2024-10-12, 09:02
Medlem
solstrålars avatar
Tja, vad ska man säga. Ni sitter inne och spelar meningslösa datorspel, kollar på porr och nazipostar på flashback när ni egentligen borde vara ute och spruta.

Ni är inte riktiga män. Samhället blir därefter.
Citera
2024-10-12, 09:07
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Som rubriken lyder. Varför bromsar ni män möjligheten till att föda fler svenskar?

Det pratas ofta här på flashback om att "kvinnor föder för få barn". Orsakerna till dessa menar män är bland andra:
- Kvinnor är kräsna
- Kvinnor vill göra karriär och bryr sig ej om familjeliv
- Kvinnor ska "knulla runt" fram tills de är för gamla för barn
- Kvinnor skaffar bara barn med invandrare

Skitsnack, det är männens fel att det föds få barn

Genom en snabb googling kan man hitta enormt utbud av trådar gällande ämnen "han vill inte ha fler barn" exempelvis familjeliv.se, men även på reddit m.m.

Min erfarenhet: alla mina väninnor och bekanta kvinnliga personer, verkligen ALLA, vill ha fler barn. Samtliga svenska män säger "nej, det räcker med två". Svaret kommer ej ifrån ekonomiska perspektiv, utan det är helt enkelt för att de värdesätter sin fritid och tycker det är rätt bekvämt med två barn. Även jag själv är i sitsen - jag vill gärna ha fler barn, min svenska man säger nej för det skulle vara jobbigt med en liten bebis igen. Svar ja, bebisar är jobbiga - men ändå är det vi kvinnor som är gravida med allt det obekväma som tillkommer det, samt tar amningen osv. Det är en kort period av livet, men det bryr sig inte männen om. Fritiden är helig.

Jag har även flera väninnor som varit tillsammans med män som sagt att de vill ha barn "senare", men senare kommer aldrig. När de ställs mot väggen kröp det fram att de inte ville ha barn överhuvudtaget. De hade med andra ord inte ens varit ärliga utan ljög för att hålla kvar kvinnan i relationen. Vissa av dessa män är nu runt 50 och lever som att de är 20. Än en gång är fritiden viktigare än att se potentiella barn växa upp till starka individer - dvs världens viktigaste jobb.

Sen finns det också de män som har barn, men fortfarande lajvar att de bor hemma i mammas källare med datorspel och andra aktiviteter som gör dem helt avskärmade från resten av familjen efter arbete. Detta gör att kvinnan får rodda allting hemma med barn och hushållsarbete. Mannen fattar inte alls vilket gigantiskt lass kvinnan drar, och tycker att "det inte är så svårt". Mannen är med andra ord ett extra barn, som trots minimala uppgifter inte heller vill ha fler barn - med rädsla att få spela mindre.

Så, svenska män som påstår sig värna om "den svenska släktet/rasen" eller var ni nu säger: VARFÖR har ni detta beteendet som i sin tur leder till att det föds för få barn? När ska ni inse att problemet ligger på er och förändras till ansvarstagande fädrar?

100% korrekt.
Citera
2024-10-12, 09:10
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Tja, vad ska man säga. Ni sitter inne och spelar meningslösa datorspel, kollar på porr och nazipostar på flashback när ni egentligen borde vara ute och spruta.

100% korrekt.

Bristen på män och manlighet är svenska folkets problem. Inte att vi har självständiga och starka kvinnor.

Vi behöver både, och idag är enbart kvinnorna på topp.
Citera
2024-10-12, 09:43
Medlem
Hygrotorks avatar
Jag bryr mig inte om barn, men framförall bryr jag mig mindre och mindre om kvinnor också. Visst är sex trevligt, men oftast inte värt besväret. Relationer är absolut inte värt det.
Citera
2024-10-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Det är ett globalt fenomen så att det skulle vara något styrt av svenska män är bara löjligt.

Nonsens. Vi har det enklare än någonsin och barnafödande är i regel lägre i länder där man jobbar mindre, där man har mer fritid och där man tjänar mer. Hur kan ni inte se det uppenbara?

https://assets.ourworldindata.org/grapher/exports/children-per-woman-fertility-rate-vs-level-of-prosperity.svg

https://ourworldindata.org/grapher/children-per-woman-vs-human-development-index

Ju enklare vi har det desto färre barn har vi.
Kul exempel på när samband inte är detsamma som orsak.

