Jag undrar vilken målgrupp de siktar in sig på. 90-talet var en annan tid och ett annat samhälle än idag, och Ronny och Ragge var knappt ens roliga då med sitt äckligt rinnande snus, brylcreme och gällivarehäng. Jag minns i alla fall att jag inte tyckte de var roliga, mina föräldrar tyckte inte de var roliga och mormor/morfar tyckte definitivt inte de var roliga. Humorn var i stil med Krister och Stefan fast ännu mera cringe som om det ens är möjligt.
Vem vänder man sig egentligen till här? Finns det någon efterfrågan på Ronny och Ragge idag?
Det var kul bland småskolan och tonåringar. Samma grupp som uppskattade Full Frys. Tänk 6-, 7åringar.
Ska Ronny och Ragge bli pk för att inte canceled. Är det ens kul idag att göra sig roliga över bybor som lever utanför samhället, som lever kvar 1995.
Det var kul bland småskolan och tonåringar. Samma grupp som uppskattade Full Frys. Tänk 6-, 7åringar.
Ska Ronny och Ragge bli pk för att inte canceled. Är det ens kul idag att göra sig roliga över bybor som lever utanför samhället, som lever kvar 1995.
Jag ställer mig själv samma fråga, och gör man dom PK så finns ju liksom inget kvar.
Det är ju inte direkt nyskapande eller en finurlig humor som de är kända för. De är snäppet mindre vulgärt och träskigt än Svullo, typ. Går det hem i sverige idag? Raggarkulturen existerar väl inte heller idag bortsätt från några epakids, och de har ju aldrig sett Ronny och Ragge.
Senast redigerad av MacGuffin 2024-10-21 kl. 15:48.
TV-serien uppskattade jag*, när den kom. Men jag känner nog man blev liksom mätt på den då. Någon nyinspelning av deras Fårrdåkande är inget jag drömt om.
Musiken vet jag inte riktigt om jag tyckte stod på egna ben, ens då. Så, jag har nog inte drömt om en musikalisk återförening heller.
Jag skulle gärna se Fredde Granberg mer. Men hellre i något annat sammanhang.
Ja, att hänvisa till kvinnor som ”pök” och att tala om för varandra att man inte är någon ”jäla böög, fan” kommer sannolikt inte att landa väl i Sverige 2025. Antingen måste hela rasket skrivas om med nyspråk eller så kommer rasandet i massmedia att nå episka proportioner.
Ja, det lär bli ramaskri hos feministvänstern och R&R kommer att bli rullade i tjära och fjädrar. Men byter dom ut "Pök" till "Svennehora" kanske det ses mellan fingrarna.