2024-10-22, 12:56
Medlem
Karl.von.Fittlers avatar
Han var för jävla bra, föredrar Maiden från tiden då Paul var sångare.
Vila i frid och tack.
Citera
2024-10-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Med tanke på plattan efter med Dickinson så var det helt rätt beslut av bandet

Nästan två helt olika band musikaliskt med Di’anno och Dickinson. De första tre plattorna med Bruce är klassiker de med. Liksom Di’annos.
Citera
2024-10-22, 13:37
Medlem
Faaan. Finns ingen dålig låt på deras två första. Legendariska skivor, Maidens överlägset bästa. Gillar Bruce med men det råa punkiga på Di’Anno-plattorna är nåt annat alltså.

RIP
Citera
2024-10-22, 13:46
Medlem
Bret-Harts avatar
Träffade honom för 11 år sedan, han satte sig vid bordet och satte upp en Jack Daniels och en skål med jordnötter sen satt han och skrev autografer, gick med krycka så han var väl krasslig redan då antar jag, men jäkligt trevlig kille, tror en autograf kostade typ 50 spänn eller nåt
Citera
2024-10-22, 14:17
Medlem
Tråkigt, en till legend som lämnat oss. RIP
Citera
2024-10-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Såg honom senaste gången på Debaser Medis vill jag minnas. Måste varit cirka 20 år sedan. Han var rejält sliten redan då.

Lite tragiskt om man tänker på hur det kunde varit. Istället för att sjunga med ett av världens största hårdrocksband inför tiotusentals åskådare stod han påverkad på en scen på söder med kanske 300 personer i publiken.

Var på Debaser då också. Di´Anno var i dålig form redan då. Ut på scen kom en tjock figur som såg ut som en blandning mellan Hells Angels och Bullen Berglund.

Men låtarna. Paul Di´Anno kommer att leva kvar i våra minnen. Strange World, den förlorade man sig i särskilt. Han hade verkligen en fin röst. Di´Anno tog inte hand om sig. Det gjorde Maiden tack och lov.
Citera
2024-10-22, 14:49
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Nästan två helt olika band musikaliskt med Di’anno och Dickinson. De första tre plattorna med Bruce är klassiker de med. Liksom Di’annos.

Ja med Paul är det mer punkrock än hårdrock.

Skulle dock säga att de första fem plattorna med Bruce är klassiker även om seventh son inte håller riktigt lika hög klass. Personligen tappade jag intresset för bandet när Smith slutade/sparkades.

Deras sista skiva som faktiskt har några bra låtar är A matter of life and death. Efter den skivan har det varit outhärdligt dåligt. låtar som känns som de håller på i 35 minuter och solo på solo på solo och när han sjunger så känns det så ansträngt och göra så ont så man tycker synd om honom.

Däremot så är det ju såklart kul att dom håller på fortfarande och dom är jävligt roliga att se live och det känns som att himlen är nära när Murray/smith duellerar.
Citera
2024-10-22, 16:40
Medlem
fulvodkas avatar
Varför blev han inte äldre än 66?
Citera
2024-10-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Ja med Paul är det mer punkrock än hårdrock.

Skulle dock säga att de första fem plattorna med Bruce är klassiker även om seventh son inte håller riktigt lika hög klass. Personligen tappade jag intresset för bandet när Smith slutade/sparkades.

Deras sista skiva som faktiskt har några bra låtar är A matter of life and death. Efter den skivan har det varit outhärdligt dåligt. låtar som känns som de håller på i 35 minuter och solo på solo på solo och när han sjunger så känns det så ansträngt och göra så ont så man tycker synd om honom.

Däremot så är det ju såklart kul att dom håller på fortfarande och dom är jävligt roliga att se live och det känns som att himlen är nära när Murray/smith duellerar.

Ja, Maidens 80-tals-album höll hög klass minst sagt. Deras ”utveckling” på senare album roar antagligen få förutom bandmedlemmarna själva, och är väl priset fansen får ta för att bandet fortfarande ska tycka att det är roligt att fortsätta. Som tur är spelas oftast de gamla favoritlåtarna ändå när de är ute på turné.
Citera
2024-10-22, 18:27
Medlem
Kiggzors avatar
Det kan väl inte ha överraskat någon att Paul Di'anno inte skulle bli särskilt gammal. Det känns tyvärr som ett ganska sorgligt levnadsöde. Han peakade tidigt med två otroliga musikalbum, sedan har han flängt runt i 40+ år och solkat ner det arvet. Likväl trist, för när han var bra var han otrolig.
Citera
2024-10-22, 20:33
Medlem
Auroras avatar
66 år får väl sägas vara med råge godkänt med tanke på era och leverne. Jag föredrog honom framför Bruce Dickinson liksom jag föredrog AC/DC med Bon Scott.
Citera
2024-10-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Det kan väl inte ha överraskat någon att Paul Di'anno inte skulle bli särskilt gammal. Det känns tyvärr som ett ganska sorgligt levnadsöde. Han peakade tidigt med två otroliga musikalbum, sedan har han flängt runt i 40+ år och solkat ner det arvet. Likväl trist, för när han var bra var han otrolig.

Var han inte med i något bra band efter det? Jag får lyssna på iron maiden skivorna Han sjung på tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in