Tack alla!
Jag får väl ta en runda till helt enkelt.
Jag genomförde en stor undersökning igår utan resultat. Kände vid tillfället stor glädje över att ha låg insyn för ev grannar som skulle sett det där hade garanterat trott att jag höll på med någon form av psykotiskt inbrott eller Sveriges sämsta husrannsakan.
Men jag har få möbler med en glipa mot golvet, bokhyllorna går hela vägen ner till golvet och mellan möbler och vägg har jag på fullaste allvar stått och lyst med en ficklampa efter eventuella fynd. Fann damm.
Sofforna har höga ben och man ser golvet tydligt, så där är det inget. Skulle det finnas där skulle robotdammsugaren fångat upp dem. För säkerhets skull ställde jag ena soffan på högkant och gick igenom hela underredet. Inte en pinal där. Men ska även kolla övriga soffor då jag hör att han är där under och leker nu. Kommer han ut utan leksak är det en högst tänkbar gömma.
Bäddmadrassen är genomsökt, och givetvis under sängen. Men får kolla om det finns några hålor på undersidan han hittat.
Stor del av möblemanget utgörs av bokhyllor med böcker i och jag har kollat bakom varje jävla bok. Ingen glipa till golvet där.
Varenda jävla låda och korg jag har är genomgått. Jag har lyft undan hans klösträd och hittade damm, godispapper och tops (han är galen i tops och godispapper) men inga leksaker.
Bakom kylskåp är kollat och under/runt spisen och övriga vitvaror likaså.
Skåpet där hans mat och dylikt förvaras är genomgått minutiöst. Samma med alla andra nedre lådor och skåp.
Samma med i, på, under skor och skohyllor. Bakom element, ALLT i badrummet…
Ja, som ni hör har jag kollat det mesta. Det som återstår är en fördjupad undersökning av sängens undersida och det samma av övriga soffor. Min smutstvätt ska också kollas.
Det roliga här är att jag hittat spår av mina gamla katter som inte längre är i livet under det här letandet, men inte några av nuvarande marodörs saker.
Jag tror han hittat något hål i universum där sakerna helt enkelt slutat existera.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!