Bismillah
Relay
Citat:
Glöm inte att det var människor som även skrev Koranen från början till slut.
Men det gjordes inte hur som helst, glom inte det, for det ar just detta ar nagot som ar mycket unikt for Koranens trovardighet och bevarande i skrift och memorisering.
http://www.themodernreligion.com/basic/quran/quran_proof_preservation.htm
Citat:
Och att basera lagstiftning på sharia är mycket illa. Men hur kan du påstå att dagens lagar är orättvisa? Rätt och fel har med rådande rättspatos och vanlig simpel moral att göra. Ett exempel min moral säger mig att det är fel att stena någon till döds, eller att utföra andra hemska saker.
Du tycker Shari'ah ar illa men det tycker inte jag. Dessutom maste man komma ihag att Shari'ah tacker upp
minst lika mycket som Svea Rikes lag gor, da de ar nagot som ar mycket omfattande som vi talar om. Brott och straff ar bara en liten del av Shari'ah.
Se bara hur olika det ar med dodsstraff. USA varldens ledande nation har den straffsatsen, om inte i alla delstater sa atminstone i bruk, vilket ar annu besynnerligare hur det kan bedomas olika fran stat till stat...det ar det jag menar med att manniskor bedomer brott och straff valdigt olika.
Citat:
Jaha så du är konvertit då blir jag nyfiken på vad var det som fick dig att konvertera?
Det ar ok om du kallar mig konvertit, sjalv sager jag revertit. Jag blev intresserad av att hitta Vem som skapat allt det fantastiska som jag har runt omkring mig. Fragan 'tror du pa Gud' var verkligen startskottet for mig att hitta svaret.
Citat:
Ett sekulariserat samhälle är alltid att föredra då religös frihet är en av sakerna som kommer med detta. Hur stor religös frihet kristna har i muslimska länder vet jag inte, men jag tvivlar att kristna minoriteter får bygga kyrkor i dom flesta muslimska länder. Och vi och dom verkar ju existera även bland muslimer gentemot ickemuslimer. Så felen är väl egentligen bådas, men att skylla det på det sekulariserade samhället är alledes för mycket.
Jag ser det som, speciellt Sverige ar valdigt padrivande att kategorisera 'religionsfrihet' till att betyda frihet FRAN religion. Det ar MIN uppfattning och ett sekulariserat samhalle lar vara ett steg i den riktningen.
I de flesta islamiska lander finns det kristna och judar som SKA ha ratt till kyrkor och synagogor, OM Shari'ah foljs. Det ar en rattighet. Dar jag bor finns det bade kyrka och synagoga. Helt i sin ordning.
Citat:
Jag försöker vara öppen men ju mer jag tar reda på Islam desto mer negativ har jag blivit mot den religionen. Kristendomen och Islam är lika krigiska och negativa för en människa i längden. Lösningen är ju då att inte låta religonen dominera på samma sätt som du önskar genom att du vill ha sharia.
Som jag skrev tidigare, det ar bra att vara oppen, det oppnar sinnena istallet for att tappa till dom.
Jag tycker varken Kristendomen eller Islam ar krigiska utan tycker det ar kristna och muslimer som utnyttjar sin religion i fel syfte. Religionen far skulden nar den troende borde bara hundhuvudet.
Citat:
Dom gånger jag går i kyrkan brukar jag aldrig klä mig i speciella kläder. Detsamma borde islam kunna reformeras till. Det finns ingen motsättning mellan sekulärt samhälle och islam eller någon annan religion egentligen. men när en grupp vill anpassa samhällets lagar och regler till religösa dogmer, det är då det blir så fel och farligt.
Kanske beroende pa att det inte finns nagra speciella riktlinjer? Dock finns det en del kristna samfund dar kvinnorna tar pa sig en sjal pa huvudet fore dom gar till kyrkan. Aven judinnor gor det, sa det ar ju ingentign nytt som kommit just for muslimska kvinnor.
Det ar just en bit jag inte tycker om 'att Islam sak reformeras in till kladesplaggen'. Du kan nog inte forsta vad det skulle innebara for mig som kvinna att inte ha rattighet att fa kla mig som JAG tycker ar ratt. Bara tanken ar fortryckande och fornedrande for mig. Skulle kunna bli sa tokigt att jag inte ens skulle ga utanfor dorren for jag skulle skammas for min 'obefintliga' kladsel... Sa for andra kanske det ar en bagatell, men inte for mig. Det ar darfor jag forsoker fa klarhet i den har fragan, for jag ar nastan saker pa att i ett sekulart samhalle sa ryker mina klades rattigheter. Och jag gillar inte att kopa grisen i sacken.