2024-10-17, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Varför fortsätter du blanda in Ryssland? Vi finns ju här i Sverige och hit kommer en jäkla massa människor? Vad har du för fixering med Ryssland?

Men är du helt koko? Det är ju det tråden handlar om. Att Sverige och Ryssland är samma folk, och att ryssen är vår vän. Vad håller du och tjabbar på om? Har du missat trådstarten helt? Och du har naturligtvis missat mina tidigare post inlägg. Vilken sorglig figur du är.
Citera
2024-10-17, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Men är du helt koko? Det är ju det tråden handlar om. Att Sverige och Ryssland är samma folk, och att ryssen är vår vän. Vad håller du och tjabbar på om? Har du missat trådstarten helt? Och du har naturligtvis missat mina tidigare post inlägg. Vilken sorglig figur du är.

Fast det finns det ju dna bevis för att så inte är fallet, så en tråd av en grinande vatnik på Flashback är väl knappast en relevant input?
Citera
2024-10-17, 18:23
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Vilket bajs. Ett brödrafolk är ett folk man känner samhörighet med. Det är ingen svensk som känner samhörighet med ryssar. Ryssar är inte heller vår vän. Ryssarna säger till och med att vi inte är det. De hotar oss hela tiden.

Nåt sort idiotiskt propagandaförsök av ryssarna, med deras typiska efterblivenhet, där man tror andra folk är lika lättlurade som det ryska folket, som man kan ljuga för och slå i vad som helst.
Citera
2024-10-17, 18:49
Medlem
Ett uppblandat mongolfolk som ryssen kan aldrig vara ett "brödrafolk" till en svensk. Vårt brödrafolk är andra germanska folk. Med det sagt, så behöver vi inte vara fiender för den sakens skull, men Putins regim vill ju att det ska vara på det viset.
Citera
2024-10-17, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Under de senaste hundratals åren har Svensken främst sett Finnar och Norrmän som brödrafolk, men finns det egentligen inte ett annat folk som Svensken har ett starkare historiskt band med?

Källa

När jag läser ovanstående definition tänker jag inte främst på Finnar och Norrmän utan vår vän Ryssen.
Enligt oberoende forskare så grundlade nämligen vår vän Ryssen svensk kultur och etnicitet, och några tusen år senare var det dags för svensken att grundlägga det moderland vi idag kallar för Ryssland.

Fakta 1: Ryssen grundlade svensk kultur och svensk (nordskandinavisk) genetik.

För 10 000 år sedan vandrade vår vän Ryssen in i Sverige via Nordnorge. Dessa ryssar är de som skapade all förhistorisk kultur som de flesta idag naivt betraktar som "svensk". T ex skapade vår vän Ryssen de första hällristningarna, de äldsta kulturellt signifikanta föremål för t ex ritualer, mer avancerade verktyg för jägare och jordbruk, osv.
Uppblandningen mellan sydskandinaver som invandrade söderifrån och vår vän Ryssen skedde under helt fredliga former och gav upphov till de nordskandinavier vi idag kallar svenskar som begåvats med extra ljus hy.

Källa

Fakta 2: Svensken grundlade moderlandet Ryssland.
9000 år senare var det dags för Svensken att återgälda vår vän Ryssens berikning. Det gjorde vi genom att skapa det land som idag är känt som moderlandet Ryssland.

Källa

Frågor

Trots att vår vän Ryssen grundlade svensk kultur och etnicitet och vi svenskar i vår tur senare kom att grundlägga det vi idag kallar för moderlandet Ryssland så verkar dessa historiska fakta inte vara allmänt kända bland svenskar.
De som är etniska svenskar kommer alla från en blandning mellan sydskandinavier och vår vän Ryssen, och som vi alla vet blev sydskandinavierna (Danskarna) vår ärkefiende under stor del av vår historia.
Vår kulturella och genetiska uppblandning med vår vän Ryssen är alltså det mest utmärkande och enskilt viktigaste historiska händelsen för svenskar som folk.

Varför förnekar så många svenskar sitt eget ursprung och sin historia?
Varför är dessa obestridliga fakta något som idag alltför ofta är "bortglömt" i svenskarnas historieundervisning? (Historieförvanskning av Russofoberna och krigshökarna?)

Stenåldersmänniskor har noll att göra med moderna nationers skillnader.
Med din logik är alla afrikaner. Och släkt med varandra.
Ryssland existerade inte för 10 000 år sen. Inte heller något vi kallar ryskt som språket, kulturen osv, vi var alla grottmänniskor då.
Citera
2024-10-17, 19:28
Medlem
Citat:
Det stämmer att det inte är en fråga OM utan NÄR, och som beskrivs i TS så var det för ca 10 000 år sedan dåtidens sydskandinavier berikades av vår vän Ryssen från österut.

