2006-10-10, 16:00
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Assalamu alaikum syster!

Det undrar jag med
Wa alaikum assalam syster
Allt bra idag inshaAllah?

Jag hoppas forklaring kommer till detta intressanta pastaende.
Citera
2006-10-10, 16:01
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
http://www.answering-christianity.com/ac5.htm#links

sorry, jag är inte kristen
Citera
2006-10-10, 16:05
Medlem
Bismillah

Citat:
Bismillah

Du slutar inte med att förvåna mig JLPicard !Inte har jag sett dig påpeka samma sak för den oförskämde Peter då han hackar på alla och allt som inte delar hans sneda åsikter.
JLP kommer nog till Peter ocksa, for jag tror han gillar rattvisa och respekt gentemot alla? Som borde laggas tonviken pa, eller hur syster, har pa FB?

JLPicard
Ta detta inlagg som ett 'lossa slipsknuten' tips, med 'glimten i ogat' gar ocksa bra.
Citera
2006-10-10, 16:06
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
sorry, jag är inte kristen
Men du tvekar inte att hanvisa till en kristen hemsida? Ar det inte lite dubbelmoral som det handlar om tro?
Citera
2006-10-10, 16:08
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Wa alaikum assalam syster
Allt bra idag inshaAllah?

Jag hoppas forklaring kommer till detta intressanta pastaende.

Bismillah

Det är bra alhamdulillah! Jovisst, väntar med spänning
Citera
2006-10-10, 16:09
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Bismillah

Men du tvekar inte att hanvisa till en kristen hemsida? Ar det inte lite dubbelmoral som det handlar om tro?

Hyckleri?
Citera
2006-10-10, 16:09
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Bismillah

JLP kommer nog till Peter ocksa, for jag tror han gillar rattvisa och respekt gentemot alla? Som borde laggas tonviken pa, eller hur syster, har pa FB?

JLPicard
Ta detta inlagg som ett 'lossa slipsknuten' tips, med 'glimten i ogat' gar ocksa bra.

Bismillah

Jo, jag vet därför kommenterade jag hans inlägg för jag vet att han är en av dom mest seriösa på forumet.
Citera
2006-10-10, 16:10
Medlem
FyFans avatar
Citat:
FyFan
Nutid, kan inte du som förespråkar stening som lämpligt straff för otrohet tex. i ett sharaistyrt samhälle. Bara förklara varför du själv inte vill ställa upp som stenkastare?
Tycker att det låter inkonsikvent och dubbelmoraliskt att inte själv kunna/vilja utföra det man vill att andra ska införa/utföra.

Citat:
For bloedig kanske.

För blödig, kanske? Vilket svar! (väntade mej faktiskt ett annat svar) Måste vara ett av dina kortaste svar någonsin, och ger bara upphov till fler frågor.
Om du nu inte är känslomässigt kapabel att stena en medmänniska tills denne avlider i helvetiska smärtor (både psykiska och fysiska). Varför då nära en önskan att införa detta som lämpligt straff och avrättningsmetod? Detta går ju inte alls ihop.

Är du för eller emot dödsstraffet som sådant, oavsett brottets karaktär?
Eller är det själva stenandet i sig som är för motbjudande?

Skulle du föredra en annan metod, vilken?

Det verkar ju uppenbarligen som att sharialagarna inte är så perfekta som du vill få dem att framstå, för dig personligen ialf.
Citera
2006-10-10, 16:11
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Bismillah

Även en kristen sida kan ha användbara fakta i ämnet.

Kolla nu min nya tråd får ni se de ohållbara argumenten på answeringchristianity.com
Citera
2006-10-10, 16:14
Medlem
IbnHazms avatar
Bismillah

Okey, en kristen sida ger ut fakta om islam medan en islamisk sida inte gör det? Att en del inte slutar med att hyckla
Citera
2006-10-10, 16:20
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Bismillah

Okey, en kristen sida ger ut fakta om islam medan en islamisk sida inte gör det? Att en del inte slutar med att hyckla

Hallå där!!!!

NÄR påpekade jag att jag stödde grymheter, våldtäkter, djuroffer och skit som står i Bibeln?

Svar: ALDRIG.

Jag tar fullständigt avstånd från den blodtörstige gud som beskrivs i Gamla Testamentet, och från alla våldsdåd och djurplågerier som förekommer där.

Ni muslimer verkar inte förstå att man kan vara motståndare till såväl fundamentalistisk kristendom som islam, och visst: sidan du länkar till belyser onekligen en massa skit i Bibeln, och det har den helt rätt i. MEN det betyder inte att Koranen INTE är full av skit den med, den är ju till stora delar kopierad på Bibeln och vi finner samma blodtörstige gud där, bara det att nu kallas han Allah istället för Jehova.
Citera
2006-10-10, 16:22
Medlem
IbnHazms avatar
Bismillah

Sidan jag hänvisade till belyser inte bara det som står i bibeln utan också missuppfattningar som förekommer om islam.

Citat:

den är ju till stora delar kopierad på Bibeln

Var så god och bevisa detta påstående!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in