2024-10-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Helt klart är det så, apropå medelåldern. Jag hade själv någon uppfattning när jag var ung om att musiksmak är något som ändrades med åldern men där hade jag fel - själv lyssnar jag på samma musik som när jag var 20. Annan underhållning har inte åldrats lika bra, tycker t ex inte Twin Peaks funkar alls längre.

Du tycker att Ronny och Ragge är bra? Det är ju nämligen det man undrar, om deras fans känner att de är tidlösa och fortfarande rockar loss till dem.

Nykter kan väl ingen fixa att dansa loss till de här gubbarna, det lär krävas några öl innanför västen. Men vad vet jag. Folk rockar ju loss till Gunilla Persson så galningar finns ju.
Citera
2024-10-22, 10:05
Medlem
hippilis avatar
Jag tror: visst kan det bli kul men kommer inte bli något stort av det som det var förr, i dag har folk annan humor och kass musiksmak, dom kan inte vara lika bra som då men helt klart värt ett försök.

Har dom tur kommer dom som var med på den tiden på besök men skulle tro att folk lagt det bakom sig och har inget intresse av Ronny & Ragge längre och den yngre generationen skulle tycka att det är pinsamt med gubbar som hoppar runt med konstig musik som inte låter skorr skorr klicketi klick spretar med fingrar och pratar under tiden.

Det är vad jag tror men ska bli intressant att se hur detta går..
Senast redigerad av hippili 2024-10-22 kl. 10:07.
Citera
2024-10-22, 10:47
Medlem
Sex spelningar räcker knappast, Det blir sex utsålda ullevi och biljetterna kommer säljas svart för tusentals kronor.
Citera
2024-10-22, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jag tror: visst kan det bli kul men kommer inte bli något stort av det som det var förr, i dag har folk annan humor och kass musiksmak, dom kan inte vara lika bra som då men helt klart värt ett försök.

Har dom tur kommer dom som var med på den tiden på besök men skulle tro att folk lagt det bakom sig och har inget intresse av Ronny & Ragge längre och den yngre generationen skulle tycka att det är pinsamt med gubbar som hoppar runt med konstig musik som inte låter skorr skorr klicketi klick spretar med fingrar och pratar under tiden.

Det är vad jag tror men ska bli intressant att se hur detta går..

Detta kan bli otroligt cringe, ska bli kul att se pinsamma klipp på YT, där de hoppar runt med polisonger och håriga gubbrumpor på scenen och tjatar om pöka, fåååårrrrden och jäla skit.
Citera
2024-10-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du tycker att Ronny och Ragge är bra? Det är ju nämligen det man undrar, om deras fans känner att de är tidlösa och fortfarande rockar loss till dem.

Nykter kan väl ingen fixa att dansa loss till de här gubbarna, det lär krävas några öl innanför västen. Men vad vet jag. Folk rockar ju loss till Gunilla Persson så galningar finns ju.

Bra är verkligen fel ord men lite lagom toppad skulle det eventuellt kunna funka. Eller inte, kollade nyss ett avsnitt av Byhåla (ligger på SVT play) och det har verkligen inte åldrats väl.
Citera
2024-10-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Bra är verkligen fel ord men lite lagom toppad skulle det eventuellt kunna funka. Eller inte, kollade nyss ett avsnitt av Byhåla (ligger på SVT play) och det har verkligen inte åldrats väl.

De kanske får sålt tillräckligt med biljetter till folk som inte går in på YT och kikar på Byhåla.
Citera
2024-10-22, 13:01
Medlem
Kan bli lite kejsarens nya kläder över det.
Folk kommer att skratta åt det för att vi
ska göra det.
Citera
2024-10-22, 15:04
Medlem
De företeelser de gjorde satir på finns inte kvar i samhället idag. Så om det blir nostalgi så blir det en jävligt bitterljuv sådan. När Sverige var svenskt osv.
Citera
2024-10-22, 15:31
Medlem
Humor har bäst-före-datum.
R&R passerade sin för länge sedan.

Luktar fiasko lång väg.
Citera
2024-10-22, 16:24
Avslutad
Tippar Ronny & Ragges återkomst som flopp.
Citera
2024-10-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Ronny o Ragge återförenas!

Kan nostalgin bli mer patetisk än så?

Dom hade ingenting annat än gränsöverskridandet.

Avsaknad av humor.
Avsaknad av igenkänning.
Avsaknad av tajming.
Kanske påminner om hur fula byraggare far runt som ser exakt ut så och är lika trammsiga och ställer till problem, dänger vettigt folk, och småtjejerna impas, bara det att tjejen är 12 och raggarn är i bästa fall 21-.

34 har hänt.
Citera
2024-10-22, 16:49
Medlem
Efter MeToo funkar inte Ronny & Ragge längre. Media kommer bli nedringt av kvinnor som blivit svårt kränkta av att höra ordet ”pöket”! Hade de varit homosexuella hade det däremot gått bra. De hade kunnat gräva varandra i avloppskanalen utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in