Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-01, 16:15
Medlem
rainbowias avatar
I samråd med mod öppnas denna tråd här.

Vilka längdskidåkare gillar ni allra bäst? Ni har nu chansen att göra er röst hörd genom att lägga era röster.

Ni skall ta era fem aktiva svenska favoriter och PMa mig er lista, gradera från 1-5. Där ettan är den absolutliga favoriten, tvåan är den ni gillar nästbäst osv. T ex så här.

1. Calle Halfvarsson
2. Stina Nilsson
3. Simon Lagesson!
4. Charlotte Kalla
5. Ebba Andersson

Endast PM-röster är giltiga för spänningens skull. Inga taktikröster är giltiga för att gynna er egen favorit, ert ärliga tycke alltså.

Sammanställer resultatet (utan att påtala vem som valt vad, kanske är någon som vill vara hemlighetsfull månne?) om ca en månad då ni även ev kan motivera ert val.
Senast redigerad av rainbowia 2019-11-01 kl. 17:04.
Citera
2019-11-01, 16:23
Medlem
rainbowias avatar
Gick en eller två minuter så plingade till i PM-korgen.
Kör på...
Citera
2019-11-01, 16:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Och hu vet vi att du inte bara hittar på ett resultat?
Citera
2019-11-01, 16:37
Medlem
Hur sammanställer du de olika listorna? Fem poäng för en förstaplats, fyra poäng för en andraplats osv? Eller på något helt annat sätt?
Citera
2019-11-01, 16:43
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Och hu vet vi att du inte bara hittar på ett resultat?

Bra fråga. Ja, där får du helt enkelt lita på mitt ord. Du kan även bläddra i min historik och upptäcka - wow, vilken genomärlig användare!
(Eller så får jag redovisa alla användares listor )

Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Hur sammanställer du de olika listorna? Fem poäng för en förstaplats, fyra poäng för en andraplats osv? Eller på något helt annat sätt?

Ännu en bra fråga. Hade tänkt så. 5-4-3-2-1 poäng.
Citera
2019-11-01, 17:17
Medlem
rainbowias avatar
Lämnade just in mitt eget val för att inte omedvetet bli påverkad av er.
Senast redigerad av rainbowia 2019-11-01 kl. 17:23.
Citera
2019-11-01, 17:42
Moderator
Hjv9s avatar
Kul initiativ rainbowia! Vad är det för pris till vinnaren?
Citera
2019-11-01, 17:47
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Kul initiativ rainbowia! Vad är det för pris till vinnaren?

Vinnaren får varje gång dennes namn nämnts i trådarna en förgylld guldstjärna jämte dennes namn.
Citera
2019-11-01, 18:47
Medlem
HungalaBungalas avatar
Ett förslag om du vill du elda på spekulationerna när det börjar närma sig, så kan du alltid göra så att du t ex avslöjar listan fram till top10/5 och sen med jämna mellanrum avslöjar de kvarvarande.
Citera
2019-11-01, 19:10
Medlem
BraidsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Ett förslag om du vill du elda på spekulationerna när det börjar närma sig, så kan du alltid göra så att du t ex avslöjar listan fram till top10/5 och sen med jämna mellanrum avslöjar de kvarvarande.
Bra förslag!
Citera
2019-11-01, 19:30
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala

Tanken slog mig faktiskt. Att börja nerifrån och sedan varje dag släppa ett nytt namn. Som du säger, det eldar upp spekulationer och spänning.
Citera
2019-11-01, 19:31
Medlem
rainbowias avatar
9 stycken har lämnat in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback