• 1
  • 2
2024-10-20, 22:11
Medlem
Jag har en liten, otroligt lekfull katt som egentligen har hur mycket leksaker som helst. Men antalet leksaker har på något märkligt sätt minskat dag för dag.
Jag leker mycket med katten varje dag och hittar idag bara två av de som tillhör favoriterna. Den drös av saker som inte riktigt gått hem ligger orörda.

Jag har letat efter leksakerna precis överallt. Jag har mer eller mindre genomfört en husrannsakan i mitt hem i jakt på mjuka bollar och leksaksmöss. Kollat bakom kylskåp, genomgång av varje sko och väska (har många!), kollat bakom böcker, element, lyft upp varenda soffkudde, och lyst med ficklampa i varenda springa… Och givetvis har jag kollat varje liten millimeter av golvet.
Det ska även tilläggas att jag har en robotdammsugare som körs ofta. Den har inte gjort några fynd jag missat plocka upp innan.

Så vad kan katten ha hittat för gömställe?
Att kattleksaker magiskt försvinner är ju inte något unikt för min katt så jag undrar vart ni hittat era katters gömmor?
Citera
2024-10-20, 22:21
Medlem
När vi drog ut diskmaskinen så låg en hel drös med bollar därunder
Citera
2024-10-20, 22:22
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Jag har en liten, otroligt lekfull katt som egentligen har hur mycket leksaker som helst. Men antalet leksaker har på något märkligt sätt minskat dag för dag.
Jag leker mycket med katten varje dag och hittar idag bara två av de som tillhör favoriterna. Den drös av saker som inte riktigt gått hem ligger orörda.

Jag har letat efter leksakerna precis överallt. Jag har mer eller mindre genomfört en husrannsakan i mitt hem i jakt på mjuka bollar och leksaksmöss. Kollat bakom kylskåp, genomgång av varje sko och väska (har många!), kollat bakom böcker, element, lyft upp varenda soffkudde, och lyst med ficklampa i varenda springa… Och givetvis har jag kollat varje liten millimeter av golvet.
Det ska även tilläggas att jag har en robotdammsugare som körs ofta. Den har inte gjort några fynd jag missat plocka upp innan.

Så vad kan katten ha hittat för gömställe?
Att kattleksaker magiskt försvinner är ju inte något unikt för min katt så jag undrar vart ni hittat era katters gömmor?

Trodde min katt var ett geni och gömde sina, men när jag städade under soffan så visade det sig att han bara var klantig och inte fick ut dom när de hamnade därunder. Så jag skulle kolla under ytor som katten själv inte kommer åt.
Citera
2024-10-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Trodde min katt var ett geni och gömde sina, men när jag städade under soffan så visade det sig att han bara var klantig och inte fick ut dom när de hamnade därunder. Så jag skulle kolla under ytor som katten själv inte kommer åt.
Detta känner jag igen. Katten har någon förkärlek till att få in allt där den inte når. Verkar inte heller som om den lär sig att inte leka kring det området. Den tror förmodligen att saken själv ska krypa ut så småningom likt en mus gör förr eller senare.
Citera
2024-10-20, 23:17
Medlem
Bassplays avatar
Min katt hoardar dom under soffan, kolla där
Citera
2024-10-20, 23:19
Medlem
Rökhostas avatar
Leta under mattorna.
Citera
2024-10-20, 23:22
Medlem
liten.igelkotts avatar
Jag har säkert 3-5 kattleksaker under kylen och frysen just nu och har lika många som är helt spårlöst försvunna. Katter är bra på att gömma både byten och sig själva när de vill.
Citera
2024-10-21, 03:27
Medlem
oiiihs avatar
öppna o tiita i kräkhårbollarna..kräkhårboll spyrkatten upp efter allt hår den får i sig,,när den slickar sin päls och gör sig ren med sin mun saliv...trevlig bakelse..
Citera
2024-10-21, 04:40
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Hade samma problem, letade överallt även under soffan, hittade ingenting.
Men när jag skulle flytta soffan lite så hittade jag ett 10tal bollar och musar uppetade på plankan som utgör sofframen, den jäddra pälsmissilen hade skapat sig ett eget förråd där han petade upp dom och gömde dom.
Citera
2024-10-21, 05:01
Medlem
AllanHanEballHans avatar
De gillar trånga ställe, kan va uppe i möblerna minimala hål att krypa in i mm
Citera
2024-10-21, 07:12
Medlem
Våran katt har en tendens att gömma allt under duschkabinen.
Citera
2024-10-21, 07:34
Medlem
Mitt ex har ett par tunga antika skåp på korta "ben" där det bara är någon centimeter glipa mellan sockel och golv. DÄR stoppar hennes katthane in grejer... Så undertecknad måste ett par gånger om året hjälpa exet dra fram skåpen för rengöring bakom/under socklarna och då brukar både det ena och det andra ligga där. Kattfan blir lika glad varje gång och leker järnet med dem, men inom ett par dagar ligger alla favoritleksakerna där igen, tryggt instoppade under skåpen. Jag tror han gör det för att få ha prylarna för sig själv och slippa dela med sig till de andra katterna, den missunsamme lille jäveln.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in