Citat:
Ursprungligen postat av
Arb1trage
Jag har ett par frågor till dig.
Den första gör gällande om du ens läst vad som står i saker du skickar till andra. Det är uppenbart att du inte ens själv kan läsa en vetenskaplig artikel väldigt snabbt och dra slutsatser. Du bara rapar upp dig något för att trolla eller vi återkommer till det i en annan fråga.
Den andra frågan är att du verkar inte förstå att de olika grupperna i Ryssland har helt olika genetiska uppsättningar. En Altay och en Chuvash kanske bor i samma generella område men de är verkligen inte samma. Det gäller även folk som bott i den absolut norra delen av Ryssland åt Murmansk och Uralbergsområdena. Mari folket är genetiskt helt skiljt från Ryssar och har mer gemensamt med balter och finnar.
Hur mycket får du betalt för att skriva trams och uppröra boomers på flashback? Därför att det är extremt uppenbart att du inte är någon sedvanlig autist som bara snöat in dig på lite ryska gener och folkvandringar under neolitikum.
Varför skulle jag inte kunna läsa en vetenskaplig artikel, och väldigt snabbt vid behov? Jag har väldigt många akademiska poäng och det jag citerar i tråden är inget nytt för mig utan saker jag känt till sedan länge. Däremot påmindes jag om att jag inte gjort en tråd på ett tag och tänkte att det vore ett bra ämne att diskutera på Flashback.
Tyvärr så uteblev diskussionen pga Russofobi, och det är väl lite det som besvarar trådens huvudfråga - varför vårat intima brödraband med vår vän Ryssen idag är "bortglömt". Folk vill inte minnas.
De vill tro att nordskandinavier uppstod ur tomma intet, trots att en enig forskarkår säger emot.
Vidare påstår du att jag inte skulle förstå att de olika folkgrupperna i Ryssland har olika genetiska uppsättningar, vilket är ett väldigt märkligt påstående. Vad i mina inlägg tyder på det?
Det var jag som ifrågasatte vad du menade med att det fanns en modern "ryss", eftersom det finns väldigt många olika folkgrupper i Ryssland.
Men det var alltså du och inte jag som uttryckte det som att det fanns något man kunde kalla en "modern Ryss", vilket jag inte håller med om eftersom moderlandet som sagt är den äldsta mångkulturen i världen.
Till sist så gav jag dig tydliga instruktioner i ett tidigare inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av
AktuellaAmnen
Om du nu fortfarande anser att denna forskning inte stämmer, länka gärna någon forskning som säger emot denna.
Du har fortfarande inte bemött det jag citerade eller citerat någon forskning som säger emot det jag presenterade. Istället har du börjat ställa helt andra off-topic frågor som inte har med trådämnet att göra. Väldigt märklig debattteknik.