Jag är en flitig läsare, men en oerhört dålig postare, så har inte kommit upp i de 50 inlägg som behövs för att få skicka PM Går det att lösa på nåt annat sätt?
Jag är en flitig läsare, men en oerhört dålig postare, så har inte kommit upp i de 50 inlägg som behövs för att få skicka PM Går det att lösa på nåt annat sätt?
Om du läst minst 50 inlägg I vintersporttrådarna är det ok att posta din röst här i tråden på eftermiddagen den 21 nov..
Känns lite taskigt med antiröst, men Ebba Anderssons sommarprat var nåt av det sämsta och tråkigaste jag hört, så hon får den…
Missade faktiskt hennes sommarprogram men körde hon högläsning ur träningsdagboken om något obskyrt turrenn som ingen annan tog på allvar som hon gjorde sin bok?
Vi har ett resultat denna turbulenta upplaga. Avsaknaden av en känsla för feeling av moddarna i tråden var tragiskt att se. Det fick iaf mig att tappa intresset och glädjen för tråden. Nåja, nu kör vi. Först blåbären.
Vi börjar med första spoilern och sedan spoilrar ni ner i egen takt.
27.(ny) Moa Ilar 0-0-0-0-1=1p
Moa har aldrig tidigare varit med på listorna något år så vi säger välkommen in i finrummet Moa!
26. (ny) Olof Jonsson 0-0-0-0-1=1p
En friskus som är snabb i sitt esse. Har ingen relation till Olof. Motivera gärna varför denna man togs med.
25.(22) Nora Bråmer 0-0-0-0-1=1p
Kul att Nora har en hängiven supporter. Har själv ej bildat mig en bild av henne (ännu).
24. (16) Jens Burman 0-0-0-1-0=2p 2st Antiröster
Fd Vloggarn(?). Tar en tidig ledning i antitävlingen. Personligen så berör han inte det minsta oas så stör man inte heller sig på honom. Mellanmjölk på något vis. Var så pass bra som på plats 6 – 2021.
23.(ny) Anna Haag Jönsson 0-0-0-1-0=2p
Känt namn. Gör även hon debut på listorna. (ja, långloppor är godkända)
22.(ny) Johan Häggström 0-0-0-1-0=2p
Kämpar på ändå ganska bra. Får kanske oförtjänt lite cred allmänt fast han är lite som Burman för min del.
21.(ny) Sofia Henriksson 0-0-0-1-0=2p
Personligen lite svårt för henne. Kanske är det för hon haft svårt att slå igenom på riktigt trots att hon egentligen är en talang i grunden. Slöseri liksom. Dessutom enahanda som åkare vilket ej borde vara en nackdel för tyckandet, men jag bestämmer det här och nu ändå att så är fallet.
20.(ny) Lisa Eriksson 0-0-0-1-0=2p
Supertalang. Kommer på mig själv vad en anledning är till att jag älskar längdskidorna. Att se de här blonda stolta och egensinniga vikingar mot den oskuldsfulla snön kämpa med pinande drivis piskande mot sitt anlete i blytunga motlut, det är sådant som värmer en blåögd(!) svensk. Speciellt i kontrast mot dagens Reinfeldt&Sozze-förstörda land med skjutningar och misär så blir det än mer påtagligt. Det ger hopp och längtan efter frihet! (ok, lite sidostick fast ibland flyter saker ihop)
19.(ny) Evelina Crüsell 0-0-0-1-0=2p
Framtiden. Aningen stel i intervjuer, kan vara ”ovana”. Hoppas vi ser henne mycket i vinter.
18.(ny) Johanna Hägg 0-0-0-1-0=2p
Johanna vem?
17.(9) Louise Lindström 0-0-1-0-0=3p
LL2 i folkmun. Stannat av i utvecklingen som det verkar. Behaglig fast har nu åkt ur topp-10, kan hon jobba sig tillbaks?
16. (14) Oskar Svensson 0-0-1-0-0=3p
Vad hände? Oskar har raden 14-14-14 på de tre tidigare upplagorna. Oskar, det är en hyvens kille. Dessutom genomsnäll (syns på honom).
15.(ny) Truls Gisselman 0-0-1-0-0=3p
Från det nya gardet. Spännande att följa hans bravader framöver.
14.(10) Maja Dahlqvist 0-0-1-0-1=4p 1st Antiröst
Oerhörda framgångar vs den uppmärksamhet hon får skulle man kunna säg. Lite Oskarjämnhet med raden 9-11-10-14 på de fyra omröstningarna som varit.
13.(23) Ida Dahl 0-1-0-0-0=4p
Långloppa så vi stakar oss vidare till plats 12.
12.(15) Märta Rosenberg 0-0-0-1-3=5p
Min fyra. Från min motivering tidigare. ” …Sedan kommer ett vakuum. Efter det kommer fyran och den var överraskande även för mig. Min förra antiröst som får äran är nämligen Märta. Det som innan var barnsligt fladder i hela hennes existens har vuxet sig till ett fladder värt att älska. En Ebba 2.0 fast vida mil mer charmig. Smittande glad är helhetsintrycket. Hon lär ej vinna spurter fast hon är med och det är gott så.”
Kommentera gärna vad ni tycker om åkarna som redovisats.
Plats
11 och 10
imorgon.
Senast redigerad av rainbowia 2024-11-21 kl. 19:28.