Det stämmer att samhällen men högre levnadsstandard har lägre födelsetal.
Men det betyder inte att det är enklare att ha barn i sådana samhällen.

I mindre utvecklade samhällen skaffade man många barn för att säkerställa sin försörjning, man skaffade barn av ekonomiska skäl.

I moderna samhällen säkrar man sin ekonomi genom utbildning och karriär, barn är en ekonomisk belastning.
Citera
2024-10-12, 10:39
Medlem
LKKINGENs avatar
Swedistan är inte längre en plats man vill att ens barn skall växa upp på.
Citera
2024-10-12, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

Det ligger faktiskt väldigt mycket i vad du säger jag tror att du har slagit huvudet på Spiken att så länge små pojkarna sitter inne och spelar dataspel så kommer det nog inte att bli fler barn heller.
Men jag bara älskar det här argumentet som alla kör med att de vill inte sätta barn till denna världen för att det ser ut som de gör att Mohammed redan har skaffat så många barn och jorden ska inte bli överbefolkad.

Men det är okej alltså om Muhammed föder åtta barn
Hade jag nu varit en kvinna i dagens samhälls hade jag nog inte heller skaffat barn med någon svensk man de är på tok för barnsliga och det känns som att de är 10-20 år yngre än vad de egentligen är.

De får väl fortsätta spela sina dataspel och bo kvar i mamma källare medans Mohammed tar över allt mer positioner i samhället samtidigt som de har en stor familj.
Citera
2024-10-12, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Swedistan är inte längre en plats man vill att ens barn skall växa upp på.

Jag förstår så du tycker alltså att det är bättre att fortsätta stanna kvar i Sverige och leva barnlös men du ska ändå betala världens näst högsta skatter så att Muhammed kan fortsätta att göra åtta barn?

Tycker du att det känns som ett bättre alternativ?
Du får sitta där ensam på ålderns höst du får fira varenda julafton ensam.
Men du är väl ändå stannar kvar i Sverige
Citera
2024-10-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Vi har det enklare än någonsin och barnafödande är i regel lägre i länder där man jobbar mindre, där man har mer fritid och där man tjänar mer. Hur kan ni inte se det uppenbara?

https://assets.ourworldindata.org/grapher/exports/children-per-woman-fertility-rate-vs-level-of-prosperity.svg

https://ourworldindata.org/grapher/children-per-woman-vs-human-development-index

Ju enklare vi har det desto färre barn har vi.
Människor skaffar barn när de uppnått den socioekonomiska nivå föräldrarna hade. När levnadsstandarden planar ut så kommer en allt större del av befolkningen aldrig att kunna nå dit. Och de skaffar därför heller inte barn.

Det du kallar “enklare liv” är för många människor svårare. Förr i tiden kunde tex skoltrötta börja jobba direkt efter grundskolan. Vuxenvärlden var enig om att det fanns ungdomar som saknade läshuvud. Medan dagens gymnasieavhoppare ofta får en psykiatrisk diagnos och blir föremål för insatser från samhället.
Citera
2024-10-12, 12:16
Medlem
Finns väl poänger i tråden, men övergripande är detta ett slutligt mål av makthavarna. Fattar man inte detta är man gravt efterbliven. Hjärnan är kass så att säga. De som tagit sig till makten är kommunister. Ursula von der Lying har ganska nyligen hållit tal framför sina medkommunister, i Beyond Growth - hör på det namnet, där hon lyfte fram club of rome, deras forskning hur det skulle gå åt helvete om inte barnafödandet minskade. Något som alla idioter innan menade var konspirationsteooorierer!! Sååådåååsååå kan det inte vara!!! DU är kompisrispirarationsteorisliker!!
Citera
2024-10-12, 13:32
Medlem
Om man nu verkligen vill ha barn med inte lyckas på den Svenska marknaden så får man väl importera en kvinna från nått exotiskt land. Hur enkelt som helst.
Citera
2024-10-12, 16:05
Bannlyst
Ja de flesta män, om inte alla, är helt fullkomligt odugliga så man vill helst slippa dem. Jag skaffade ett barn och har inte haft en enda relation sedan dess. Tänkte inte skaffa heller….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in