2024-10-05, 18:38
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parmenideswannabe
Jag tycker det är märkligt att polisen kontaktas av den andra anledningen, istället för den första. Men utan att veta din situation är det svårt att svara på din fråga.

Ursäkta, fattar inte riktigt, vad var den andra anledningen respektive den första menar du?
Citera
2024-10-05, 18:39
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
en vecka är inte kort tid imao !

Tänk hur det känndes för din mamma villka tankar hon hade 😔
Okej då, jag hade kanske kunnat nämnt något till henne först, då jag vet att hon är så skör
Citera
2024-10-05, 18:47
Medlem
Med tanke på att TS har eller haft drogproblem så förstår jag familjen reagerar när TS är okontaktbar och inte på plats. Allt startade väl med att TS lovat att vara hemma hos familjen och passa hundar, men dyker inte upp och är inte kontaktbar.

Så de tror såklart att droger är med i bilden igen och agerar därefter.

Jag tycker det var onödigt att ringa polisen, för morbrodern borde sett på TS om TS var drogpåverkad eller inte och struntat i att vilja komma in i bostaden och se läget.

Dåligt helt enkelt att slösa på samhällsresurser.

TS behöver bara skärpa sig så blir det lugnare. Lova inget som inte går att hålla.
Citera
2024-10-05, 18:54
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Du har anhöriga som bryr dig om dig är väll bra.
Och du har ju sumpat deras helg happening när du inte dök upp för att hundvsts så är väll inget konstigt att de blev puta på dig.

Det var ett misstag av mig att inte kolla procenten i telefonen innan läggdags. Och detta är såklart värt en stor ursäkt.

När vi väl hördes i telefon intygade jag att allt var bra men då börjar min mamma med psykisk utpressning och påstår att jag kan ha droger i lägenheten och att en man är där som håller mig fången och sådana skräckscenarion.
Citera
2024-10-05, 18:58
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Igår var det bestämt att jag skulle åka hem för att passa våra hundar eftersom familjen skulle åka iväg till ett varuhus. Jag hade satt larm på min mobil men mobilen dog under natten så jag vaknade inte för en vid klockan ett på dagen.

Jag hade kunnat respektera om de vill ha lite mer uppsikt över mig på grund av vissa incidenter men då jag är myndig så anser jag att de begår övertramp på mig när de begär att jag regelbundet måste ha kontakt med dem.

Jag blev bombad med sms och samtal under tiden mobilen var off. När jag fått igång mobilen så ringer jag upp mor och förklarar läget men hon är arg och defensiv och tror att jag har fuffens för mig, detta gör ju att jag också blir arg.
Hon ber min morbror som bor i samma stad att åka och titta till mig.
Jag sade att allt var bra till honom men jag ville inte släppa in han i lägenheten. Och bara för att jag inte lät han gå in dit så kontaktar familjen polisen.
Polisen kom, jag släppte in dem och de gick därifrån omgående.

Nu i efterhand har jag skickat sms och bett om ursäkt. Men i hela denna situationen, är det jag eller mina anhöriga som har agerat mest fel?

Med tanke på att de där "vissa grejer" du nämner var en grov haschpsykos eller vad man ska kalla det så bör du vara medveten om att din nära och kära förmodligen har ångest bara du inte hör av dig på en halvtimme. Så nej det spelar ingen roll att du är myndig, de slutade inte älska dig och oroa sig för dig så fort du fyllde 18.

Vet inte om du insinuerar att du har rätt genom att skriva att polisen gick därifrån omgående, det gjorde de ju bara för att de konstaterat att du inte var neddrogad. Sluta var ego och inse att du kommer behöva vara jävligt skötsam i massa år innan din familjs ångest över dig kommer börja lätta en smula.
Citera
2024-10-05, 19:15
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlvedonArsle
Det beror helt på vad dessa incidenter innefattar. Har du någon sjukdom eller ägnar dig åt något som gör att du riskerar att dö om du lämnas ensam? I så fall är det inte alls orimligt att dina anhöriga ringer polisen. Att vara myndig på papper innebär inte att man per automatik är fullt kapabel till att ta hand om sig själv.

Dina anhörigas reaktion är dock orimlig om "incidenten" är att du råkade lämna spisplattan på en gång för 15 år sedan.

Jag kan berätta vad det handlar om för vi är ju på ett anonymt forum.

Nej, jag har ingen sjukdom mer än ASD och jag är normalbegåvad och klarar av att sköta min vardag.

Incidenterna är drogrelaterade, ibland har jag råkat lite illa ut i vissa drogrelaterade sammanhang men numer har jag bättre kontroll över min konsumtion. Jag är liberal när det gäller narkotika medan familjen är mycket konservativ så det blir en jobbig twist där.
Citera
2024-10-05, 19:26
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Med tanke på att de där "vissa grejer" du nämner var en grov haschpsykos eller vad man ska kalla det så bör du vara medveten om att din nära och kära förmodligen har ångest bara du inte hör av dig på en halvtimme. Så nej det spelar ingen roll att du är myndig, de slutade inte älska dig och oroa sig för dig så fort du fyllde 18.

Vet inte om du insinuerar att du har rätt genom att skriva att polisen gick därifrån omgående, det gjorde de ju bara för att de konstaterat att du inte var neddrogad. Sluta var ego och inse att du kommer behöva vara jävligt skötsam i massa år innan din familjs ångest över dig kommer börja lätta en smula.

Så om din ungdom hade telefonen avstängd i i några timmar, hade du kontaktat polisen då?
Visserligen hade ni avtalat en tid men det finns ju många andra rimligare förklaringar till vrf hen inte svarar.
Citera
2024-10-05, 19:31
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Ingen av er har agerat fel.

Instämmer, men jag tycker det funnits bättre alternativ än att dra in polisen. Vi hade kunnat prata ihop oss som familj.
Citera
2024-10-05, 19:35
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Så om din ungdom hade telefonen avstängd i i några timmar, hade du kontaktat polisen då?
Visserligen hade ni avtalat en tid men det finns ju många andra rimligare förklaringar till vrf hen inte svarar.

Knarkincidenten är helt avgörande här. Så ja absolut i ett sånt läge.
Citera
2024-10-05, 19:41
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det kan ju ha att göra med vad du sysslat med tidigare som får dem att reagera
(FB) Överdoserade hasch och hamnade på akuten

Detta var ett stort misstag och jag har lärt mig att man ska använda droger med noggrannhet
Om du inte tror på en människa som vill förbättra sig så förstör du deras självkänsla för att lyckas.
Citera
2024-10-05, 19:45
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Instämmer, men jag tycker det funnits bättre alternativ än att dra in polisen. Vi hade kunnat prata ihop oss som familj.

Bäste TS - försök att inte skämmas vad gäller poliserna - dom var nog bara glada att det var "falskt alarm".
Citera
2024-10-05, 19:47
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Knarkincidenten är helt avgörande här. Så ja absolut i ett sånt läge.

När det gäller människor som man misstänker far illa och vet vilken plats de befinner sig på, åker polisen ut och gör en snabbkoll då direkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in