2024-11-04, 21:09
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men det var ju det man inte hade - du har ju missat allt vad jag skrivit
Tror inte så många i denna tråd förstår vad du överhuvudtaget svamlar om.
2024-11-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Skall minsta lilla pinal finnas med i bouppteckningen då?
Om farmor Anja hade 20 ringar som delades upp mellan alla barnbarnen ska då det är också stå med i bouppteckningen?

Det verkar som att komma till att bli väldigt mycket pappersarbete för alla er i framtiden som verkar stötta detta otroligt kluftiga förslag från denna handlingskraftiga odugliga regering.

Ni verkar inte riktigt fatta att det här kommer att bli någonting som slår mot oss vanliga människor.
Alla rasister i tråden tror att vi kommer polisen att börja jaga Muhammed men så gör det inte polisen för att polisen är för feg för det

Det blir istället vid vanliga laglydiga så måste redovisa och sedan ska vi vänta när vi får en rättegångstid så att vi kan få tillbaka våra grejer.
Sverige säger ni är en rättsstat och en demokrati. Jag säger att ni är bra naiva och det går till den dagen när ni själva drabbas så kommer ni att fatta vad jag och andra menar.

Ja för dödsboet skall vara mer eller mindre intakt tills registrerad bouppteckning - vi talar här om guld o smycken - inte en o annan bok eller stol
2024-11-04, 21:13
Citat:
Ja för dödsboet skall vara mer eller mindre intakt tills registrerad bouppteckning - vi talar här om guld o smycken - inte en o annan bok eller stol

Ja och det är ingenting som ska vara med i någon bouppteckning vi hade ganska mycket juveler och guld och smycken och det delas upp sin emellan enbart släktingar emellan.
Allt lösöre på gården delades upp sins emellan mellan oss alla arvingar.
2024-11-04, 21:16
Medlem
Wyrdkins avatar
Jag är investerare och har fyra guldrolex (2 på varje arm)

Idag stötte jag på 4 poliser som ville ta dessa men varje gång lyckades jag täcka över dessa eller ge välbehövliga investeringstips och råd om hur man spar pengar så polisen lät mig gå.

Jag är orolig över att de ska ta mina pälsar och Canada Goose jackor samt mina Lamborghini C6 men detta får vår vän Fader Tid utvisa.
2024-11-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ja och det är ingenting som ska vara med i någon bouppteckning vi hade ganska mycket juveler och guld och smycken och det delas upp sin emellan enbart släktingar emellan.
Allt lösöre på gården delades upp sins emellan mellan oss alla arvingar.

Kallas för bodräkt eller skatteskoj om det var på den tiden det var arvsskatt.

O kollar man bankfack efter dödsfall o banken vet förtecknar banktjänstemannen om är närvarande allt
2024-11-04, 21:19
Citat:
Kallas för bodräkt eller skatteskoj om det var på den tiden det var arvsskatt.

O kollar man bankfack efter dödsfall o banken vet förtecknar banktjänstemannen om är närvarande allt

Nej det var ingen arvsskatt på den tiden men det var inte heller någon med från banken för att öppna vårat kassaskåp till mina släktingar utan den saken sköter vi som är släkt. Det är vi som är familjen och det är vi som äger sakerna ingenting som Banken har med att göra.

Och sedan i sin tur så gav en av mina syskon sitt ena barn en ring och jag har ett ett av mina barn en annan Ring så det är ju redan där två generationer eller till och med tre.

Så då skulle de kunna stoppa egentligen mitt barn att ta ringen och säga att det är stölf gods och gängkriminalitet?
2024-11-04, 21:24
Medlem
Citat:
Nej det var ingen arvsskatt på den tiden men det var inte heller någon med från banken för att öppna vårat kassaskåp till mina släktingar utan den saken sköter vi som är släkt. Det är vi som är familjen och det är vi som äger sakerna ingenting som Banken har med att göra.