Att din gamla russofobiska kapten lyckats hjärntvätta dig så mycket att du vägrar se en friktionsfri uppblandning mellan två folk (vår vän Ryssen och sydskandinavier) som ger upphov till ett nytt folk (nordskandinavier) som det starkaste möjliga vänskapsbandet, det är sorligt.

Har du något att invända mot får du gärna komma med källhänvisning.
Det är ingen som lyckats posta en endaste källa på att de expertutlåtanden jag citerat inte gäller.
För egen del är det föga förvånande att en motsägande källa presenterats eftersom forskarna i de nordiska länderna är samstämmiga på det jag citerat.
Du är med andra ord en idiot som inte kan ta in ny information. Det är märkligt hur många svenskar som detta stämmer in på, även på ett forum som Flashback där man kan förvänta sig att det finns människor som är öppna för fakta även om det raserar deras tidigare världsbild.

Uppfriskande att vissa utan russofobisk propagandafoliehatt skriver i tråden, bland alla hatiska russofoba antivetenskapliga inlägg. За здоровье!

I ditt fall hade det inte skadat om du faktiskt fetade eller underströk delar av texten för jag förstod inte riktigt vad ditt inlägg handlar om? Vad har t ex "Putler" med min TS att göra?
Om du nu vill spela vetenskaplig så får du gärna förklara vad det är som är ovetenskapligt med det jag citerat i TS och sen även från flera artiklar i tråden där samtliga forskare från de nordiska länderna samstämmigt säger exakt samma sak om nordskandinaviernas ursprung?
I mina ögon, och vilket även bevisats med samtliga artiklar som postats i tråden, existerar en tydlig konsensus i forskarvärlden om hur nordskandinavier och deras genpool och tidigaste kultur uppstod, men om du har någon alternativ förklaring får du gärna länka den så att det faktiskt blir en vettig diskussion för historieintresserade. Just nu gör du bara bort dig själv när du sällar dig till de som skriver ett tomt inlägg som säger emot TS, trots att TS är faktabaserad, utan själv ta fram fakta med källhänvisning som visar på motsatsen.

Du tror att Göter fanns för 10000 år sedan?
Läs TS igen, det handlar om ursprunget till alla nordskandinavier. Den vita huden och de olika hår- och ögonfärgerna kommer ifrån vår vän Ryssens berikning.

Konstigt att alla forskare samstämmigt hävdar att den moderna svenskens vita hud och varierade hår- och ögonfärger kommer ifrån vår vän Ryssens berikning... Att två folk går samman för att skapa ett nytt måste väl vara en enorm kärleksförklaring om något?

Mig veterligen befolkades stora delar av Skandinavien från söder. Att det även har invandrat folk från öst/norr är väl troligt, men det för oss knappast närmre ryssen i modernare mening.

Under alla omständigheter har vi idag väldigt mkt mer gemensamt med norrmän och danskar än ryssar.
Citera
2024-10-17, 19:41
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskytangopapa
Mig veterligen befolkades stora delar av Skandinavien från söder. Att det även har invandrat folk från öst/norr är väl troligt, men det för oss knappast närmre ryssen i modernare mening.

Under alla omständigheter har vi idag väldigt mkt mer gemensamt med norrmän och danskar än ryssar.

Det var vår vän Ryssen som begåvade oss nordskandinavier med vår extra ljusa hy och fler hår- och ögonfärger (till skillnad från sydskandinavier som hade mörk hy och bara en ögonfärg).
Är det verkligen så svårt att känna att det var historiskt viktigt för vår identitet att sydskandinavier beblandade sig med vår vän Ryssen så att nordskandinaviska folket kunde skapas?
Utan överraskningsbesöket från våra vänner från öst hade vi inte inte funnits som folk!

Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Varför fortsätter du blanda in Ryssland? Vi finns ju här i Sverige och hit kommer en jäkla massa människor? Vad har du för fixering med Ryssland?

Undrar också hur den användaren tänker...

Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Från vilken rysk trollfabrik kommer TS? Vår vän ryssen? Snarare vår arvfiende ryssen...

Hur kan den folkgrupp som gav oss det utseende vi har idag vara vår arvsfiende?

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ett uppblandat mongolfolk som ryssen kan aldrig vara ett "brödrafolk" till en svensk. Vårt brödrafolk är andra germanska folk. Med det sagt, så behöver vi inte vara fiender för den sakens skull, men Putins regim vill ju att det ska vara på det viset.

