ska avrunda mig men tack fr input och
bra du la till ord som " tror" och "vi fr se" kring JFKjr.
RFK Jr har en lng karrir som miljjurist och har drivit mnga framgngsrika rttsfall mot fretag som frorenade Hudsonfloden. ver 500 fall faktiskt, vilket tvingat fretag som frorenade floden att betala ver 5 miljarder dollar p sanering. Hans arbete med Hudson Riverkeeper har lett till att ver 160 Waterkeeper-organisationer bildats runt om i vrlden.
Inte fr att jag bryr mig men han har utsetts till en av Time Magazines "Heroes for the Planet".
S ja... jag HOPPAS och TROR att hans engagemang fr miljfrgor och hans frmga att pverka frndring genom juridiska insatser kommer visa sig vara utmrkta egenskaper i hans nya roll i den kommande administrationen.
Jag kan inte tnka mig ngon som r bttre lmpad faktiskt. : -)
Jag "konkretiserade, lyfte in vad det gllde" som du bad mig om. Varfr svarade du d p allt frutom min frga?
Jag svarade angende autism relaterat till vaccin.
Detta r vad RFKjr pstr.
Nope. Det har inte vetenskapliga belgg.
Sen fortsatte den du hnvisar till om en kombination vaccin/gifter i maten.
Varfr i helvete ska jag svarar p nt taget rtt ur rven?
Jag har ht ingen anledning att diskutera konspirationer och jag pminner igen:
Jag diskuterar Trumps strukturella frndringar. Hans politik, vilka personer han tillsatt. Att kapa i CDC.
Hur det kan pverka negativt nda bort i Sverige.
Vill du dremot grotta ner dig i "gifter i maten" ihop med "oerhrda vaccinationsmngder" d freslr jag annan person eller forum.
Eller pma med den som sprider skiten.
"Att sdana myter blomstrar r en konsekvens av att auktoriteten hos vetenskapliga bevis som erhllits genom vetenskaplig metodik tappar mark till alternativa sanningar och alternativ vetenskap."
"Trots betydande framsteg i studiet av autisms epidemiologi och genetik, r etiologin och patofysiologin fr detta tillstnd lngt ifrn klarlagda och ingen botande behandling existerar fr nrvarande. ven om gedigen vetenskaplig forskning fortstter, i ett frsk att hitta frklaringar och lsningar, har ett antal ovetenskapliga och rena myter om autism dykt upp.
Myter om att vacciner eller kvicksilver r frknippade med autism har frstrkts av vilseledande forskare; frustrerade men effektiva frldragrupper; och politiker."
2024 om msslingvaccin och nr myterna startade kring autism:
" Det finns inget samband mellan vaccin och autismspektrumstrning."
" Dessutom visade sig forskningen som anvndes i den studien frn 1998 vara falsk, lkaren som skrev den frlorade sin medicinska licens, och den medicinska tidskriften som publicerade den drog tillbaka uppsatsen (detta betyder att de anser att den aldrig borde ha publicerats)." https://kidshealth.org/en/parents/autism-studies.html
Varsgod. 2024. Detta har Japhy alldeles nyss frskt sig p:
Varfr har vaccin uteslutits som en orsak till autism?
Prevalensen kade frn 1 av 150 barn r 2000 (barn fdda 1992) till 1 av 36 r 2020 (barn fdda 2012).[2] Under decennierna har dlig vetenskap underblst konspirationsteorier som skyller p vacciner som orsaken till denna kning. Men forskarsamhllet har visat att kningen av prevalensen beror p flera faktorer: bttre diagnostiska verktyg fr att upptcka autism hos barn, bttre tillgng till vrd som leder till att fler barn fr diagnos och mer samhllelig acceptans av autism (vilket innebr att frldrar r fler kommer sannolikt att dela sina barns diagnoser).
Jaha lter ju konstigt d det inte visat ngot exempel p ngot konkret. Man mste ju registrera sig p valmyndigheten med giltig id, och sedan finnas med i rullarna nr man kommer och rstar, s det verkar ju ganska omjligt att lyckas med det.
Nej det gr att registrera sig utan ID-koll. Det r ju demokraternas argument att ven personer utan ID ska kunna rsta.
Det r bara att ta ett registrerat namn. D det t.ex. i Kalifornien var frbjudet att visa id nr man rstade i r. Sen hur mycket fusk det r vet jag inte, Men det inbjuder frsts till det. Oavsett har det frekommit dda som rstat tidigare, s det gr uppenbart att bde registrera och rsta fr dem.
bara och bara vet jag inte. Du mste ju finnas med med ditt personnummer nr du registrerar dig s det gr ju inte bara att hitta p ngot. Nej det dr lter ju som ngon har fantiserat ihop.
De som jublar bryr sig inte direkt om demokrati, samma personer som hyllar Orban och liknande.
Till skillnad frn Orban har Trump haft massiv motvind frn sitt lands etablissemang. Orban har definitivt suttit fr lnge och brjar lukta illa ven om han fortfarande har sunda sikter i mnga viktiga frgor.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!