2024-10-17, 20:31
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Men förhelvete det var inte ryssar som bodde på områdena du svamlar om. Bara för att området idag är Ukrainskt gör inte att de dåvarande invånarna var några jävla ryssar.

Ryssar har förfan bara funnits i 1000 år.

Dumjävel.

Så du hävdar både att det inte existerade några folk innan nationsstater bildades och kallar mig för dumjävel? Du är verkligen hjärnskadad så djupt att du helt saknar självinsikt
Citera
2024-10-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Märkligt påstående eftersom jag citerat flertalet forskarartiklar i tråden som samstämmigt hävdar exakt det jag skriver, vilket är att det var vår vän Ryssens supergener som gav oss det utseende vi idag har och en mer utvecklad stenålderskultur.
Att du förnekar det utan att komma med någon seriös källa visar bara på hur oseriöst ditt deltagande i tråden är.
Det står klart och tydligt i TS, vilket är ett citat från en wikipediaartikel som summerar dagens samstämmiga forskare, att vår vän Ryssen beblandade sig med sydskandinavierna vilket gav upphov till nordskandinaver med extra ljus hy och olika färger på ögon och hår som helt skilde sig i utseende från de mörkhyade sydskandinavierna.

Detta hände enligt forskare för 10 000 år sedan:

Det är tragiskt att jag kan citera detta om och om igen utan att folk förstår, därför att de inte vill förstå. Varför kan man fråga sig. Varför en person hellre vill leva i självförnekelse än att låta sig utvecklas med ny kunskap.
Jag vet bara att det är ditt livsval och något du får stå för som människa. Jag kan själv med stolthet säga att jag valt kunskapens väg i livet.

Fast nu pratar du inte om de gener som fanns i Ryssland för 10 000 år sedan, som såg ut som vi gör idag, utan de som därefter blivit uppblandade.

Dessa källor, som samstämmigt hävdar samma sak, har jag redan länkat flera gånger i tråden:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige_under_paleolitikum
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fosna-Hensbackakulturen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Komsakulturen

Även denna från ett annat forskarteam som kommit fram till exakt samma sak:
https://svenskhistoria.se/dna-analyser-avslojar-hur-skandinavien-befolkades-efter-istiden/

Här är forskarartikeln i fråga som artikeln ovan summerar:
Population genomics of Mesolithic Scandinavia: Investigating early postglacial migration routes and high-latitude adaptation
https://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.2003703

Här är dess abstract som hävdar exakt det som står i TS och som jag upprepat om och om igen i tråden men som ingen vill ta till sig pga den de hjärnskador folk ådragit sig från russofobisk propaganda.
.

Dvs det kom ett mer avancerat folk med ljus hy norrifrån som är de som kom att ge upphov till de ljushyade skandinaviernas ursprung (sydskandinavierna var mörkhyade). Detta beskrivs här igen för kanske 20e gånger i tråden:

Om du nu fortfarande anser att denna forskning inte stämmer, länka gärna någon forskning som säger emot denna. Ingen har ännu lyckats göra det, men alla anser ändå att det är de som har rätt som säger emot en samstämmig forskarkår bara för att de inte vill ta till sig sanningen.

Du är även genetiskt besläktad med bananer din jävla vatnik, så är det brödrabananer då eller?
Det är även ett vetenskapligt faktum att vi de under de senaste 1000 åren inte sett ryssar som något annat än vad de är och att det knappast var en slump att våra skandinaviska förfäder erövrade, plundrade, grundade och regerade över hela skiten för tusen år sedan.
Citera
2024-10-17, 20:36
Medlem
Citat:
Så du hävdar både att det inte existerade några folk innan nationsstater bildades och kallar mig för dumjävel? Du är verkligen hjärnskadad så djupt att du helt saknar självinsikt
Det är ju DU som använder epitetet ryssar för några som inte på något sätt kan anses vara "ryssar".

