Varför ha töntiga flotta grejer som Rolex???
(Jag har en del grejer som t ex liten segelbåt, MEN det är sådant som jag har EXTRA användning av. Även billiga klockor visar tiden
Citat:
Ursprungligen postat av
SC430
Det handlar inte om kriminella - det kan drabba vem som helst som inte kan täcka upp sina dyra prylare
Men om man inte kan täcka upp sina dyra prylar så är man ju kriminell för annars finns det ju dokumentation
Citat:
Ursprungligen postat av
SC430
Men många har ju väldigt små bankkonton - samlar 25-100,000 o köper aktier o dylikt - kontot tomt
o lever på lönen som är hög eller låg o sparar lönen
- o har kanske tjänat cash vid sidan om på annat
Än sen? Då är det ju dokumenterat att man har aktier och hur man kunde få ihop kapitalet...
Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Nej, det gäller inte kriminella. Det gäller för de som inte kan bevisa att de är hederliga.
Polisen avgör om bevisen för hederlighet håller och delar själva ut straff. Inte som för kriminella, där en åklagare lägger fram bevis och en oberoende domare avgör om bevisen räcker för dom.
Två helt olika rättsprinciper.
Kanske blir man av med grejerna TILLFÄLLIGT, men får ju tillbaka om man kan visa hur man haft råd med det.
((Inte taget av polisen, men jag hade en del problem att få en större överföring godkänd, men blev godkänd då jag visade upp var pengarna kom ifrån.))