Citat:
Ursprungligen postat av
ErlingBrautHaaland
Tyskarna är ju inte dumma de brygger sina vanliga 4,9 % varför skulle de ändra processen?
I fabriken klistrar de väl på lapparna enligt EU chefen mfn de vill ju leverera kvalitet
Det är lite detta jag är inne på.
Det är inte så att det (som vissa verkar tro) är dyrare att tillverka 4,9 än folköl, utan snarare tvärt om. Prisskillnaden (i Sverige) handlar om skattesatser.
Om man har en process där man tillverkar 99% av all öl på ett visst sätt, ska man då ställa om för de 1% öl som ska ha 2,8 eller 3,5%?
Om nu något faktiskt skulle uppdagas så "får de se över sina rutiner, var menade för annan marknad, ska inte hända igen, mänskliga faktorn yada yada"
Ingen kommer liksom böla för att de köper 2,8: or, men fick mellanöl, såna personer köper alkoholfritt.
För övrigt har jag druckit 2 st öl från ICA nu igen, för att testa, och nu känns det faktiskt som att jag nyktrade till lite efter det.
Visst, kalla det placebo eller vad vill.
Men köp ett 6-pack 2,8: or från Lidl själva så får ni se, och jämför de med random öl rån ICA/Hemköp. Tror inte bara det är smaken som skiljer...