Idiot.
Citera
2024-10-17, 20:37
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Du är även genetiskt besläktad med bananer din jävla vatnik, så är det brödrabananer då eller?

Bara för att du ser ut som en banan så betyder det inte att svenska folket fått sitt utseende från bananer. Är det så svårt att greppa?

Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Det är även ett vetenskapligt faktum att vi de under de senaste 2000 åren inte sett ryssar som något annat än vad de är och att det knappast var en slump att våra skandinaviska förfäder erövrade, plundrade, grundade och regerade över hela skiten för tusen år sedan.

Du förstår inte att du säger emot dig själv? Svenskar grundlade givetvis moderlandet därför att vi hade ett stort intresse av landet. Din rasistiska människosyn är inte något som andra delat tidigare i historien, den är något som bara styr dina tankar idag.
Citera
2024-10-17, 20:43
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Det är ju DU som använder epitetet ryssar för några som inte på något sätt kan anses vara "ryssar".

Idiot.

Du har verkligen svårt för att dra enkla slutsatser. Tragiskt.
Har du inte gått ut grundskolan? Lycka till på komvux och ta den tid du behöver. Det viktigaste är att du bygger upp läs- och skrivförmågorna så att du kan ta in enkel information som oss andra.

Jag har redan förklarat detta flertalet gånger till dig i tråden att även om det inte fanns Sverige eller Ryssland för 10 000 år sedan så fanns de folk som kom att finnas kvar i länderna även efter det att nationerna bildades.
Vissa Ryssar stannade kvar i det landområde vi senare kom att kalla för moderlandet Ryssland, de kallas Ryssar idag.
Vissa Ryssar gick över till skandinavien och skapade den nordskandinaviska ursprungsbefolkningen med ljus hy, som alltså inte fanns innan, genom att beblanda sig med de mörkhyade simplare sydskandinavierna. Det är denna folkblandning som senare kom att kallas för svenskar.
Detta har beskrivits om och om igen i tråden (för att de trögtänkta ska kunna hänga med, men de verkar ha svårt även för upprepning).
Citera
2024-10-17, 20:47
Medlem
Citat:
Du har verkligen svårt för att dra enkla slutsatser. Tragiskt.
Har du inte gått ut grundskolan? Lycka till på komvux och ta den tid du behöver. Det viktigaste är att du bygger upp läs- och skrivförmågorna så att du kan ta in enkel information som oss andra.

Jag har redan förklarat detta flertalet gånger till dig i tråden att även om det inte fanns Sverige eller Ryssland för 10 000 år sedan så fanns de folk som kom att finnas kvar i länderna även efter det att nationerna bildades.
Vissa Ryssar stannade kvar i det landområde vi senare kom att kalla för moderlandet Ryssland, de kallas Ryssar idag.
Vissa Ryssar gick över till skandinavien och skapade den nordskandinaviska ursprungsbefolkningen med ljus hy, som alltså inte fanns innan, genom att beblanda sig med de mörkhyade simplare sydskandinavierna. Det är denna folkblandning som senare kom att kallas för svenskar.
Detta har beskrivits om och om igen i tråden (för att de trögtänkta ska kunna hänga med, men de verkar ha svårt även för upprepning).
De du kallar för "ryssar" är inte ryssar.

Slaver uppkommer 1000 till 2000 år efter det att Indoeuropéerna kommer till Skandinavien.

De kallas "slaver" eftersom de under bronsåldern och järnåldern togs som slavar av skandinaverna. Ur denna slavklass kommer senare ryssarna.
Citera
2024-10-17, 20:53
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
De du kallar för "ryssar" är inte ryssar.

Slaver uppkommer 1000 till 2000 år efter det att Indoeuropéerna kommer till Skandinavien.

De kallas "slaver" eftersom de under bronsåldern och järnåldern togs som slavar av skandinaverna. Ur denna slavklass kommer senare ryssarna.

Du tror i din russofobiska faktaresistenta hjärna att Ryssland består av 100% slaver?
Trots att det är världens äldsta mångkultur?

