• 6
  • 7
2024-11-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Men du kommer inte få dina smycken beslagtagna vid en trafikkontroll om allt annat stämmer. De kommer såklart titta på dina skulder, brottsregister, om du är involverad, förekommer i gängkriminalitet etc.

Det beror ju på - äger du hyreshus o har miljoninkomster har du inga problem.

Om polisen retar upp sig på dig av olika skäl* - ligger du i farozonen - de kan påstå att de känner igen dig såsom umgåtts med kriminella, knarkare eller knarklangare - känd i narkotikasammanhang osv OCH
DETTA BEHÖVER DE INTE BEVISA, PRECISERA UMGÄNGET - UMGÄNGE MED VEM O VILKA

T ex om man råkar ha en supersnygg dam med sig o då bitterballe poliser bli avundsjuka-
fan den jäveln har fräsch brud o guldrolex jag har bara min lön som inte räcker till det o inga
brudar fast jag bränner pengar varje vecka för hoppet-om-doppet

Kan t ex vara ensamstående desperata runkarpoliser - palmeutredaren Ödmark erkänner sig vara en sån - sa att han gick runt o runkade på hotell mollberg helsingborg under en tjänsteresa (när han blottade sig för skolflickor på hotellet mitt-emot ljög o blev dömd)

Poliser är inga maskiner - de är människor med fel o brister - lån o skulder - massor av poliser bor skit o i skitområden - även om de slutar i värsta köpebostäderna o som mångmiljonärer men det är en tid fram till detta
2024-11-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Vad svamlar du om?

Äger du aktier på någon form av etablerad handelsplattform så är ditt innehav spårbart. När du säljer skattar du för vinsten, samma sak vid utdelning. Använder du sedan dessa pengar för att köpa en "GULDOMEGA SEAMASTER" så är din inkomst spårbar via din investeringshistorik och ditt inköp spårbart via ditt kvitto.

Däremot är det nog ytterst få investerare som skulle lägga en halvmiljon på en klocka som inte kommer öka i värde. Känns snarare som något som kriminella och nyrika köper. Väldigt många investerare väljer att lägga pengarna på boende och bekvämligheter, men undviker konsumtion som sticker i ögonen.

Dom jag pratar om säljer inte bara köper o snålar hela livet* - i vissa fall fortsätter barnen i samma spår i andra fall lever barnen ett hööögreee liiv o cashar in en del o köper dyra saker t ex bil men dessa barn kan täcka detta genom sina arv

*köper t ex en guldrolex som tröst för sina ruttna liv o för att fortsätta orka leva lika ruttet.

Ett exempel - enda nöjet titta på tv med frun - mat värmlandskorv - köttbullar - fläskkarre varje helg upplandskubb o västerbotten ost - resor jag bussresa inom sverige genom pensionärerna billigt som fan men också skiiit
2024-11-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Dom jag pratar om säljer inte bara köper o snålar hela livet* - i vissa fall fortsätter barnen i samma spår i andra fall lever barnen ett hööögreee liiv o cashar in en del o köper dyra saker t ex bil men dessa barn kan täcka detta genom sina arv

*köper t ex en guldrolex som tröst för sina ruttna liv o för att fortsätta orka leva lika ruttet.

Ett exempel - enda nöjet titta på tv med frun - mat värmlandskorv - köttbullar - fläskkarre varje helg upplandskubb o västerbotten ost - resor jag bussresa inom sverige genom pensionärerna billigt som fan men också skiiit

Du började tråden med att prata om "investerare och aktiefolk". Nu pratar du om något slags snålt original på landet som sparar pengar i soffan?

Jag tror inte att du behöver vara orolig där. Har man pengarna i huvudkudden kommer man aldrig falla för lyxkonsumtion.
2024-11-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Du började tråden med att prata om "investerare och aktiefolk". Nu pratar du om något slags snålt original på landet som sparar pengar i soffan?

Jag tror inte att du behöver vara orolig där. Har man pengarna i huvudkudden kommer man aldrig falla för lyxkonsumtion.

Nej sparade o levde för att köpa aktier - levde på sin pension - dog från betalt radhus - högsta kända pris 6.7 mkr o 3-4 mkr i aktier o typ 20,000 på bank
2024-11-05, 11:13
Medlem
Sveriges finanser är urusla, nu ska staten stjäla från folk direkt på gatan i desperat försök att få styr på den sjunkande skutan
2024-11-05, 11:31
Moderator
HelgeBuks avatar
(FB) Ny lag: Polisen kan ta kriminellas lyxprylar utan brottsmisstanke Tråd finns, ta diskussionen där.

/Mod
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in