Fast nu var inte vår vän Ryssen uppblandat med några mongoler för 10 000 år sedan, det förstår du väl själv?
Det stämmer att vi inte behöver vara fiender, vänner duger gott när vi betytt så mycket för varandra genom åren
Citera
2024-10-17, 19:47
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Stenåldersmänniskor har noll att göra med moderna nationers skillnader.
Med din logik är alla afrikaner. Och släkt med varandra.
Ryssland existerade inte för 10 000 år sen. Inte heller något vi kallar ryskt som språket, kulturen osv, vi var alla grottmänniskor då.

Skillnaden är väl att de ryska supergenerna (som vi skandinavier idag alla tar för givet för att vi bär dem inom oss) och överlägsna grottmänniskokultur (det vi idag kallar svensk stenålderskultur) gjorde oss nordskandinavier till bättre grottmänniskor än sydskandinavierna.
Det om något är väl värt att hylla och uppmärksamma, lika mycket som att det var Svenskar som grundlade moderlandet?
Citera
2024-10-17, 19:51
Medlem
Citat:
Skillnaden är väl att de ryska supergenerna (som vi skandinavier idag alla tar för givet för att vi bär dem inom oss) och överlägsna grottmänniskokultur (det vi idag kallar svensk stenålderskultur) gjorde oss nordskandinavier till bättre grottmänniskor än sydskandinavierna.
Det om något är väl värt att hylla och uppmärksamma, lika mycket som att det var Svenskar som grundlade moderlandet?
Nu ljuger du igen.

Vi har inga jävla ryska gener i den Svenska urbefolkningen.
Citera
2024-10-17, 19:55
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:

Du får nog ge lite mer akademiska exempel på dina ryska supergener du vill hänvisa till. Därför att Despotism, fattigdom och Gulag och kommunism har ju dödat bort de flesta bra eller fria gener i den ryska genpoolen. Kvar är de som kan navigera ett sinnessjukt system och de som nöjer sig med det mongolska oket från landets nuvarande ledning.
Citera
2024-10-17, 20:20
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nu ljuger du igen.

Vi har inga jävla ryska gener i den Svenska urbefolkningen.

Märkligt påstående eftersom jag citerat flertalet forskarartiklar i tråden som samstämmigt hävdar exakt det jag skriver, vilket är att det var vår vän Ryssens supergener som gav oss det utseende vi idag har och en mer utvecklad stenålderskultur.
Att du förnekar det utan att komma med någon seriös källa visar bara på hur oseriöst ditt deltagande i tråden är.
Det står klart och tydligt i TS, vilket är ett citat från en wikipediaartikel som summerar dagens samstämmiga forskare, att vår vän Ryssen beblandade sig med sydskandinavierna vilket gav upphov till nordskandinaver med extra ljus hy och olika färger på ögon och hår som helt skilde sig i utseende från de mörkhyade sydskandinavierna.

Detta hände enligt forskare för 10 000 år sedan:
Citat:
Vid norska kusten möts två folkgrupper men ingenting tyder på ett fientligt möte och genetikerna tror att grupperna snabbt smälter samman. Norden får en kort tid Europas mest blandade befolkning, genetiskt sett. Evolutionen ger att nordborna blir ljusare i hyn. Mutationen för ljus hud ökade förmågan att bilda D-vitamin i huden.

Det är tragiskt att jag kan citera detta om och om igen utan att folk förstår, därför att de inte vill förstå. Varför kan man fråga sig. Varför en person hellre vill leva i självförnekelse än att låta sig utvecklas med ny kunskap.
Jag vet bara att det är ditt livsval och något du får stå för som människa. Jag kan själv med stolthet säga att jag valt kunskapens väg i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Arb1trage
Du får nog ge lite mer akademiska exempel på dina ryska supergener du vill hänvisa till. Därför att Despotism, fattigdom och Gulag och kommunism har ju dödat bort de flesta bra eller fria gener i den ryska genpoolen. Kvar är de som kan navigera ett sinnessjukt system och de som nöjer sig med det mongolska oket från landets nuvarande ledning.

Fast nu pratar du inte om de gener som fanns i Ryssland för 10 000 år sedan, som såg ut som vi gör idag, utan de som därefter blivit uppblandade.

