2024-10-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Brinkenstjärna med även denna gång som under 90 talet?
Samt Christer Sandelin som faktiskt sjöng ..
Citera
2024-10-22, 23:18
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Blir sex spelningar med både gamla klassiker och nya låtar.

https://www.svt.se/kultur/ronny-och-ragge-aterforenas-med-turne

Någon som är pepp?
Vilken nostalgi!
Citera
2024-10-23, 00:17
Medlem
Sjukast är ju Ronny, det är väl Fredde?
Senast redigerad av King Devil 2024-10-23 kl. 00:38.
Citera
2024-10-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Hur fick man med Settman på detta?

Han har väl blivit mer "städad" och äger produktionsbolag och är lite av en maktfaktor i mediasverige.

Mångmiljonär va? Kanske en kul grej, ta en runda med forden och få pöka med groupisar.
Citera
2024-10-23, 01:06
Medlem
Hur tänker man här egentligen? Vilken målgrupp tror man ska dyka upp? Dagens ungdomar/unga vuxna vet inte vem Ronny o Ragge är, dom har endast koll på inavlade tiktok pronoun "kändisar" och hade bajsat i blöjan ifall dom såg lite Ronny o Ragge då det hade uppfattats som sexistiskt. Jag gissar på att Fredde och Peter ändrat karaktärernas personlighet rejält, samt skrivit om låtarna, kommer förmodligen läxa upp folk om könsidentitet och säga åt dom att vaccinera sig, annars hade det aldrig varit tillåtet för dom att gå på turné i dagens handikapp-samhälle.
Citera
2024-10-23, 05:21
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDoeSouth
Hur tänker man här egentligen? Vilken målgrupp tror man ska dyka upp? .
Jag 'såg' Ronny och Ragge när det begav sig där i början av 90-talet. Jag var då barn, och i stort sett alla som var där var barn eller halvretards.
Men på landet är det fortfarande en kultur att vara lite efterbliven och uppföra sig som en retard, så kan nog komma en och annan lantis runtikring. Vissa lantisar ser inte R&R som stereotypa lantortsbor, dom ser dom som jämlika 'haha, såna är vi!'.

För mig, med 30 års perspektiv, är det som att jag som barn på 90-talet skulle höra farsan skulle berätta om nån artist/underhållare från hans barndom ska göra comeback efter 30 år.
'Fan, Ola and the Janglers ska ut på vägarna igen..!'
Citera
2024-10-23, 07:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Valet av orter säger en del om hur de ser på publikunderlaget i olika delar av landet. Borgholm, Trollhättan, Uppsala, Vadstena, Karlstad och Gävle är nog svårt att misslyckas och skulle de få ställa in hela skiten mitt i turnén kan de säkert leva med att bli sågade längs fotknölarna i Karlstadskuriren. Ingen kommer bry sig.

De måste verkligen valt sina orter efter folks bonnighet och det andas inte direkt att man själv tror på storheten i sina gamla dängor.
Målgruppen torde väl vara levelrökande småbarnsmammor som ALLTID åker på Swedenrock med familjen, gärna tonårsdottern som i reklamen för hypotekslån.

Man har ju alltid Klarna som bet alternativ o vem vill missa denna enorma händelse...

Sedan har vi alla med Y namn i regionen samt Melvin, Maximillian o andra samtida bögnamn. Alla Epa o Moppeägare i regionen. Även de med lätt utvecklingsstörningar brukar dras till dessa event, gärna med assistent som är onykter.

Även här idkar familjen gärna Klarna, snabbmakaroner o mkt spilloljor.

Men hey, lycka till.
Citera
2024-10-23, 08:24
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Jag 'såg' Ronny och Ragge när det begav sig där i början av 90-talet. Jag var då barn, och i stort sett alla som var där var barn eller halvretards.
Men på landet är det fortfarande en kultur att vara lite efterbliven och uppföra sig som en retard, så kan nog komma en och annan lantis runtikring. Vissa lantisar ser inte R&R som stereotypa lantortsbor, dom ser dom som jämlika 'haha, såna är vi!'.

För mig, med 30 års perspektiv, är det som att jag som barn på 90-talet skulle höra farsan skulle berätta om nån artist/underhållare från hans barndom ska göra comeback efter 30 år.
'Fan, Ola and the Janglers ska ut på vägarna igen..!'
Vid den tiden godhjärtade och älskvärda,(knappast numera).
Citera
2024-10-23, 08:45
Medlem
B´stards avatar
Det är såklart Fredde Granberg som dragit igång det - ca 1 miljon i tillgångar i hans bolag och 54 år gammal så vill han säkra upp inför pensionen. Settman är väl gniden som Per Gessle och tackar inte nej till nån miljon eller två trots att han har 100 miljoner i hans bolag (+ förmodade privata tillgångar om x antal miljoner) Måhända har Granberg velat låna pengar av Settman/nån hållhake och då blir det turné...
Citera
2024-10-23, 09:14
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Fan vad tröttsamt. Man ska inte göra comeback när man slutat.

Önskar att folk kunde vara lite mer konsekventa. Det är samma med gruppen Kent nu som ska börja spela igen. Har man slutat spela så har man.
Citera
2024-10-23, 09:34
Medlem
Jag tror ni underskattar hur stora ”artister” från 90-talet är igen. Såg några eurotechno-artister live i år som jag inte hört att det talas om sedan 90-talet som drog väldigt mycket folk i alla åldrar. Allt från barn till 40+are.

Ronny och Ragge har över 100 000 lyssnare i månaden på Spotify. Det är inte i nivå med Hooja och Tant Snusk och sånt men antagligen tillräckligt för att kunna dra folk till ett fåtal spelningar.
Citera
2024-10-23, 09:37
Medlem
Ena jag såg som drog mycket folk i år var Dr. Bombay. Han har 119 000 lyssningar i månaden, Ronny och Ragge har 115 000. Så ja det borde finnas en publik för det, även om ni inte förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in