Försök ta till dig innehållet i denna artikel även om den kanske är lite komplicerad för dig:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_groups_in_Russia
Citera
2024-10-17, 21:20
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
Dvs det kom ett mer avancerat folk med ljus hy norrifrån som är de som kom att ge upphov till de ljushyade skandinaviernas ursprung (sydskandinavierna var mörkhyade). Detta beskrivs här igen för kanske 20e gånger i tråden:

Om du nu fortfarande anser att denna forskning inte stämmer, länka gärna någon forskning som säger emot denna. Ingen har ännu lyckats göra det, men alla anser ändå att det är de som har rätt som säger emot en samstämmig forskarkår bara för att de inte vill ta till sig sanningen.

Vad är det som säger att EHG komponenten inte kan vara Mari-El, Chuvash eller liknande folk som är genetiskt avskiljda från det vi i modern mening kallar Ryss. Dessutom bör du nog kommentera hur 100 år av kommunism och gulag påverkat det genetiska materialet hos moderna Ryssar. För det har jag efterfrågat från dig.
Citera
2024-10-17, 21:32
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arb1trage
Vad är det som säger att EHG komponenten inte kan vara Mari-El, Chuvash eller liknande folk som är genetiskt avskiljda från det vi i modern mening kallar Ryss. Dessutom bör du nog kommentera hur 100 år av kommunism och gulag påverkat det genetiska materialet hos moderna Ryssar. För det har jag efterfrågat från dig.

Vad menar du när du skriver att det ska finnas ett folk vi i "modern mening kallar Ryss"?
Moderlandet är världens äldsta mångkultur och har alltid bebotts av många olika folkgrupper. På ditt inlägg verkar det ändå som att en folkgrupp är mer ryss än andra?
Se följande länk:

Sen har inte moderna Ryssar särskilt mycket med tråden att göra, eftersom vi talar om Sveriges ursprung respektive Rysslands ursprung.
Ryssland har såklart haft det tufft de senaste 100 åren, men Sverige som nybliven mångkultur har också haft det tufft under 2000-talet och jobbigare kommer det att bli eftersom Sverige inte har erfarenhet av att vara en mångkultur och förstår hur man måste hantera olika folkgrupper.
Om mindre än 30 år är de nordskandinavier som vår vän Ryssen hjälpte till att skapa minoritet i sitt eget land. Det kommer säkert hända en hel del med den svenska genpoolen då också.
Citera
2024-10-17, 21:39
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
Vad menar du när du skriver att det ska finnas ett folk vi i "modern mening kallar Ryss"?
Moderlandet är världens äldsta mångkultur och har alltid bebotts av många olika folkgrupper. På ditt inlägg verkar det ändå som att en folkgrupp är mer ryss än andra?
Se följande länk:

Sen har inte moderna Ryssar särskilt mycket med tråden att göra, eftersom vi talar om Sveriges ursprung respektive Rysslands ursprung.
Ryssland har såklart haft det tufft de senaste 100 åren, men Sverige som nybliven mångkultur har också haft det tufft under 2000-talet och jobbigare kommer det att bli eftersom Sverige inte har erfarenhet av att vara en mångkultur och förstår hur man måste hantera olika folkgrupper.
Om mindre än 30 år är de nordskandinavier som vår vän Ryssen hjälpte till att skapa minoritet i sitt eget land. Det kommer säkert hända en hel del med den svenska genpoolen då också.

Jag har ett par frågor till dig.

Den första gör gällande om du ens läst vad som står i saker du skickar till andra. Det är uppenbart att du inte ens själv kan läsa en vetenskaplig artikel väldigt snabbt och dra slutsatser. Du bara rapar upp dig något för att trolla eller vi återkommer till det i en annan fråga.

