2024-10-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Blir sex spelningar med både gamla klassiker och nya låtar.

https://www.svt.se/kultur/ronny-och-ragge-aterforenas-med-turne

Någon som är pepp?
Så det är så nu alltså? Det finns ingen ny musik att spela längre så vi får lyssna på Ronny o Ragge...
Citera
2024-10-22, 17:37
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Detta kan bli otroligt cringe, ska bli kul att se pinsamma klipp på YT, där de hoppar runt med polisonger och håriga gubbrumpor på scenen och tjatar om pöka, fåååårrrrden och jäla skit.

Det enda rimliga är att de är nyligen frånskilda, efter att på något ofattbart sätt hittat ett pök att knyta hymens band med någon gång, och ta det från där.

Funderar på om det är en kulturell grej också, inte bara generationell. Lite grand som Eddie Meduza. Som uppvuxen på landet i ungefär samma veva och era som Ronny & Ragge härjade som värst så hade jag flera kompisar som hade vissa sådana drag...och många andra lokala stjärnor var ungefär på samma våglängd som R&R.

Ronny och Ragge är en någorlunda kärleksfull drift med dessa bonniga motorkillar. Det är inte så mycket lyteskomik som det lätt blir i mer moderna serier som driver med lite udda existenser.
Citera
2024-10-22, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuffin
Sannerligen. Det är ingen finkultur vi pratar om direkt.

Då ställer man sig ju frågan; om man kastrerar och PK:ar upp Ronny och Ragge - vad finns då kvar?

Ronny och Ragge version 2025:
1. Korvmojen har bytts ut mot kebabhak.
2. Bernst-Gunnar har bytts ut mot ett gäng "bruschor" i BMW.
3. Pöken som de stöter på visar sig vara antingen lesbiska eller transor.
4. "Fårrden" har bytts ut till en EPA.

Citera
2024-10-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Efter MeToo funkar inte Ronny & Ragge längre. Media kommer bli nedringt av kvinnor som blivit svårt kränkta av att höra ordet ”pöket”!

Hahaha, man får verkligen hoppas. Det låter roligt redan nu 😆 Självklart kommer de vara i stort sett helt oförändrade och köra på i ungefär samma stil. Däremot kan de nog inte sjunga om att pöka tonårstjejer längre. Sist var de själva i tjugoårsåldern och då kom de undan med det. Men nu, nästan trettio år senare. Nja..
Citera
2024-10-22, 19:19
Medlem
Denbredamittens avatar
R&R kommer teama upp med Fröken Snusk och få till en sommarplåga som kommer gå varm bland epa-dunkarna
Citera
2024-10-22, 19:31
Medlem
Vilka blir nästa som ska ut på en pengarna-är-slut turné?
Citera
2024-10-22, 19:50
Medlem
Inhale82s avatar
Jag fattar inte riktigt.
Det har ju funnits ett par andra lama jävla copycats som kallat sig för "Pökerz" och har turnerat runt det senaste som "Ronny och Ragge" och marknadsfört sig som dom och spelat deras låtar och hela köret.

Jag undrar ju om dessa copycats har haft rättigheterna, eller hur deras upplägg varit.
Som jag fattat det så är det rätt så hårda regelverk på att spela andras låtar idag om man inte fått det okejat från skivbolaget.

Det är alltså de riktiga Peter Settman och Fredde Granberg som ska dra igång nu igen då?
Citera
2024-10-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Jag fattar inte riktigt.
Det har ju funnits ett par andra lama jävla copycats som kallat sig för "Pökerz" och har turnerat runt det senaste som "Ronny och Ragge" och marknadsfört sig som dom och spelat deras låtar och hela köret.

Jag undrar ju om dessa copycats har haft rättigheterna, eller hur deras upplägg varit.
Som jag fattat det så är det rätt så hårda regelverk på att spela andras låtar idag om man inte fått det okejat från skivbolaget.

Det är alltså de riktiga Peter Settman och Fredde Granberg som ska dra igång nu igen då?

Jo, det är de riktiga..

Har det funnits fake Ronny&Ragge, alltså? Ungefär som Eilert Pilarm med sin Elvis...Men Ronny&Ragges copycats var väl inte 50 år gamla gissar jag? De lär ju haft något avtal med Settman.
Citera
2024-10-22, 20:00
Medlem
Ändå läraktiga texter för ungdomarna som håller än idag:

Pökpåsen:

Jag har raggat upp en tjej som är främmande för mig
Hon stryker mig i håret och smeker mig på låret,
wow vilken bruud. Hon pussar polisongen o säger
vilken lång en o viskar i mitt öra, så här ska vi göra,
av med min skruud. Hon är helt naken o jag lika så
då åker gummit på.
Pökpåsen är min bäste vän o tack vare den har jag kvar min lem
Påkpåsen är han bäste vän o tack vare den har han kvar sin lem.
Citera
2024-10-22, 20:24
Medlem
Lillreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jo, det är de riktiga..

Har det funnits fake Ronny&Ragge, alltså? Ungefär som Eilert Pilarm med sin Elvis...Men Ronny&Ragges copycats var väl inte 50 år gamla gissar jag? De lär ju haft något avtal med Settman.

Kika länken som jag postade tidigare
https://www.pokerz.nu/
Citera
2024-10-22, 20:56
Medlem
Brinkenstjärna med även denna gång som under 90 talet?
Citera
2024-10-22, 22:25
Medlem
Kedoxs avatar
Hur fick man med Settman på detta?

Han har väl blivit mer "städad" och äger produktionsbolag och är lite av en maktfaktor i mediasverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in