Citat:
Ursprungligen postat av
Champinjoner
Jag har en liten, otroligt lekfull katt som egentligen har hur mycket leksaker som helst. Men antalet leksaker har på något märkligt sätt minskat dag för dag.
Jag leker mycket med katten varje dag och hittar idag bara två av de som tillhör favoriterna. Den drös av saker som inte riktigt gått hem ligger orörda.
Jag har letat efter leksakerna precis överallt. Jag har mer eller mindre genomfört en husrannsakan i mitt hem i jakt på mjuka bollar och leksaksmöss. Kollat bakom kylskåp, genomgång av varje sko och väska (har många!), kollat bakom böcker, element, lyft upp varenda soffkudde, och lyst med ficklampa i varenda springa… Och givetvis har jag kollat varje liten millimeter av golvet.
Det ska även tilläggas att jag har en robotdammsugare som körs ofta. Den har inte gjort några fynd jag missat plocka upp innan.
Så vad kan katten ha hittat för gömställe?
Att kattleksaker magiskt försvinner är ju inte något unikt för min katt så jag undrar vart ni hittat era katters gömmor?
Trodde min katt var ett geni och gömde sina, men när jag städade under soffan så visade det sig att han bara var klantig och inte fick ut dom när de hamnade därunder. Så jag skulle kolla under ytor som katten själv inte kommer åt.