2024-10-28, 14:57
Medlem
Taebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Ja, när förrädarna öppnade gränserna för all väldens slödder så är det mer en tidsfråga... innan kolonisatörerna är majoritet och de med demokratin kan göra som de vill. Svenskar lär ju knappast vinna någon sådan avelstävling... och det har väl aldrig vart någon direkt prioritet, men nu är det ju det och den kan inte svenskarna vinna.
Tyvärr kommer vi nog redan i vår livstid få uppleva att den etniska svensken blir minoritet.

Länk
Citera
2024-10-28, 18:29
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Ja, när förrädarna öppnade gränserna för all världens slödder så är det mer en tidsfråga... innan kolonisatörerna är majoritet och de med demokratin kan göra som de vill. Svenskar lär ju knappast vinna någon sådan avelstävling... och det har väl aldrig vart någon direkt prioritet, men nu är det ju det och den kan inte svenskarna vinna.

Sedan om man vill ha barn eller ej är inte en sådan enkel fråga som ts skriver.. man kanske ville ha barn, men inte kunde hitta bra hustru/mamma material. Många är ju rätt hopplösa slynor, tatuerade, kanske gjort aborter, allmänt ganska trasiga.. med minst sagt dålig historik.. då blir det för en del så att man helt enkelt får stå över den cirkusen.

Om du dejtar "hopplösa slynor" och trasiga tjejer så kanske det är mannen i fråga som letar på fel ställe? Finns gott om normala kvinnor där ute som vill skapa något tillsammans med en man.
Citera
2024-10-28, 18:30
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Tyvärr kommer vi nog redan i vår livstid få uppleva att den etniska svensken blir minoritet.

Länk

Spännande.

Kul att så många svenska män hjälper till med detta genom oviljan att skaffa fler barn.
Citera
2024-10-28, 18:31
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Ja, allt är faktiskt deras fel. Plus biologin. Jag känner inget behov alls av att leva med någon snubbe

De är rätt otillräckliga på väldigt många punkter... Men samtidigt förvånansvärt bra på att gnälla!
Citera
2024-10-28, 18:38
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Ta bort barnbidragen så kommer blattarna dra ut kuken och deras kärringarna knipa igen musen.
Blattarna har ju inte förståndet att förstå att man ska ta hand om sina avkommor utan tycker det svenska samhället ska ta allt ansvar.

Vi svenskar förstår att ska man kunna ge sina barn en bra framtid så kan inte morsa föda ungar som en bankomat kastar ut sedlar.

Alla dom jag känner sparar redan till barnets första lägenhet från det att barnet var spädbarn.
Citera
2024-10-28, 21:12
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Som rubriken lyder. Varför bromsar ni män möjligheten till att föda fler svenskar?

Det pratas ofta här på flashback om att "kvinnor föder för få barn". Orsakerna till dessa menar män är bland andra:
- Kvinnor är kräsna
- Kvinnor vill göra karriär och bryr sig ej om familjeliv
- Kvinnor ska "knulla runt" fram tills de är för gamla för barn
- Kvinnor skaffar bara barn med invandrare

Skitsnack, det är männens fel att det föds få barn

Genom en snabb googling kan man hitta enormt utbud av trådar gällande ämnen "han vill inte ha fler barn" exempelvis familjeliv.se, men även på reddit m.m.

Min erfarenhet: alla mina väninnor och bekanta kvinnliga personer, verkligen ALLA, vill ha fler barn. Samtliga svenska män säger "nej, det räcker med två". Svaret kommer ej ifrån ekonomiska perspektiv, utan det är helt enkelt för att de värdesätter sin fritid och tycker det är rätt bekvämt med två barn. Även jag själv är i sitsen - jag vill gärna ha fler barn, min svenska man säger nej för det skulle vara jobbigt med en liten bebis igen. Svar ja, bebisar är jobbiga - men ändå är det vi kvinnor som är gravida med allt det obekväma som tillkommer det, samt tar amningen osv. Det är en kort period av livet, men det bryr sig inte männen om. Fritiden är helig.

