Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
Helvete vad du argumenterar mot dig själv.
Vart argumenterar jag emot mig själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
Och du är jävligt dåligt insatt. Piss ryssen brände Sverige längs hela ostkusten under de där åren på 1700 talet. Och det var mer än halva Sverige. Eftersom mer än halva Sveriges befolkning bodde - och bor - längs med kusten. Från Piteå Norr till Karlskrona i söder. Det är absolut halva Sverige.
Jag förstår inte hur du tänker. Sverige är mer än en liten tunn kustremsa. Som jag skrev har vi betydligt mer landyta än så. Inga av de folkrikaste städerna brändes heller. Du gör dig och dina argument en otjänst när du försöker skildra fredskiparattacken som mer dramatisk än den var.
Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
Men i sak spelar ju ingen större roll, om det var 49 % eller 51 %. Rys helvetet, brände våldtog och mördande den svenska civilbefolkningen.
Det är bara du som hävdar att det är 49-51%. Jag skulle nog snarare säga att det var ca 1% av Sveriges landområde som drabbades och då avrundar jag uppåt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
Inte en enda av de svenskar som våldtogs, slogs ihjäl, eller fick sin gård, nerbränd, bryr sig ett skit om Peter, den store anfall för att han hade förstoppning, eller för att han hade tandvärk. Det är helt ovidkommande.
Ja? Vad har det med tråden att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
Man ger sig inte på civilbefolkning..
Ryssland gjorde bedömningen att man måste tvinga Sverige till fred med de medel man har, eftersom Sverige beter sig jävligt illa mot folken på andra sidan Östersjön. Men det är uppenbarligen något du inte kan ta in.
Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
Men vi ser det här i Ukraina också.
Pissryssen kommer aldrig att bli någon vän. Det enda språk ni förstår är våld. Och ännu mera våld.
En russofob av sin tid har talat.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Mina förfäder danerna/vikingarna grundlade dagens England och grundade Dublin. De skapade Normandiet.
Men jag har nog alltid sett stockholmare som ett slags protoryssar. Skåne är västerländskt, Stockholm är österländskt. Rakt genom skandinavien går kulturgränsen.
Bygg en mur mot det fascistiska Stockholm.
Vart skulle muren gå tänker du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Klandalf
1: Sverige befolkades inte från Norr utan från Söder. Folket som bosatte sig i Sverige kom inte från Ryssland.
2: Sverige grundade inte Ryssland. Ryssland är en samling furstendömen som enats till ett land i likhet med Tyskland. Pskov, Smolensk, Novgorod, Muscovoy etc.
3: Sverige har aldrig haft vänskapliga relationer med ryssland, varken historiskt eller i nutid. Vi har varken språk eller kultur gemensamt.
Tråd tillsammans med den psyksjuka TS kan slängas i papperskorgen.
1. Du har missförstått TS då det du skriver inte motsäger detta. Läs TS igen, eller kanske hellre källorna som länkas om citaten var oklara för dig.
2. Du har missförstått TS då det du skriver inte motsäger detta. Läs TS igen, eller kanske hellre källorna som länkas om citaten var oklara för dig.
3. Helt fel. Vår vän Ryssen grundlade Svensk kultur och svenska folket.
Du har missförstått TS då det du skriver inte motsäger detta. Läs TS igen, eller kanske hellre källorna som länkas om citaten var oklara för dig.