2024-09-27, 17:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av noyellowhats
I teorin kanske, men tveksamt, men i praktiken, nä.

Finns avgöranden hos AD
Citera
2024-09-27, 17:42
Medlem
noyellowhatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Finns avgöranden hos AD
Att en som inte ville delta i en lek på jobbet skulle vara skäl att skilja denne från anställningen?

Den kan du få hänvisa till, annars tror jag du misstagit dig på ärendeskäl.
Citera
2024-09-27, 17:50
Medlem
RightRites avatar
Börja sup i dessa sammanhang istället.
Citera
2024-09-27, 17:54
Medlem
noyellowhatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Börja sup i dessa sammanhang istället.
Klassisk teambuilding👌
Citera
2024-09-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markooliodansen
förstår inte dessa chefer som anordnar diverse sammankomster där anställda tvingas att umgås och "lära känna" varandra och där man ska leka töntiga lekar som vuxen människa. Chefer förväntar sig att varenda en är extrovert och som gillar att umgås och skoja med kollegor, tar aldrig hänsyn till dom som tycker att det är en pina och som har svårt med det sociala eller som helt enkelt bara hatar det. Sjukt irriterande. det jävliga på mitt jobb är att dom flesta verkar tycka att det är skitkul så dessa lekar kommer bara att fortsätta. Vet inte hur många som bara tar på sig en mask, dom flesta kanske hatar det, vad vet jag.

om det vore frivilligt att delta, fine men nu är det på arbetstid varenda gång. Får bli en sjukskrivning dessa dagar i framtiden. Jag är trevlig på jobbet och lätt att samarbeta med, det borde räcka.

Frågor, har ni likadant på era jobb? Vad tycker ni om dessa påtvingade sammankomster med kollegor där det ska lekas? Varför har chefer så svårt att förstå att alla är olika och att vissa kanske tycker att det är en pina och inte alls kul. Alla är extroverta och älskar det sociala enligt cheferna, dom som inte är på det viset skiter man i, alltid. Dom ska bara följa med och hålla käften.
Helt sjukt och obegripligt! Töntarnas afton någon?
Citera
2024-09-27, 18:40
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Idén med såna lekar är ju god. Att man ska komma varandra närmare osv.

Men det brukar vara en viss typ av människor som brinner väldigt mycket för detta med team building och lekar med liknande syfte. De brukar tyvärr samtidigt ha en usel förmåga att se och förstå att det kanske inte passar alla att tvingas in i, eller förväntas delta i sådant.

Det här är samma typ av människor som har tusen järn i elden samtidigt och aldrig tycks bli klara med något av det. Men det sprutar ut idéer för vad man kan göra som grupp.

Synd som sagt bara att de inte fattar att det inte passar alla.

Det är min uppfattning också. Denna typ av människor kan inte tolerera att inte alla gillar deras grej medan de "bittra, tråkiga, introverta" absolut kan förstå de andras sida av saken och glädjas med dem men är helt enkelt inte intresserade för egen del.
Citera
2024-09-27, 18:48
Medlem
ManicToos avatar
Jag jobbade som konsult i Stockholm i 15 år. Efter varenda gång en chef ordnade 1-2 dagars Get together på något konferenscenter i Stockholm så slutade kanske 5 pers. Inklusive jag själv en gång. När man såg sina nördiga IT-kompisar så insåg man att man måste röra på sig.
Citera
2024-09-27, 18:53
Medlem
Prodelins avatar
Vem har sagt att dina kollegor gillar detta? Jag kan lova dig att det är chefen som sagt att det är uppskattat och ljuger för att lura alla i tron att andra gillar det också
Citera
2024-09-27, 18:59
Medlem
Prodelins avatar
Min chef är son en dagisfröken, han älskar leka och anordna saker, som sist åkte vi till Malmö av alla jävla ställen och någon agenda hade han inte heller när vi var på konferenshotell, jag tänkte bara vilken idiot som säger det rakt ut.

Nu vill fanskapet åka till Göteborg och håller på jobbar med att få godkänt av sin chef, nu vill han vi ska leka i 3 dagar med hotell.

Idioten sitter sen på 1-1 möte med mig och säger detta och jag tänker inte nu igen, jag svarade honom att det blir svårt för mig privat vara borta så, då kontrar han med att det är det för flera men det löser vi.

Sen säger han att det var uppskattat hos flera förra gången, jag förstod att hsn ljög då.
Citera
2024-09-27, 19:00
Medlem
Tropicalss avatar
Jag är med TS. Har mycket svårt att förstå dessa smilfinkar som tycker det är så in i helvete skojigt att leka barnlekar eller påtvingade sociala spel med sina kollegor. Att lära känna folk gör man naturligt, långsamt och behagligt. De allra flesta är inte värda att lära känna ändå.
Citera
2024-09-27, 19:03
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Finns avgöranden hos AD

Haha...skitsnack
Citera
2024-09-27, 19:05
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Finns avgöranden hos AD

Finns inte en enda människa i Sverige som "fått kicken" på grund av nekan i att delta i social lek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in