2024-10-11, 20:33
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterinteSkurt
Var just dom från ICA jag varvade med, och som fick mig att känna mig mer nykter efter det..
Men det kan ju absolut handla om olika batcher med, att de hellre levererar mellan-/starköl, om de inte producerat tillräckligt med folköl (om de nu faktiskt producerar folköl alls...) än att resta en leverans av folköl.
Eller så beror skillnaden mellan Perlenbacher och Burgenfels helt enkelt på att Burgenfels är betydligt äckligare och blaskigare, så jag dricker dem långsammare, ifall båda nu faktiskt skulle vara starkare än vanlig folköl..

Men måste säga att Perlenbacher smakar betydligt bättre, iaf batchen jag dricker.
Dina batcher? Är det 12, 24 eller 48? Och inom 6 timmar? Vi måste ju veta hur du hivar?
Senast redigerad av ErlingBrautHaaland 2024-10-11 kl. 20:36.
Citera
2024-10-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Perfekt kan ju inte bli bättre. Dricker du kall eller ljummen? Kan påverka med

Och smaken? Menar du godare? Eller äckligt?

Smaken samma men känner alkoholsmaken som med starköl. Kall skall den vara. Skål!!
Citera
2024-10-11, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Dina batcher? Är det 12, 24 eller 48? Och inom 6 timmar? Vi måste ju veta hur du hivar?

En batch kan inom bryggerikonsten kortfattat översättas till en "tappning", alltså samma tillverkning.
Jag har i skrivande stund druckit 2 st 6-pack (alltså 12 st) 2,8 från Lidl, samt 4 st från ICA, men den från ICA gör knappt nån skillnad, inte till det positiva iaf.. Och jag började dricka strax efter 12 idag. Drack de första 8 ölen inom 3 timmar, men nu har jag trappat ner lite på farten, framförallt eftersom ICA-ölen smakar skit.
Så jag funderar nästan på att knäcka en starköl nu, innan jag drar ut..
Citera
2024-10-11, 21:08
Medlem
Citat:
En batch kan inom bryggerikonsten kortfattat översättas till en "tappning", alltså samma tillverkning.
Jag har i skrivande stund druckit 2 st 6-pack (alltså 12 st) 2,8 från Lidl, samt 4 st från ICA, men den från ICA gör knappt nån skillnad, inte till det positiva iaf.. Och jag började dricka strax efter 12 idag. Drack de första 8 ölen inom 3 timmar, men nu har jag trappat ner lite på farten, framförallt eftersom ICA-ölen smakar skit.
Så jag funderar nästan på att knäcka en starköl nu, innan jag drar ut..
Jamenförhelvete du kan inte jämföra icaslask med tysk öl
Senast redigerad av ErlingBrautHaaland 2024-10-11 kl. 21:11.
Citera
2024-10-11, 21:24
Medlem
Tror jag inte. Dricker också samma 2.8 or och blir inte full på dem alls. Det är nog något psykiskt.
Citera
2024-10-11, 21:56
Medlem
nej men lidl brukar sälja en metalltunna som garanterat är starköl då och då under tyska veckor.
Citera
2024-10-11, 23:28
Medlem
Imnshos avatar
Perlenbacher 3,5 är som nektar från gudarna! Inte fan vet jag om jag blir full, men ett par burkar till maten smakar underbart! 🍻
Citera
2024-10-11, 23:31
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
nej men lidl brukar sälja en metalltunna som garanterat är starköl då och då under tyska veckor.
Köpte den tunnan en gång. Varken starkt eller gott, en besvikelse.
Citera
2024-10-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur

a men vafan. jag tkr inte ens om lidl öl. går hällre köper en 440ml guniess på bolaget och då är det en mellanöl på 4,2.

ren pislner eller ren lager får mej spy oavsett. när malten rostas inte samma sak.
Citera
2024-10-12, 01:57
Medlem
Manginazs avatar
Är det ingen som har mätt en Lidl punkis än? Här finns inget Lidl, annars hade jag grejat det.
Citera
2024-10-12, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Som sagt fel batch
Citera
2024-10-12, 06:13
Citat:
Det är lite detta jag är inne på.
Det är inte så att det (som vissa verkar tro) är dyrare att tillverka 4,9 än folköl, utan snarare tvärt om. Prisskillnaden (i Sverige) handlar om skattesatser.
Om man har en process där man tillverkar 99% av all öl på ett visst sätt, ska man då ställa om för de 1% öl som ska ha 2,8 eller 3,5%?
Om nu något faktiskt skulle uppdagas så "får de se över sina rutiner, var menade för annan marknad, ska inte hända igen, mänskliga faktorn yada yada"
Ingen kommer liksom böla för att de köper 2,8: or, men fick mellanöl, såna personer köper alkoholfritt.

För övrigt har jag druckit 2 st öl från ICA nu igen, för att testa, och nu känns det faktiskt som att jag nyktrade till lite efter det.
Visst, kalla det placebo eller vad vill.
Men köp ett 6-pack 2,8: or från Lidl själva så får ni se, och jämför de med random öl rån ICA/Hemköp. Tror inte bara det är smaken som skiljer...

Men du förstår väl vilka konsekvenser Lidl skulle få om de gjorde på det sättet. De skulle bli tvingade att leverera tester i klass med de största bryggerier för att ens få sälja folköl.

Myndigheter i Sverige tar felmärkning allvarligt då det kan leda till stora konsekvenser (betänk någon som ska köra bil) så det skulle aldrig Lidl göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in