2006-10-07, 17:26
Medlem
FyFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Citat:FyFan
Då kommer den naturliga följdfrågan. Skulle du själv kunna tänkas ställa upp som ”stenkastare” om du fick ”chansen”? Och vilka är dom ”rätta premisserna”?

nutid Nej. Att det ar ett islamiskt land styrt med Shari'ah.

Varför vill du inte utföra en handling (stening) som du vill införa som lämpligt straff?
Vad är skillnaden på en shariastening och en icke? Är den mer human på någotvis kanske? Bättre stenar?

Citat:
Du forstod inte det overdrivna for att pavisa att de flesta mycket troligt kan gora vad dom vill utan att nagon vet nagot.

Var väl ungefär det jag menade . Sen blir det väl kanske en lite ”extra krydda” för en del älskande homosexuella? att dom riskerar att dingla i galgen om dom åker fast för sin kärlek, precis som vilka brutala mördare som helst.
Citera
2006-10-07, 18:30
Medlem
johnfernstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottis
Och dina argument är?
Islam är en sjuk religion för att ...
Å du, kom nu inte med några klipp från Pallywood.
Citera
2006-10-07, 18:35
Medlem
Relays avatar
Citat:
Jag ar som sagt inte for nagot spelrum, sa den fragan bor i forsta hand stallas till den/de som har den inriktningen.
Jag undrar vem som missförstå vem
Detta kan ju inte missförstås från din sida.
Se fetexten ska jag tolka det som att du är för medeltida Sharialagar, med eller utan stening?
Nutid
Islam=Dåtid
Citera
2006-10-07, 19:01
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Detta krockar tyvärr med religionsfriheten då folk kan åberopa den när dom vill starta en religös friskola. Men jag är annars inne på din linje.
Jag kopierar mitt P.S. i inlägget:
"Relay har påpekat att religionsfrihetslagen skulle naggas i kanten, om förslagen ovan (skolan) skulle genomföras i sin helhet. Då vill jag påpeka att obegränsad frihet i vissa fall kan innebära nackdelar för en nation. Man kan t.ex. se hur denna frihet i USA påverkat skolan på en del håll. Spridningen av begreppet intelligent design är ett exempel, förbud mot undervisning om evolutionen en annan, dvs. att smygvägen avvika från den vetenskapligt bevisade verkligheten och låta mångtusenåriga religiösa föreställningar ta över. I sådana fall får den gamla militära principen ta över: "om karta och natur visar olikheter får naturen gälla"
Citera
2006-10-07, 19:09
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
...
Nutid! Eftersom jag kort presenterat, vad jag ser som grundläggande faktorer i sekulariseringsfrågan, skulle det vara intressant att höra din uppfattning om vilket liv en muslim av din karaktär skulle uppfatta sig kunna leva.
Citera
2006-10-07, 21:17
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Nutid! Eftersom jag kort presenterat, vad jag ser som grundläggande faktorer i sekulariseringsfrågan, skulle det vara intressant att höra din uppfattning om vilket liv en muslim av din karaktär skulle uppfatta sig kunna leva.
Tack for presentationen, jag amnar aterkomma med kommentar, dock inte idag. Troligtvis under morgondagen.
Citera
2006-10-08, 14:44
Bannlyst
http://youtube.com/watch?v=wEgoUJqnzxo&mode=related&search=

Intressant filmklipp om vad som borde anses vara kränkande och provocerande och vad som igentligen gör mest skada.

Och om det inte är någon som förstår sammanhanget och kopplingarna i ämnet i filmen, ja då är det bara tragiskt...
Citera
2006-10-08, 14:51
Bannlyst
Är det inte haram att erbjuda någon en belöning för att döda någon annan?
Citera
2006-10-08, 15:20
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Är det inte haram att erbjuda någon en belöning för att döda någon annan?

notera att nutid igår stannade på 911 inlägg. Ska vi ta detta som ett dåligt omen?
Citera
2006-10-08, 16:03
Medlem
Peter_UUs avatar
Foundation of Islam

<----satan

<---- muhammed before meeting satan

<---- muhammed looses his mind after meeting satan, and is impressed by satan´s "policy"

<---- muhammed writes "Quran - terrorism för dummies"

muhammed and :shoot2: <----"friends" found "Islam"

Islam=:evil:

=happy
Citera
2006-10-08, 16:08
Medlem
Mysonoxens avatar
Skickar med en liten musikvideo för att understryka Peters statement:

http://www.youtube.com/watch?v=Rwsv31TnWuA
Citera
2006-10-08, 16:16
Bannlyst
The constans of jihad lecture

Nån muslim som har tid och lyssna på denna mp3'a möjligtvist?

The constans of jihad lecture

http://www.streetdawah.com/lectures/Anwar%20Al-Awlaki/constants/The%20Constants%20of%20Jihad%20Lecture%201.mp3

Vad är det som är så facinerande med denna berättelse? Detta är en mp3 av hela 65 volymer! Vilken bild av Islam ger dessa andra om man tankar ner deras tolkningar och berättelser?

Vad skiljer deras tolkningar och berättelser då ifrån andras? Vad försöker man bevisa, och vad bevisar man? Att ens egen tolkning är den rätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in