Och sedan i sin tur så gav en av mina syskon sitt ena barn en ring och jag har ett ett av mina barn en annan Ring så det är ju redan där två generationer eller till och med tre.

Så då skulle de kunna stoppa egentligen mitt barn att ta ringen och säga att det är stölf gods och gängkriminalitet?

Vårat kassaskåp - jag talar om bankfack i banken - o de kan man öppna ensam ibland om banken inte vet dödsfallet
2024-11-04, 21:26
Citat:
Vårat kassaskåp - jag talar om bankfack i banken - o de kan man öppna ensam ibland om banken inte vet dödsfallet

Ja vi hade inget bankfack utan vi hade kassaskåp på gården. Där förvarade mina gamla släktingar viktiga papper dokument och värdefulla saker och även lite hederliga fina sedelbuntar.

Det och att annat på gården som lösöre med möbler och tavlor och annat du delade vi upp utan att någon hade problem med det.

Jag tror att det är flera familjer och släktingar som gör precis samma sak som vi gjorde.
2024-11-04, 21:41
Medlem
[quote=SC430|90004890] - eller haft lite sidobusiness som man tjänat lite på /QUOTE]
Menar du att jobba svart? För det är olagligt. Eller försöker du hävda att man kan fixa en Rolex lite snabbt och enkelt på pantburksamling?
2024-11-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Jag är investerare och har fyra guldrolex (2 på varje arm)

Idag stötte jag på 4 poliser som ville ta dessa men varje gång lyckades jag täcka över dessa eller ge välbehövliga investeringstips och råd om hur man spar pengar så polisen lät mig gå.

Jag är orolig över att de ska ta mina pälsar och Canada Goose jackor samt mina Lamborghini C6 men detta får vår vän Fader Tid utvisa.

Fyfan sedär, jag var påväg hem med mina sju rolex ikväll - 3 på varje arm och den sista runt pungen och jag lyckades komma undan med precis samma strategi när snuten kom springandes med massa frågor om alla mina rolex klockor och varför jag gick runt med pungen hängandes ut ur gylfen.
2024-11-04, 22:18
Medlem
Citat:
kanske även skrotguld som man sen sålt - eller haft lite sidobusiness som man tjänat lite på - tagit pantburk när man
gått förbi någon som finansierat en del mat osv

Just den här typen av suspekta personer blir en bonus med den nya lagen.
2024-11-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jaja du kan ju prova köra med den när farbror blå tar din klocka.

Borde ju gå att bevisa.
Nej, det går ju inte det då lagen är utformad på så sätt att man lagt rättssäkerheten på hyllan och istället går på känsla.

Polisen tar din klocka, du är nu skyldig tills att du själv kan bevisa motsatsen, det vill säga fullständigt bakvänt rent rättssäkert.

Du har ärvt klockan från din döda pappa, kan du bevisa det? Kanske, men då har man utformat lagen på ett sånt fiffigt sätt att åklagaren bara kan ställa motargumentet att din pappa kanske sålt knark för att köpa klockan så du måste nu också bevisa att din pappa sparat ihop till klockan ärligt, fast din pappa kanske ärvt den av din morfar så nu ska du bevisa att morfar har tjänat den på ärligt sätt.

Lagen är öppen för grovt missbruk för både polis och åklagare för att jävlas med folk dom inte gillar, så man får mest leva på hoppet av att det inte kommer missbrukas då konceptet med rättssäkerhet verkar nedmonteras.

Lagen är fullständigt löjlig och skriker ren desperation från en inkompetent poliskår. Vad är det ens lagen ska uppnå? Tror man att kriminella slutar vara kriminella för att man tar deras klockor eller bilar? Det får snarare bakvänd effekt där mer brott kommer att begås bara för att inhandla samma föremål igen.

Man kan ju tycka att det hade varit bättre att lägga resurser på att utreda brott och i samband med det kan man förverka allting något tjänat på sina brott, men det är tydligen för svårt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in