2024-10-13, 15:03
  #121
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Och vem tror du ska betala din pension när staten får 0 kronor i framtiden ?
Som barnfri kan jag spara ihop till en fin pension.

Jag kollar inte ens mitt orange kuvert, bryr mig inte. Får jag pension när jag väl pensionerar mig så är det en extra inkomst.

Barn var bra förr i tiden när vi behövde drängar..
Citera
2024-10-13, 15:13
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Som barnfri kan jag spara ihop till en fin pension.

Jag kollar inte ens mitt orange kuvert, bryr mig inte. Får jag pension när jag väl pensionerar mig så är det en extra inkomst.

Barn var bra förr i tiden när vi behövde drängar..
Vem ska jobba på din ica,buss,taxi,restaurang,banken mm om ingen föder barn ?
Citera
2024-10-13, 15:14
  #123
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Vem ska jobba på din ica,buss,taxi,restaurang,banken mm om ingen föder barn ?

När jag går i pension?
Mest troligtvis robotar av något slag.
Citera
2024-10-13, 15:23
  #124
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Det ligger faktiskt väldigt mycket i vad du säger jag tror att du har slagit huvudet på Spiken att så länge små pojkarna sitter inne och spelar dataspel så kommer det nog inte att bli fler barn heller.
Tycker själv att denna typ av enkelriktad kritik är nog en stor del av varför det har blivit som det blivit. Det är en orsak till vårat problem men jag anser att det är mer ett symptom och att det knappast hjälper att attackera det.
Trots att könsroller har decimerats genom tiderna så är det fortfarande så att mannen ska vara drivande i relationssökandet, han ska kämpa, kämpa, kämpa för att vinna intresset hos en kvinna som i stort sätt bara behöver vänta.
Efter misslyckanden så ger han upp och isolerar sig själv och vad får han höra då? Jo att det är hans fel. Han försökte inte tillräckligt. Klart som fan många bara ger fingret åt samhället.

Det görs verkligen inget försöka att förstå sig på varför det finns så många män som tar avstånd från relationer. Snarare så fortsätter man helt verkningslöst att skända dessa personer. Som om situationen skulle förändras för att man kastar lite fler glåpord.
Citera
2024-10-13, 15:37
  #125
Avslutad
Hon har ju delvis rätt. Känner också män som gjort slut med sina kvinnor efter 5-10 år för att kvinnan velat ha barn. I flera fall. Även där män steriliserat sig efter två barn.

Kvinnorna är oftast dom som vill ha fler faktiskt.
Citera
2024-10-13, 15:38
  #126
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Sedan är det många män som dissar kvinnor med barn. Dom vill inte ha barn och inte bli tillsammans med någon som har barn
Vi vill ha en kärnfamilj. Iallafall jag.

Man skaffar inte barn med någon man inte vill leva med.
Citera
2024-10-13, 15:59
  #127
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Sedan är det många män som dissar kvinnor med barn. Dom vill inte ha barn och inte bli tillsammans med någon som har barn

Här har du några anledningar till det:

(FB) Hade ni kunnat dejta en ensamstående mamma?
Citera
2024-10-13, 16:58
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Vem ska jobba på din ica,buss,taxi,restaurang,banken mm om ingen föder barn ?
Det är därför Sverige har hög invandring, börjar folk skaffa barn så kommer invandringen minska.
Citera
2024-10-14, 13:50
  #129
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Och vem tror du ska betala din pension när staten får 0 kronor i framtiden ?

Menar du "pensionen" som vi knappt kommer få något från när vi är 75+? Jag hade investerat pengarna betydligt bättre själv.
Citera
2024-10-14, 13:53
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Menar du "pensionen" som vi knappt kommer få något från när vi är 75+? Jag hade investerat pengarna betydligt bättre själv.
Ok vem ska jobba på din ica,vårdcentral,banken,klra din buss,taxi mm om inga barn föds ?

Och snälla säg inte robotar som nån annan skrev innan 🤣
Citera
2024-10-14, 16:12
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ok vem ska jobba på din ica,vårdcentral,banken,klra din buss,taxi mm om inga barn föds ?

Och snälla säg inte robotar som nån annan skrev innan 🤣
Invandrarna, precis som det är nu
Citera
2024-10-14, 17:06
  #132
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu gissar jag men det låter som att du kommer från asien.
Om ni kvinnor nu vill ha en massa barn och mannen tycker det räcker med ett eller två så kan ni sen inte gnälla att du får göra alla sysslor hemma då det faktiskt var du som vill ha fler barn.
Gissar också att du sitter med dina vänninor och tjattrar rätt bra så om nu din man väljer att spela dator och du tjattra så är väl det skit samma så länge man gör något man trivs med.

Själv har jag och min sambo valt ett liv utan barn och det är jävligt skönt. Dessutom är vi redan överbefolkade på vår jord så den mår bra om vi kan bli några färre.

Haha nej, jag är inte asiat... Är 100% svensk.

Grejen är väl att om båda jobbar heltid så kan inte bara jag ta hand om barn och hushållsarbete efter jobb under tiden som min man kan ägna sig åt sig själv och sina intressen.

När menar du att man har tid att tjattra med väninnorna, som också har barn? Väldigt få tillfällen kan jag tala om för dig.

Nä, visst det är väl upp till var och en om man vill ha barn eller ej. Men då ska det inte heller klagas på att "svenskor föder för lite barn", när det inte de facto är kvinnornas fel överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in