2024-10-11, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Det är nog bara en tidsfråga innan Mossad kommer att likvidera Majid och Abdo. Tror inte dessa herrar har gjort en ordentlig konsekvensanalys eftersom de sätter sig själva i skottlinjen.

Kanske, men det ger också politisk sympati till Israel att orcherna går runt och kaozar i Europa.

Förstår fortfarande inte varför power judarna med media bakom sig översvämmade väst med islamister. Bara en fråga om tid innan det slår tillbaks mot israel då de är beroende av andra länder för stöd.
Senast redigerad av SamDumpty 2024-10-11 kl. 04:04.
Citera
2024-10-11, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Så kriminella nätverk skjuter varandra i konkurrens om drogaffärer. Sedan går utvecklingen som så att allt yngre rekryteras för att utföra skjutningar och våldsdåd. Och när den här strukturen nu väl är på plats så utvecklas det hela mot att främmande stat anlitar nätverken för att skjuta på misshagliga företag på svensk mark som ett led i internationella konflikter. Det är för illa detta. Vad blir nästa steg??

Att illasinnade makter kommer, för en spottstyver, att anlita barn i Sverige framöver för sina mål är tvärsäkert.

Att ett barn framöver skjuter i Stockholm på en person som jobbar på Israeliska ambassaden för att få en snygg jacka och fem tusen i näven kommer nog att ses som ett vardagsbrott vilket som helst.
Citera
2024-10-11, 04:10
Medlem
Israel kommer nog ha en egen specialstyrka som informellt kommer jobba här när svenska staten fallerar.
Citera
2024-10-11, 04:16
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
Att illasinnade makter kommer, för en spottstyver, att anlita barn i Sverige framöver för sina mål är tvärsäkert.

Att ett barn framöver skjuter i Stockholm på en person som jobbar på Israeliska ambassaden för att få en snygg jacka och fem tusen i näven kommer nog att ses som ett vardagsbrott vilket som helst.

Ja det är ju därför Sverige måste sätta ned foten ordentligt så de fattar att det inte är ok ?

Utvisning + hela jävla klanen asap

Så de fattar
Citera
2024-10-11, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja det är ju därför Sverige måste sätta ned foten ordentligt så de fattar att det inte är ok ?

Utvisning + hela jävla klanen asap

Så de fattar

Problemet med Sverige att sätta ned foten är att de inte ens vet var lilltån befinner sig.
Citera
2024-10-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Undrar om detta har kopplingar till Iran som sägs finansiera och stötta gängkriminella i Sverige samt kräva att de skall attackera israeliska och judiska mål?
Herregud. Jag älskar hur svensk media målar upp att iran anställt foxtrot och hela svenska befolkningen hoppar på tåget och säger: "JO, men så är fallet" och hänvisar till att en "källa" på säpo sagt så. Denna anklagelsen kom i första hand från självaste israel själva... vad man baserar det på har jag ingen aning. är man inte källkritisk längre?🤔

Sen undrar jag, hur många kiosker, pizzerior, hem har inte blivit beskjutna och bombade. Aldrig någonsin har jag läst "skottlossning mot en norsk man" eller "en dansk kiosk blev sprängd"

Opartisk media då, eller? 🙃
Citera
2024-10-11, 07:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Herregud. Jag älskar hur svensk media målar upp att iran anställt foxtrot och hela svenska befolkningen hoppar på tåget och säger: "JO, men så är fallet" och hänvisar till att en "källa" på säpo sagt så. Denna anklagelsen kom i första hand från självaste israel själva... vad man baserar det på har jag ingen aning. är man inte källkritisk längre?🤔

Sen undrar jag, hur många kiosker, pizzerior, hem har inte blivit beskjutna och bombade. Aldrig någonsin har jag läst "skottlossning mot en norsk man" eller "en dansk kiosk blev sprängd"

Så vem angriper Israeliska mål menar du? Tror du att en 13 årig arab ens vet vad Elbit är?
Citera
2024-10-11, 11:02
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay

Så vad är din teori då?

Vad är motivet för en ung kriminell att attackera en israelisk fabrik? Det har varit flera attacker mot israeliska/judiska mål senaste tiden och Iran har tidigare haft planer på att mörda svenska judar.
Citera
2024-10-11, 11:39
Medlem
Citat:
Så vad är din teori då?

Vad är motivet för en ung kriminell att attackera en israelisk fabrik? Det har varit flera attacker mot israeliska/judiska mål senaste tiden och Iran har tidigare haft planer på att mörda svenska judar.

varför skulle någon avancerad teori behövas? det pågår ett folkmord mot en till största delen muslimsk befolkning, vi bor i ett land med en stor muslimsk befolkning, och attacker mot elbit är inte okända sedan tidigare.
Citera
2024-10-11, 11:48
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaVinci
varför skulle någon avancerad teori behövas? det pågår ett folkmord mot en till största delen muslimsk befolkning, vi bor i ett land med en stor muslimsk befolkning, och attacker mot elbit är inte okända sedan tidigare.
Iran har utfört flertalet attacker utomlands riktade mot judar/israeler, det krävs ingen avancerad teori för att misstänka att de kan vara inblandade i dessa attacker.
Citera
2024-10-11, 11:55
Medlem
Citat:
Iran har utfört flertalet attacker utomlands riktade mot judar/israeler, det krävs ingen avancerad teori för att misstänka att de kan vara inblandade i dessa attacker.

blanda inte ihop judiska och israeliska mål, tack, är ganska trött på den sortens antisemitism. betvivlar starkt att Iran attackerat civila judiska mål i allmänhet, men är beredd att bli motbevisad.
ser gärna en lista på bekräftade incidenter mot israeliska mål också, för den delen. "bekräftade" avser här "bekräftade av andra än CIA/USA/resten av gänget".

vad har iran att tjäna på en sådan attack i den situation som råder just nu? Iran är, vilket är tydligt för alla seriösa bedömare, betydligt mindre intresserat av eskalering än israel är (se, exempelvis, det iranska och amerikanska samarbetet vid den första iranska responsen). vidare: är irans säkerhetstjänst så urbota dålig att den, via typ kurdiska räven, bara lyckas åstadkomma det här, förutsatt att ett intresse för någon form av attack faktiskt finns?

som amerikansk lydstat har vi därtill en egen säkerhetstjänst som nog gärna målar upp Iran som en urspårad och avvikande stat, snarare än den rätt ordinära (men, såklart, auktoritära) variant det faktiskt rör sig om. mest sannolikt handlar detta, som jag ser det, om ett försök att undvika att opinionen skiftar ytterligare: det låter inte så bra med "barn skjuter på israeliskt vapenföretags lokaler under pågående folkmord", och "iransk agent utför terrordåd mot judisk verksamhet" är verkligen att föredra. Detta alltså från folkmordsunderstödjarnas (till vilkas skara vi, såklart, måste räkna hela den svenska borgerligheten, liksom sverigedemokraterna och socialdemokratin) perspektiv.
Senast redigerad av DaVinci 2024-10-11 kl. 12:51.
Citera
2024-10-11, 13:10
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHall
Israel kommer nog ha en egen specialstyrka som informellt kommer jobba här när svenska staten fallerar.

"kommer" .. vad menar du?
Israel och USA är sedan länge de två nationer som tillåtits ha beväpnade egna vakter på svenskt territorium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in