2024-10-05, 17:07
Medlem
DeletedUsers avatar
Igår var det bestämt att jag skulle åka hem för att passa våra hundar eftersom familjen skulle åka iväg till ett varuhus. Jag hade satt larm på min mobil men mobilen dog under natten så jag vaknade inte för en vid klockan ett på dagen.

Jag hade kunnat respektera om de vill ha lite mer uppsikt över mig på grund av vissa incidenter men då jag är myndig så anser jag att de begår övertramp på mig när de begär att jag regelbundet måste ha kontakt med dem.

Jag blev bombad med sms och samtal under tiden mobilen var off. När jag fått igång mobilen så ringer jag upp mor och förklarar läget men hon är arg och defensiv och tror att jag har fuffens för mig, detta gör ju att jag också blir arg.
Hon ber min morbror som bor i samma stad att åka och titta till mig.
Jag sade att allt var bra till honom men jag ville inte släppa in han i lägenheten. Och bara för att jag inte lät han gå in dit så kontaktar familjen polisen.
Polisen kom, jag släppte in dem och de gick därifrån omgående.

Nu i efterhand har jag skickat sms och bett om ursäkt. Men i hela denna situationen, är det jag eller mina anhöriga som har agerat mest fel?
Citera
2024-10-05, 17:09
Medlem
MrDonutss avatar
Ingen av er har agerat fel.
Citera
2024-10-05, 17:11
Medlem
franges avatar
Det kan ju ha att göra med vad du sysslat med tidigare som får dem att reagera
(FB) Överdoserade hasch och hamnade på akuten
Citera
2024-10-05, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Igår var det bestämt att jag skulle åka hem för att passa våra hundar eftersom familjen skulle åka iväg till ett varuhus. Jag hade satt larm på min mobil men mobilen dog under natten så jag vaknade inte för en vid klockan ett på dagen.

Jag hade kunnat respektera om de vill ha lite mer uppsikt över mig på grund av vissa incidenter men då jag är myndig så anser jag att de begår övertramp på mig när de begär att jag regelbundet måste ha kontakt med dem.

Jag blev bombad med sms och samtal under tiden mobilen var off. När jag fått igång mobilen så ringer jag upp mor och förklarar läget men hon är arg och defensiv och tror att jag har fuffens för mig, detta gör ju att jag också blir arg.
Jag sade att allt var bra till honom men jag ville inte släppa in han i lägenheten. Och bara för att jag inte lät han gå in dit så kontaktar familjen polisen.

Nu i efterhand har jag skickat sms och bett om ursäkt. Men i hela denna situationen, är det jag eller mina anhöriga som har agerat mest fel?

Jag tycker det är märkligt att polisen kontaktas av den andra anledningen, istället för den första. Men utan att veta din situation är det svårt att svara på din fråga.
Citera
2024-10-05, 17:12
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Du har anhöriga som bryr dig om dig är väll bra.
Och du har ju sumpat deras helg happening när du inte dök upp för att hundvsts så är väll inget konstigt att de blev puta på dig.
Citera
2024-10-05, 17:12
Moderator
Maviels avatar
Du får nog förtydliga vad du menar med "vissa incidenter" för att vi ska kunna avgöra huruvida dina anhöriga agerade med en relevant oro i det här fallet.

De tycker ju om dig och oroar sig. Det låter inte som det normala att göra om det nu inte är så att de hittat dig på ett oroande sätt vid de tidigare incidenterna du nämner. Isåfall förstår jag dem mer.
Citera
2024-10-05, 17:18
Medlem
pn222jws avatar
Jag håller med TS...det var lite hysteriskt. 24 - 48 timmar borde kunna gå utan reaktioner.
Citera
2024-10-05, 17:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Jag håller med TS...det var lite hysteriskt. 24 - 48 timmar borde kunna gå utan reaktioner.

men kanske inte om TS nyligen "Överdoserade hasch och hamnade på akuten"
Citera
2024-10-05, 17:50
Medlem
AlvedonArsles avatar
Citat:

Det beror helt på vad dessa incidenter innefattar. Har du någon sjukdom eller ägnar dig åt något som gör att du riskerar att dö om du lämnas ensam? I så fall är det inte alls orimligt att dina anhöriga ringer polisen. Att vara myndig på papper innebär inte att man per automatik är fullt kapabel till att ta hand om sig själv.

Dina anhörigas reaktion är dock orimlig om "incidenten" är att du råkade lämna spisplattan på en gång för 15 år sedan.
Senast redigerad av AlvedonArsle 2024-10-05 kl. 17:53.
Citera
2024-10-05, 18:27
Medlem
Bartman777s avatar
Jag har varit med om liknande.
Jag brukar stänga av mobilen emellanåt för att få egentid och inte bli störd alls.

Vid ett tillfälle hade jag stängt av mobilen i en vecka och bara suttit inne för mig själv. Jag behöver det ibland då jag lider av extrem hjärntrötthet när det blir för mycket intryck.

Helt plötsligt en dag så hör jag hur någon låser upp ytterdörren! Jag håller på och flyga i taket.
Då är det min överbeskyddande morsa som har min extranyckel och har försökt få tag på mig under veckan som gått. Så hon går bara in i lägenheten, för hon är orolig att det hänt något.

Jag blev inte särskilt glad över det och efter det får hon inte ha min extranyckel längre, annat än när hon ska passa katten.

Sånt jävla liv bara för att man inte råkar vara kontaktbar under en liten period.
Det kunde ju annars gå en vecka utan problem utan att vi hördes av alls. Men när hon väl vill ha tag på mig, då är det som att det brinner.
Citera
2024-10-05, 18:33
Medlem
Farbaute666s avatar
Egentligen -

Var riktigt glad över att de var så engagerade och verkligen brydde sig

Att vara myndig är en sak, att vara en stabil vuxen är en annan. Det vet jag själv, om inte annat av egen erfarenhet.

Lycka till, och försök ta det lite lugnt ibland.
Citera
2024-10-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jag har varit med om liknande.
Jag brukar stänga av mobilen emellanåt för att få egentid och inte bli störd alls.

Vid ett tillfälle hade jag stängt av mobilen i en vecka och bara suttit inne för mig själv. Jag behöver det ibland då jag lider av extrem hjärntrötthet när det blir för mycket intryck.

Helt plötsligt en dag så hör jag hur någon låser upp ytterdörren! Jag håller på och flyga i taket.
Då är det min överbeskyddande morsa som har min extranyckel och har försökt få tag på mig under veckan som gått. Så hon går bara in i lägenheten, för hon är orolig att det hänt något.

Jag blev inte särskilt glad över det och efter det får hon inte ha min extranyckel längre, annat än när hon ska passa katten.

Sånt jävla liv bara för att man inte råkar vara kontaktbar under en liten period.
Det kunde ju annars gå en vecka utan problem utan att vi hördes av alls. Men när hon väl vill ha tag på mig, då är det som att det brinner.
en vecka är inte kort tid imao !

Tänk hur det känndes för din mamma villka tankar hon hade 😔
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här