Citat:
Ursprungligen postat av
Daninho
Tänk att få kicken efter två plattor som Prowler och Killers - det slutgiltiga beviset att livet inte är rättvist. Grym sångare.
Han vågade ju inte uppträda ibland och var oberäknelig och krökade för mycket. Det funkar ju såklart inte i längden för ett band som är hungriga och ser chansen att bli berömda.
Sen kan man ju diskutera hur shcyssta Maiden var när dom sparkade honom. Kanske borde dom försökt hjälpa honom? Lätt att säga idag såklart men på den tiden var som sagt medlemmarna en grupp unga män som drömde om berömmelse och jag tror inte dom brydde sig ett skit om hans öde när dom signat Bruce Bruce.
Dom (Steve Harris) sparkade ju ut Clive Burr också genom att helt enkelt låta Nicko ta över när Clive var på sin pappas begravning under en spelning och sen fick han veta att han inte var önskvärd längre.
Maiden gick som tåget och Steve tolererade ingen som kom full eller bakfull till ett gig.
Dom brydde sig inte om honom heller. Åtminstone inte förrän han var döende 30 år senare.
Kan låta hårt men man kommer ju ingenvart i den där branschen om man inte tar för sig och går över lik för att få synas i media.
Ta bara grupper som Metallica och Def Leppard som sparkade de som i stort sett skrev musiken dom blev kända för.
Handen på hjärtat så är åtminstone jag inte ledsen över att Bruce tog över micken annars hade vi aldrig haft nån Powerslave eller Somewere in time som enligt mig är ett världsarv.