2024-10-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
En pojke har frihetsberövats av polisen. Enligt uppgifter till SVT ska pojken vara 12 eller 13 år. Polisen har bekräftat att han är minderårig men har inte velat gå in på exakt ålder.
Pojken ska inte vara hemmahörande i Göteborg. Han har tidigare varit placerad på ett HVB-hem.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...issade-skytten

Så går det när man låter gängkriminella driva HVB-hem.
Citera
2024-10-11, 13:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
"kommer" .. vad menar du?
Israel och USA är sedan länge de två nationer som tillåtits ha beväpnade egna vakter på svenskt territorium.
Alla länders ambassader får ha beväpnad personal.
Citera
2024-10-11, 14:47
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Nej
Citera
2024-10-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Det har dom redan
Citera
2024-10-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så vem angriper Israeliska mål menar du? Tror du att en 13 årig arab ens vet vad Elbit är?
Jaha. Så du menar att iran skickade barnet att skjuta? Källa? Så om en palestinsk man attackeras då är det mossad som ligger bakom det då? Exakt den teorin du har 🤦🏽‍♀️
Citera
2024-10-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Så vad är din teori då?

Vad är motivet för en ung kriminell att attackera en israelisk fabrik? Det har varit flera attacker mot israeliska/judiska mål senaste tiden och Iran har tidigare haft planer på att mörda svenska judar.
Teori? Man kan ha tusentals teorier. Man går på fakta som stämmer. Att mossad sagt att iran ligger bakom det utan grund är inte fakta. Min teori är att det är en man från rymden som ligger bakom det. Stämmer det då? NEJ. Så varje gång en arab, en palestinier, en muslim skadas eller deras fastighet eller butik, då är det mossad som ligger bakom det? 🤦🏽‍♀️
Senast redigerad av minay 2024-10-11 kl. 15:20.
Citera
2024-10-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Teori? Man kan ha tusentals teorier. Man går på fakta som stämmer. Att mossad sagt att iran ligger bakom det utan grund är inte fakta. Min teori är att det är en man från rymden som ligger bakom det. Stämmer det då? NEJ. Så varje gång en arab, en palestinier, en muslim skadas eller deras fastighet eller butik, då är det en israelisk person som ligger bakom det? 🤦🏽‍♀️

kanske inte ska säga något, jag är ju likadan själv, men det är nog mest skadligt att diskutera sådant här på fb. det är lite som att diskutera klimatförändringarnas orsaker eller så: man står inför en sida som helt enkelt förnekar verkligheten på grund av ett psykologiskt behov. identifikationen med USA, "väst" som civilisationsprojekt osv gör att somliga här köper vad som helst hur fort som helst.
Senast redigerad av DaVinci 2024-10-11 kl. 15:46.
Citera
2024-10-11, 15:22
Medlem
zeligs avatar
Länsförsäkringar drog sig ur investeringar i Elbit i december och nej "beslutet är inte kopplat till Israel/Hamas-konflikten eller påtryckningar från aktivister"

Försäkringsbolaget Allianz har ju också varit drabbat då de investerat i Elbit.

Lidl har ju under en längre tid almänt trakaserats av palestinavandalerna.

Så jag antar att skotten mot ELbit är för palestinaaktivisterna bara en naturlig fortsättningen på förföljelsen av allt som har minsta lilla koppling till Israel.

I ren protest slutar jag käka falafel-rulle nu
Citera
2024-10-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Herregud. Jag älskar hur svensk media målar upp att iran anställt foxtrot och hela svenska befolkningen hoppar på tåget och säger: "JO, men så är fallet" och hänvisar till att en "källa" på säpo sagt så. Denna anklagelsen kom i första hand från självaste israel själva... vad man baserar det på har jag ingen aning. är man inte källkritisk längre?🤔

Sen undrar jag, hur många kiosker, pizzerior, hem har inte blivit beskjutna och bombade. Aldrig någonsin har jag läst "skottlossning mot en norsk man" eller "en dansk kiosk blev sprängd"

Opartisk media då, eller? 🙃

Dansk og Svensk polis jobbar utfra teorien at Iran står bakom attentaterne mod de Israelske ambassader i Stockholm o Köpenhamn Selvklart avslörer dom inte deres källor.

Modus i elbit o ambassade attentaterne er precis samme som Jordgubben o Räven har anvendt dom seneste åren: Teenagere rymd från hvb hem, ofte helsvensk

En af de anholdte i Köpenhamn var precis det helsvensk teenager
Citera
2024-10-11, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadwellarmy
Dansk og Svensk polis jobbar utfra teorien at Iran står bakom attentaterne mod de Israelske ambassader i Stockholm o Köpenhamn Selvklart avslörer dom inte deres källor.

och då tycker du att vi ska köpa det rakt av, när det sedan tidigare framkommit att den svenska säkerhetstjänstens källa var israelisk? jag säger inte att det är omöjligt, men att ha en sådan tilltro till en stridande part som bevisligen ljuger nästan undantagslöst är märkligt
Citera
2024-10-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaVinci
och då tycker du att vi ska köpa det rakt av, när det sedan tidigare framkommit att den svenska säkerhetstjänstens källa var israelisk? jag säger inte att det är omöjligt, men att ha en sådan tilltro till en stridande part som bevisligen ljuger nästan undantagslöst är märkligt

Dansk polis jobbar utifrån samme teori
Citera
2024-10-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadwellarmy
Dansk polis jobbar utifrån samme teori

och sannolikt på basis av samma information, från samma källa.

jag förhåller mig skeptisk till irankopplingen tills bättre belägg presenteras, eftersom att det helt enkelt är väldigt oklart vad iran skulle tjäna på en sådan attack i nuvarande läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in