Jag har även flera väninnor som varit tillsammans med män som sagt att de vill ha barn "senare", men senare kommer aldrig. När de ställs mot väggen kröp det fram att de inte ville ha barn överhuvudtaget. De hade med andra ord inte ens varit ärliga utan ljög för att hålla kvar kvinnan i relationen. Vissa av dessa män är nu runt 50 och lever som att de är 20. Än en gång är fritiden viktigare än att se potentiella barn växa upp till starka individer - dvs världens viktigaste jobb.

Sen finns det också de män som har barn, men fortfarande lajvar att de bor hemma i mammas källare med datorspel och andra aktiviteter som gör dem helt avskärmade från resten av familjen efter arbete. Detta gör att kvinnan får rodda allting hemma med barn och hushållsarbete. Mannen fattar inte alls vilket gigantiskt lass kvinnan drar, och tycker att "det inte är så svårt". Mannen är med andra ord ett extra barn, som trots minimala uppgifter inte heller vill ha fler barn - med rädsla att få spela mindre.

Så, svenska män som påstår sig värna om "den svenska släktet/rasen" eller var ni nu säger: VARFÖR har ni detta beteendet som i sin tur leder till att det föds för få barn? När ska ni inse att problemet ligger på er och förändras till ansvarstagande fädrar?

Folk gör som de vill, och det är ju idiotiskt att ens sätta barn till denna världen öht.
Folk måste dessutom kommunicera om detta med barn, och det kan inte kompromissas på något sätt, är man inte rätt för varandra, bör man inte ha barn. Det är inte schysst att "hålla någon kvar" över ett löfte om "senare", vill man inte ha barn, bör man säga det direkt.
Dessutom finns det barn som behöver en familj, som redan är födda, så behöver inte jorden belastas ytterligare.

Snackar man om ras öht är man totalpuckad dessutom.

Jag förväntar mig många glåpord från kränkta breeders på ett eller annat sätt, något yrt svammel om vad man missar när man inte har barn och jada jada. Beklagar förlusten över förmågan att kunna tänka utifrån någon annans perspektiv än sitt eget.
Citera
2024-10-28, 22:24
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Ta bort barnbidragen så kommer blattarna dra ut kuken och deras kärringarna knipa igen musen.
Blattarna har ju inte förståndet att förstå att man ska ta hand om sina avkommor utan tycker det svenska samhället ska ta allt ansvar.

Vi svenskar förstår att ska man kunna ge sina barn en bra framtid så kan inte morsa föda ungar som en bankomat kastar ut sedlar.

Alla dom jag känner sparar redan till barnets första lägenhet från det att barnet var spädbarn.

Japp, samma här och vi skulle absolut haft ekonomisk möjlighet att göra det till fler barn.

Hurvida det ligger till med invandrare och deras barnafödande/barnuppfostran/sparande kan jag hålla med om majoriteten suget på det. Det är dock rätt irrelevant till ämnet eftersom detta handlar om hur otillräckliga svenska män är på att vara bra fädrar och vilja skaffa barn.
Citera
2024-10-29, 03:15
Bannlyst
Citat:
De är rätt otillräckliga på väldigt många punkter... Men samtidigt förvånansvärt bra på att gnälla!
Haha, ja inte så konstigt att tjejer inte vill ha killlar. Man blir så trött på dem
Citera
2024-10-29, 13:26
Medlem
Citat:

Lathet är inte fördelat mellan könen. Kvinnor drar ett större lass hemma med barn och hushållsarbete än vad män gör. Det visar alla studer samt att du också kan göra en egen liten observation på familjer runt om din närhet och då - med handen på hjärtat - inse att kvinnor gör mer.

Det felet du gör, och många andra skall tilläggas är att man inte analyserar utan bara konstaterar.

