Det har tidigare utförts tre omröstningar - 2019,2021 och 2022. Eftersom det hela tiden händer saker såsom skidikoner som slutar, stjärnor som ratar landslaget, supertalanger som poppar upp i strid ström, åkare som utmärker sig på ett eller annat vis och annat lullull så är det nu dags för en ny omröstning.
Vilka längdskidåkare gillar ni allra bäst? Ni har nu chansen att göra er röst hörd genom att lägga era röster.
Ni skall ta era fem aktiva svenska favoriter och PMa mig er lista, gradera från 1-5. Där ettan är den absolutliga favoriten, tvåan är den ni gillar nästbäst osv. Plus följande tillägg.
Tillägg: Nämn den svenska aktiva åkare ni tycker minst om.
Exempel på ett tips:
Citat:
1. Calle Halfvarsson
2. Jens Burman
3. Johanna Hagström
4. Marcus Grate
5. Moa Ilar
Tycker minst om Jonna Sundling (sorry Jonna, bara som exempel detta)
Exempel på icke godkända namn:
Charlotte Kalla (slutat)
Elvira Öberg (fel sport)
Lotta Udnes Weng (utlänning)
Janne Boklöv (fel sport och slutat)
Maiken Caspersen Falla (slutat och utlänning)
Tadej Pogacar (fel sport och utlänning)
Sergey Bubka (fel sport, utlänning samt slutat)
Endast PM-röster till rainbowia är giltiga för spänningens skull. Inga taktikröster är giltiga för att gynna er egen favorit, ert ärliga tycke alltså.
Sammanställer resultatet (utan att påtala vem som valt vad, kanske är någon som vill vara hemlighetsfull månne?) efter deadline den 21 november kl 19:00 (dagen innan Bruks) då ni även ev kan motivera ert val. Så ni kan i lugn och ro tänka ut vad ni tycker. Lagt tips ligger!
Jag har precis lagt mitt eget val så kan ej (omedvetet) bli påverkad av era val.
Jag fattar inte varför vi ska skicka i PM till dig? Det trollas så mycket på FB att det i trovärdighet ligger under trovärdigheten i Ryska presidentvalet.
Varför inte bara lägga till FBs egna funktion där man kan göra omröstningar. Då blir det ju mer trovärdigt och intressant.
Jag fattar inte varför vi ska skicka i PM till dig? Det trollas så mycket på FB att det i trovärdighet ligger under trovärdigheten i Ryska presidentvalet.
Varför inte bara lägga till FBs egna funktion där man kan göra omröstningar. Då blir det ju mer trovärdigt och intressant.
Efter diskussion mellan moderatorerna återställs tråden och röstning kan ske via PM. Diskutera sedan gärna och motivera era röster i tråden när resultatet har presenteras.
/Moderator
Senast redigerad av Dr King 2024-10-24 kl. 22:10.
Ser framför mig segdragna förhandlingar där det är termosar fyllda med kaffe och ett antal wienerflätor. Tänker även på Fantomen.
"Då Modsen rör sig står blixten stilla."
"Att vakna i mörkret och se Modsen – en fasa för onda män."
"Den som ser Modsens ansikte dör en fasansfull död."
"Det finns nätter då Modsen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man."
"Du hittar aldrig Modsenen – han hittar dig."
"Då Modsen frågar svarar man."
"Modsens röst isar i blodet."
"Modsen har tio tigrars styrka."
"Modsen har tusen ögon och tusen öron."
"Modsen smyger tystare än djungelkatten."
"Modsen är hård mot de hårda."
Mucho bra beslut som Mühlegg hade sagt.
Allt nollställs. Välkomna att lämna in era favoriter. 1-5 + anti.