2024-11-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Har ju t.o.m. hänt att döda har röstat och det är inga problem utan ID-kontroller som demokraterna vägrar.
Kan du beskriva hur det går till att fuska?
Citera
2024-11-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att Trump kom förbi på upploppet ändrar inte på det faktum att han borde ha förlorat, stälts inför rätta för sina grova brott och fått långvariga fängelsestraff. Trump själv anser i princip att han som person står över lagen .

Antalet marginalröster i swingstaterna som Harris hade behövt för att återskapa Bidens seger för fyra år sedan var runt en halv miljon - det hade räckt för att klara samtliga vågmästarstater som Biden vann 2020 (om man flippar Nevada då mot North Carolina nu, som Biden inte vann). Det är inte större sifffor än så det handlar om.
Det har varit glasklart att Trump vinner ända sen valfusket 2020. Man kan inte dupera folket hur mycket som helst. Du kan räkna hur kreativt du önskar, det fanns ingen chans i helvetet att djupa statens handdocka skulle lyckas kidnappa makten i ytterligare fyra år.
Citera
2024-11-07, 17:59
Medlem
Nästan alla amerikaner är Trumpister nu, kolla bara på kartan den är ju blodrött överallt, nästan varje distrikt förutom böghögkvarteret CA.

Hur känns det för svenskar nu, när ni är efterblivna och håller på Kamelen som är väldigt opopulär bland riktiga Amerikaner? Hänger ni inte med eller?
Citera
2024-11-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Han vann förstås populare vote, som de som ansåg att han inte skulle vunnit över Hillary, brukar dra upp. Så han fick mest röster av alla. Då måste väl även du anse att han är en klar vinnare.
Joe Biden vann Popular Vote med mycket större siffror 2020., För en timme sn såg jag Marco Rubio säga på TV "att Trump vinner popular vote ger ju en stor extra tyngd åt hans mandat från folket". Konstigt, hur många tunga republikaner snuddade vid den tanken firåga om Bidens valseger 2020?

Som jag svarade nyss till FreeMarket, när högerfolk kör argumenetet "det blev MAJORITET för det här beslutet och därmed är det rätt för alltid, det är vad Folket ville, punkt slut, och det finns ingen appell" så är det bara ifråga om sådana beslut de själva gillar, aldrig motsatsen.
Citera
2024-11-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Kan du beskriva hur det går till att fuska?

Det finns säkert många olika sätt, jag kan mest konstatera att det sker. Det är uppenbart när folk som varit döda i åratal har röstat eller när personer som inte har röstat själva upptäcker att de har gjort det, dvs. en granne kanske gjort det åt dem. Uppenbarligen är kontrollen väldigt svag.
Citera
2024-11-07, 18:02
Medlem
Citat:
Lite svårt att förstå din poäng, kan du fundera på den och återkomma när du vet vad den skulle vara?
Googla "dubbla måttstockar" och "tunnelseende", tack.
Citera
2024-11-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Googla "dubbla måttstockar" och "tinnelseende", tack.

Fortfarande oklart vad din poäng är.
Citera
2024-11-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan du berätta för mig om JFKjr som är anställd. Du som vet hur det ska bli.

Han ges stor makt över de statliga hälso- och vetenskapsinstitutionerna i USA.
Stabilt?

Trump på Madison Square Garden om JFKjr:
“I’m going to let him go wild on health. I’m going to let him go wild on the food. I’m going to let him go wild on the medicins".

Kennedy:
“I don’t necessarily believe all the scientists, because I can read science myself. That’s what I do for a living. I read science critically.”

Han läser...
Han saknar medicinsk utbildning, han har ingen vetenskaplig bakgrund.
JFKjr gör påstående som saknar vetenskapliga belägg ändå bort i rena konspirationer.

Go wild är nog inte ord man vill höra när det kommer till sin hälso- och sjukvård.

Jag kan läsa grundlagen. Låt mig representera dig i rätten. Jasså inte?

Nog för att även svenska politiker sätter totala vetvillingar på viktiga poster i samhället. Som den där ”rebellmamman” som de satte att ansvara för Sveriges gasförsörjning, eller Dan Eliasson, myndighetssabotören, men visst… det där är riktigt dumt.

När man koncentrerar diskussionen på konkreta saker så blir diskussionen mer intressant. Till skillnad från dina fantasier om att någon perifer antisemit i kretsen kring Vance är en stor fara för USA:s judar är detta en reell fara. JFKjr verkar inte lämplig på den posten. Eventuellt kanske han bara sätts där av PR-skäl (en del Trumpsupportrar har ju vaccinfobi) men utan reellt inflytande, eller så får han det och det skall ju bli intressant att se konsekvenserna av i så fall.
Citera
2024-11-07, 18:03
Medlem
MyJustices avatar
Det har pågått ett aktivt förflyttande och uppköp av landbruks mark till de stora aktöre i USA ett tag nu
Samtidigt som man har försvårat för normala lantbruk via lagstiftning att överleva .
Det var inte en tillfällighet att 180 000 amish folk som producera högklassiga jordbruksproduter röstade på Trump i Pennsylvania..
https://www.youtube.com/watch?v=eNbDbaF9Hvc
Senast redigerad av MyJustice 2024-11-07 kl. 18:06.
Citera
2024-11-07, 18:07
Medlem
Citat:
Det finns säkert många olika sätt, jag kan mest konstatera att det sker. Det är uppenbart när folk som varit döda i åratal har röstat eller när personer som inte har röstat själva upptäcker att de har gjort det, dvs. en granne kanske gjort det åt dem. Uppenbarligen är kontrollen väldigt svag.
Jaha låter ju konstigt då det inte visat något exempel på något konkret. Man måste ju registrera sig på valmyndigheten med giltig id, och sedan finnas med i rullarna när man kommer och röstar, så det verkar ju ganska omöjligt att lyckas med det.
Citera
2024-11-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Är ganska nyfiken på vad RFK Jr kan bidra med, faktiskt. Han har ju pratat mycket om livsmedelsindustrin, flour som tillsätts i dricksvattnet (sen typ tidigt 1900 tal) och som då ska vara negativt för kroppen när det kommer in i systemet och även jordbruket vill jag minnas att han har pratat om.

Men har dessvärre för dålig koll på RFK JRs åsikter. Är inte superintresserad alls av det han pratar om, men många republikaner verkar ju vara exalterade över det faktum att han la ned sin egna kampanj och anslöt till Trump.

Att Trump använder "Go wild" i sitt anförande på ett rally lägger jag ingen vikt vid. Snubben säger ibland saker som övertolkas av många. Och återigen är vi där, vi förflyttar fokus från sakfrågorna och hamnar vid ordval, ansiktsuttryck osv.

Jag kommer att tänka på den där militärgalningen som tjatar om sina ”bodily fluids” i filmen Dr. Strangelove när jag hör om JFKjr.
Citera
2024-11-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patteSatan
Demokratin dör nu.
Ni som jublar, ni kommer sätta jublet i halsen i Januari.

Vad skall hända då menar du?
Annars är det väl först om fyra år han kommer utropa sig till diktator? De första fyra åren får han ju ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in