Dessa källor, som samstämmigt hävdar samma sak, har jag redan länkat flera gånger i tråden:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige_under_paleolitikum
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fosna-Hensbackakulturen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Komsakulturen

Även denna från ett annat forskarteam som kommit fram till exakt samma sak:
https://svenskhistoria.se/dna-analyser-avslojar-hur-skandinavien-befolkades-efter-istiden/

Här är forskarartikeln i fråga som artikeln ovan summerar:
Population genomics of Mesolithic Scandinavia: Investigating early postglacial migration routes and high-latitude adaptation
https://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.2003703

Här är dess abstract som hävdar exakt det som står i TS och som jag upprepat om och om igen i tråden men som ingen vill ta till sig pga den de hjärnskador folk ådragit sig från russofobisk propaganda.
Citat:
Surprisingly, among the Scandinavian Mesolithic individuals, the genetic data display an east–west genetic gradient that opposes the pattern seen in other parts of Mesolithic Europe. Our results suggest two different early postglacial migrations into Scandinavia: initially from the south, and later, from the northeast. The latter followed the ice-free Norwegian north Atlantic coast, along which novel and advanced pressure-blade stone-tool techniques may have spread
.

Dvs det kom ett mer avancerat folk med ljus hy norrifrån som är de som kom att ge upphov till de ljushyade skandinaviernas ursprung (sydskandinavierna var mörkhyade). Detta beskrivs här igen för kanske 20e gånger i tråden:

Citat:
These two groups met and mixed in Scandinavia, creating a genetically diverse population, which shows patterns of genetic adaptation to high latitude environments. These potential adaptations include high frequencies of low pigmentation variants and a gene region associated with physical performance, which shows strong continuity into modern-day northern Europeans.

Om du nu fortfarande anser att denna forskning inte stämmer, länka gärna någon forskning som säger emot denna. Ingen har ännu lyckats göra det, men alla anser ändå att det är de som har rätt som säger emot en samstämmig forskarkår bara för att de inte vill ta till sig sanningen.
Citera
2024-10-17, 20:30
Medlem
Citat:
Märkligt påstående eftersom jag citerat flertalet forskarartiklar i tråden som samstämmigt hävdar exakt det jag skriver, vilket är att det var vår vän Ryssens supergener som gav oss det utseende vi idag har och en mer utvecklad stenålderskultur.
Att du förnekar det utan att komma med någon seriös källa visar bara på hur oseriöst ditt deltagande i tråden är.
Det står klart och tydligt i TS, vilket är ett citat från en wikipediaartikel som summerar dagens samstämmiga forskare, att vår vän Ryssen beblandade sig med sydskandinavierna vilket gav upphov till nordskandinaver med extra ljus hy och olika färger på ögon och hår som helt skilde sig i utseende från de mörkhyade sydskandinavierna.

Detta hände enligt forskare för 10 000 år sedan:

Det är tragiskt att jag kan citera detta om och om igen utan att folk förstår, därför att de inte vill förstå. Varför kan man fråga sig. Varför en person hellre vill leva i självförnekelse än att låta sig utvecklas med ny kunskap.
Jag vet bara att det är ditt livsval och något du får stå för som människa. Jag kan själv med stolthet säga att jag valt kunskapens väg i livet.

Fast nu pratar du inte om de gener som fanns i Ryssland för 10 000 år sedan, som såg ut som vi gör idag, utan de som därefter blivit uppblandade.

Dessa källor, som samstämmigt hävdar samma sak, har jag redan länkat flera gånger i tråden:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige_under_paleolitikum
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fosna-Hensbackakulturen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Komsakulturen

Även denna från ett annat forskarteam som kommit fram till exakt samma sak:
https://svenskhistoria.se/dna-analyser-avslojar-hur-skandinavien-befolkades-efter-istiden/

Här är forskarartikeln i fråga som artikeln ovan summerar:
Population genomics of Mesolithic Scandinavia: Investigating early postglacial migration routes and high-latitude adaptation
https://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbio.2003703

Här är dess abstract som hävdar exakt det som står i TS och som jag upprepat om och om igen i tråden men som ingen vill ta till sig pga den de hjärnskador folk ådragit sig från russofobisk propaganda.
.

Dvs det kom ett mer avancerat folk med ljus hy norrifrån som är de som kom att ge upphov till de ljushyade skandinaviernas ursprung (sydskandinavierna var mörkhyade). Detta beskrivs här igen för kanske 20e gånger i tråden:

Om du nu fortfarande anser att denna forskning inte stämmer, länka gärna någon forskning som säger emot denna. Ingen har ännu lyckats göra det, men alla anser ändå att det är de som har rätt som säger emot en samstämmig forskarkår bara för att de inte vill ta till sig sanningen.
Men förhelvete det var inte ryssar som bodde på områdena du svamlar om. Bara för att området idag är Ukrainskt gör inte att de dåvarande invånarna var några jävla ryssar.

Ryssar har förfan bara funnits i 1000 år.

Dumjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in