2024-10-22, 22:32
Iron Maiden med sångaren Paul Di’Anno betydde mycket för mig när jag gick i högstadiet. Härlig mix av punk och hårdrock. Plattan The Number of the Beast med nästkommande sångare, Bruce Dickinson, var också bra. De disciplinerade dock sin musik något iom den skivan och sedan lät allt de producerade likadant.

Motörhead spelade också stor roll med låten Ace of Spades (och endast den).

RIP!
Citera
2024-10-22, 22:36
Medlem
Åhfan trodde han redan var död tidigare...

Men prowler är en skön låt och hela albumet Iron Maiden. Rip.
Citera
2024-10-22, 22:38
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Var han inte med i något bra band efter det? Jag får lyssna på iron maiden skivorna Han sjung på tror jag

"Murder one" med hans band Killers ( tidigt 90tal) är inte helt kass i mitt tycke

https://www.metal-archives.com/revie...rder_One/9580/
Citera
2024-10-22, 23:23
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Var han inte med i något bra band efter det? Jag får lyssna på iron maiden skivorna Han sjung på tror jag
Nja. Han var inblandad i ett halvdussin kortlivade projekt som alla fall ihop till följd av konflikter, kommersiella misslyckanden och Pauls tunga missbruk. Det finns väl ett par låtar här och där som är okej, men han var aldrig ens i närheten av Maidens kvalitet. As hard as iron från 1997 har jag för mig ska vara en rätt habil skiva.

Ju längre tiden gick desto mer levde han på att köra runt och köra covers på Maiden inför en ständigt minskande publik. De sista 15 åren var hans röst helt slut, och texterna kunde han inte heller.
Citera
2024-10-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Nja. Han var inblandad i ett halvdussin kortlivade projekt som alla fall ihop till följd av konflikter, kommersiella misslyckanden och Pauls tunga missbruk. Det finns väl ett par låtar här och där som är okej, men han var aldrig ens i närheten av Maidens kvalitet. As hard as iron från 1997 har jag för mig ska vara en rätt habil skiva.

Ju längre tiden gick desto mer levde han på att köra runt och köra covers på Maiden inför en ständigt minskande publik. De sista 15 åren var hans röst helt slut, och texterna kunde han inte heller.

Tack för din summering. Ska in och lyssna på skivorna om en stund och tänka på detta!
Citera
2024-10-23, 14:58
Medlem
Citat:
Tack för din summering. Ska in och lyssna på skivorna om en stund och tänka på detta!
Finns en intervju med Pauls manager som tog hand om Paul sista åren .

Paul satt i sin rullstol med läckande sår från benen och råttor o lägenheten som kunde bli fler och mer aggressiva när de kände lukten av Pauls läckande vätskor.

Vilket jävla öde med tanke på iron maidens pengaflöde.

Han måste ha bränt broarna hårt med Steve harris genom åren.

Och nej jag hittar inte på .
Managern påstår att de var på g flytta Paul till bättre boende men han avled innan tyvärr
Citera
2024-10-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Finns en intervju med Pauls manager som tog hand om Paul sista åren .

Paul satt i sin rullstol med läckande sår från benen och råttor o lägenheten som kunde bli fler och mer aggressiva när de kände lukten av Pauls läckande vätskor.

Vilket jävla öde med tanke på iron maidens pengaflöde.

Han måste ha bränt broarna hårt med Steve harris genom åren.

Och nej jag hittar inte på .
Managern påstår att de var på g flytta Paul till bättre boende men han avled innan tyvärr
Vilket jäkla öde. Tragiskt. Bränt broar med Steve, ja måste han ha gjort. Steve Harris är beryktad för att vara väldigt generös. Hjälpte ju Clive Burr när han fick MS bland annat.
Citera
2024-10-24, 08:38
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Vilket jäkla öde. Tragiskt. Bränt broar med Steve, ja måste han ha gjort. Steve Harris är beryktad för att vara väldigt generös. Hjälpte ju Clive Burr när han fick MS bland annat.

Paul blev väl också utköpt från rättigheter till låtarna han står som låtskrivare på när han slutade i bandet. Det är väl dock tveksamt om det gått bättre om han istället hade fått royalties för låtarna. Det hade väl bara blivit mer pengar till missbruk.

Väldigt tragiskt öde oavsett.
Citera
2024-10-25, 10:16
Medlem
Även om jag aldrig varit ett stort Iron Maiden-fan var det ändå ett av de allra första metalband jag stiftade bekantskap med, och har alltid tyckt att Killers var den överlägset bästa plattan. Som nämnts tidigare var Di'Annos död knappast en överraskning, han lär ha levt ett lika hårt liv som Shane MacGowan (som också dog vid exakt samma ålder, ironiskt nog).
Citera
2024-10-25, 16:31
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Även om jag aldrig varit ett stort Iron Maiden-fan var det ändå ett av de allra första metalband jag stiftade bekantskap med, och har alltid tyckt att Killers var den överlägset bästa plattan. Som nämnts tidigare var Di'Annos död knappast en överraskning, han lär ha levt ett lika hårt liv som Shane MacGowan (som också dog vid exakt samma ålder, ironiskt nog).

Har någon levt ett lika hårt liv som Shane McGowan? Glömmer aldrig intervjun när han gick rakt in i en glasvägg för att han var så väck.
Citera
2024-10-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Har någon levt ett lika hårt liv som Shane McGowan? Glömmer aldrig intervjun när han gick rakt in i en glasvägg för att han var så väck.

Det tror jag absolut, men Di'Anno lyckades inte hålla sig relevant efter att ha lämnat Iron Maiden, till skillnad från Shane som blev något av en levande legend på ett helt annat sätt.
Citera
2024-10-30, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det är en bandmedlem som går in i en spegel som han tror är utgången ur rummet.
Inte shane.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in