På Macro nivå kan du hitta dessa snedfördelningar men börjar man studera på individ nivå så försvinner
snedfördelningen. Det finns förklaringar och orsaker som gör att det inte alls ser så illa ut.

Samma sak med inkomstskilnader. Jag har arbetat på flera stora företag där man gjort lönerevision och konstaterat ojämn lönefördelning, det så kallade lönegapet.

På marco var den otvistad, 9-10 % oftast men så fort man går ner på micronivå så hittar man
förklaringar och orsaker. Jag kan ta ett exempel. Företag A söker ny försäljningschef.
HR erbjuder tjänsten till tre olika kvinnor. Samtliga tackar nej samtidigt som 5-6 män på bolaget
aktivt söker och vill ha tjänsten.
Citera
2024-10-30, 00:50
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det felet du gör, och många andra skall tilläggas är att man inte analyserar utan bara konstaterar.

På Macro nivå kan du hitta dessa snedfördelningar men börjar man studera på individ nivå så försvinner
snedfördelningen. Det finns förklaringar och orsaker som gör att det inte alls ser så illa ut.

Samma sak med inkomstskilnader. Jag har arbetat på flera stora företag där man gjort lönerevision och konstaterat ojämn lönefördelning, det så kallade lönegapet.

På marco var den otvistad, 9-10 % oftast men så fort man går ner på micronivå så hittar man
förklaringar och orsaker. Jag kan ta ett exempel. Företag A söker ny försäljningschef.
HR erbjuder tjänsten till tre olika kvinnor. Samtliga tackar nej samtidigt som 5-6 män på bolaget
aktivt söker och vill ha tjänsten.

Felet du gör är att du komplicerar enkla situationer där man enkelt kan använda ögonen samt sunt förnuft när man gissar sig till vem som planerar middagar, packar barnens matsäckar till den där skolutflykten, ordnar present till kalaset på lördag, fixar maskeradkläder till halloween, kommer ihåg släktingens födelsedag, lagar hålet på byxorna, köper nya vinterkläder till barnen, ger fröknarna sommarpresent, bakar till jul, sorterar ut kläder som är för små, kommer ihåg vilka varor som behöver fyllas på och vi får för guds skull inte glömma det eviga plockandet och se till att saker kommer till rätt plats hemma. Då har jag bara nämnt några få exempel. Hur mycket av ovan nämnda gjorde din pappa exempelvis?

För jag gissar att du inte har barn, med tanke för hur hårt du förnekar sanningen.
Citera
2024-10-30, 09:45
Medlem
Citat:
Felet du gör är att du komplicerar enkla situationer där man enkelt kan använda ögonen samt sunt förnuft när man gissar sig till vem som planerar middagar, packar barnens matsäckar till den där skolutflykten, ordnar present till kalaset på lördag, fixar maskeradkläder till halloween, kommer ihåg släktingens födelsedag, lagar hålet på byxorna, köper nya vinterkläder till barnen, ger fröknarna sommarpresent, bakar till jul, sorterar ut kläder som är för små, kommer ihåg vilka varor som behöver fyllas på och vi får för guds skull inte glömma det eviga plockandet och se till att saker kommer till rätt plats hemma. Då har jag bara nämnt några få exempel. Hur mycket av ovan nämnda gjorde din pappa exempelvis?

För jag gissar att du inte har barn, med tanke för hur hårt du förnekar sanningen.

Jag har två barn och varit ensamstående förälder sedan dom var 6 och 9 år.
Allt det du räknar upp gjorde jag själv utom baka till jul, det gjorde min mamma och
frökens present köptes av klassföräldrarna. Jag cippade in.
Citera
2024-10-30, 20:28
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag har två barn och varit ensamstående förälder sedan dom var 6 och 9 år.
Allt det du räknar upp gjorde jag själv utom baka till jul, det gjorde min mamma och
frökens present köptes av klassföräldrarna. Jag cippade in.

Du känner inte själv att du är undantaget då, snarare än regeln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in