Jag har varit skitdålig på att uppdatera, det är att bara konstatera.
Beror väl mest på att antingen jobbet eller det övriga i livet tar all tid. Kan försöka summera senaste tiden.
Med arbetslivet så blir det förmodligen inte byte av karriär pga finns inga goda utsikter för yrket. Jobbet går egentligen bra men det har känts att jag står lite stilla i min utveckling. Men det har kommit lite ideer hur jag ska förändra detta på min nuvarande arbetsplats. Så håller på att göra lite förberedelser vid sidan av för att kunna förhandla mig fram till nya arbetsuppgifter som jag vill hålla på med.
Jag känner ändå att det är okej med att stanna kvar på min arbetsplats för det är givande, lärorikt, man gör betydande saker dagligen. Jag är omtyckt, respekterad bland kollegor, uppskattad av chefer. Men jag vill ha möjligheten att kunna göra mer för min arbetsplats, kollegor, patienter, öka kvaliteten av vården.
Livet för övrigt går mycket åt mig själv. Jag gör mycket rörlighet, det blir dagligen. Antingen som få igång kroppen, uppvärmning till träningen, återhämta kropp och huvudet efter jobbet. Sedan går tiden till andra måsten som, handla, laga mat, tvätta, städa, ta hand om barnen och försöka få stunder till att bara koppla av och varva ner. Har typ bastat dagligen i år.
Låter kanske inte så märkvärdigt men jag har det verkligen bra!
Jag mår bra, sover bra, är glad, har inga direkta krämpor, god hälsa och känner mig tacksam. Från att ha levt större delen av livet med motsatsen och såg ingen väg ut från eländet så kan jag inte känna sluta känna tacksamhet varenda dag.
Träningen har gått bra med bra progression. Det flyter verkligen bara på. Hade toppningsvecka förra veckan som gick okej. Var mycket med jobbet samtidigt så blev lite sämre prestationer än vad jag hoppades på men det var ändå ökningar.
Jag ökade takten rejält på intervallerna också och provade på att köra ett längre löpningspass på löpbandet och blev 5,72km.
Nu kör jag en deload denna vecka och börjar nästa våg kommande vecka.
Träningen går mest på automatik. Men tankar kring träningen framöver är att hamstrings och gluteus ligger tydligt efter. Så kommer behöva fokusera en period med höft övningar. Funderar lägga till Good mornings och rdl senare när deffen är klar. Övre bröst, underarmar, bakre axlar, mellersta axlar, ligger lite efter så får jobba på det också sen. Triceps och biceps behöver mer total massa men tror att Triceps kommer få tillräckligt stimuli, men frågan är om biceps behöver lite extra omtanke.
Men kommer köra wendler 531 Helkroppspass ett tag framöver och periodisera med övningar och varianter av 531 ett tag fram. Styrkan kommer vara en prioritet en längre tid och sedan försöka toppa styrkan för prova maxa i lyften. Men det blir förmodligen någon gång nästa är.
Jag har legat på ett överskott i några veckor. Gått från 67-70,5kg men är mestadels vätska. Nu när jag har gått ner till lite över balans och vikten sjönk till runt 68-68,5kg. Tänkte deffa lite till nu framöver igen. Kommer nog sänka volymen lite, märkte att det kändes lite mäktigt även under refeeden. Men med underskott så märker jag inte lika lätt av sånt pga kortisolet gissar jag på. Kroppens stressrespons maskerar ofta många signaler för mig, och blir ofta "starkare" på lågreps av underskott.
Jag kommer vilja komma ner ordentligt i bf% men kommer inte stressa så det påverkar prestationen eller måendet. Vill hitta sen en balans så jag inte går upp för mycket och för snabbt. Har varit överviktig största delen av livet så vill lära kroppen att vara mer bekväm i lägre bf%.
Har lärt mig att jag kan vara runt balans och äta efter hunger och mättnad ganska bra egentligen utan lägga på mig men sen har alltid tanken av bulk och måste gå upp på vågen tagit över, men jag lägger bara på mig fett och prestationen går ner när jag tvingar till mig överskott. Faktiskt de bästa gains en kom under en period där jag gick upp ca 200g per månad och mådde som bäst då.
Som tidigare som några har nämnt så önskas det bilder så ska dela med mig en del bilder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bikepts
Bilder på dagsformen är alltid av intresse! ”En bild säger mer än tusen ord”.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldButBaldGuy
Hej! Det är definitivt intressant. Utifrån texten går det såklart att bilda sig en uppfattning om progressionen, men en bild säger mer än tusen ord. Ser fram emot uppdateringen.

Varsågod boys!
Från februari när jag vägde som mest.
https://postimg.cc/gallery/49xggfM
Bilder från slutet av juli och början av augusti. I juli var ganska tömd på vätska och lägsta vikten, sedan några dagar efter med lite mer vätska i kroppen.
https://postimg.cc/gallery/QhK0Ckm
Ifrån idag med morgonvikt på 70,1kg, lite överfylld på vätska efter gårdagens middag.
https://postimg.cc/gallery/C8YBsf6