Den andra frågan är att du verkar inte förstå att de olika grupperna i Ryssland har helt olika genetiska uppsättningar. En Altay och en Chuvash kanske bor i samma generella område men de är verkligen inte samma. Det gäller även folk som bott i den absolut norra delen av Ryssland åt Murmansk och Uralbergsområdena. Mari folket är genetiskt helt skiljt från Ryssar och har mer gemensamt med balter och finnar.

Hur mycket får du betalt för att skriva trams och uppröra boomers på flashback? Därför att det är extremt uppenbart att du inte är någon sedvanlig autist som bara snöat in dig på lite ryska gener och folkvandringar under neolitikum.
Citera
2024-10-17, 21:55
Medlem
Det är väl, historiskt sett, mest religion som vållat vår och ryssarnas fiendestatus sinsemellan.

Först var vi "hedningar", och de kristna.

Sedan blev vi katoliker, medan de förblev ortodoxa.

Ännu senare blev vi protestanter, vilket inte förändrade saken.

Efter ryska revolutionen blev de "gudlösa kommunister", medan vi fortfarande i någon mån, åtminstone officiellt, bevarade tron på Herren Jesus.

Numera tror vi på NATO och Satan Amerika, och är villiga att offra våra liv och våra teoretiska själar i kampen mot dessa vantrogna, som vågar stå den Amerikanska Imperialismen emot!
Citera
2024-10-17, 22:01
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arb1trage
Jag har ett par frågor till dig.

Den första gör gällande om du ens läst vad som står i saker du skickar till andra. Det är uppenbart att du inte ens själv kan läsa en vetenskaplig artikel väldigt snabbt och dra slutsatser. Du bara rapar upp dig något för att trolla eller vi återkommer till det i en annan fråga.

Den andra frågan är att du verkar inte förstå att de olika grupperna i Ryssland har helt olika genetiska uppsättningar. En Altay och en Chuvash kanske bor i samma generella område men de är verkligen inte samma. Det gäller även folk som bott i den absolut norra delen av Ryssland åt Murmansk och Uralbergsområdena. Mari folket är genetiskt helt skiljt från Ryssar och har mer gemensamt med balter och finnar.

Hur mycket får du betalt för att skriva trams och uppröra boomers på flashback? Därför att det är extremt uppenbart att du inte är någon sedvanlig autist som bara snöat in dig på lite ryska gener och folkvandringar under neolitikum.

Varför skulle jag inte kunna läsa en vetenskaplig artikel, och väldigt snabbt vid behov? Jag har väldigt många akademiska poäng och det jag citerar i tråden är inget nytt för mig utan saker jag känt till sedan länge. Däremot påmindes jag om att jag inte gjort en tråd på ett tag och tänkte att det vore ett bra ämne att diskutera på Flashback.
Tyvärr så uteblev diskussionen pga Russofobi, och det är väl lite det som besvarar trådens huvudfråga - varför vårat intima brödraband med vår vän Ryssen idag är "bortglömt". Folk vill inte minnas.
De vill tro att nordskandinavier uppstod ur tomma intet, trots att en enig forskarkår säger emot.

Vidare påstår du att jag inte skulle förstå att de olika folkgrupperna i Ryssland har olika genetiska uppsättningar, vilket är ett väldigt märkligt påstående. Vad i mina inlägg tyder på det?
Det var jag som ifrågasatte vad du menade med att det fanns en modern "ryss", eftersom det finns väldigt många olika folkgrupper i Ryssland.
Men det var alltså du och inte jag som uttryckte det som att det fanns något man kunde kalla en "modern Ryss", vilket jag inte håller med om eftersom moderlandet som sagt är den äldsta mångkulturen i världen.

Till sist så gav jag dig tydliga instruktioner i ett tidigare inlägg:
Citat:
Om du nu fortfarande anser att denna forskning inte stämmer, länka gärna någon forskning som säger emot denna.

Du har fortfarande inte bemött det jag citerade eller citerat någon forskning som säger emot det jag presenterade. Istället har du börjat ställa helt andra off-topic frågor som inte har med trådämnet att göra. Väldigt märklig debattteknik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in